کمتر کسی است که نام مکمل‌های بدنسازی را نشنیده باشد. این مکمل‌ها باعث تسریع فرآیند عضله سازی شده و سطح انرژی برای انجام تمرینات مختلف ورزشی را بالا می‌برد، به همین دلیل افراد زیادی به این مکمل‌ها روی می‌اورند. برای اینکه در برخی از ورزش‌ها بهترین اثر را مشاهده کنید، استفاده از مکمل‌های غذایی توصیه می‌شود. البته لازم به ذکر است مصرف مکمل بدنسازی معجزه نمی‌کند؛ در کنار آن باید تمرینات منظم ورزشی انجام دهید و به تغذیه خود برسید.

مکمل‌های بدنسازی برای چه ورزش‌های مفید هستند؟

پاسخ این سوال را نمی‌توان محدود به ورزش خاصی است. همانطور که اشاره شد برای موفق شدن در یک رشته ورزشی، باید به منظم بودن تمرینات و تغذیه متعادل و سالم توجه زیادی شود. تغذیه بخش زیادی از مواد معدنی و ویتامین‌های مورد نیاز آن را تامین کرده و انرژی لازم برای انجام تمرینات را فراهم می‌سازد؛ مکمل‌ها با این هدف معرفی شدند که کمبودهای موجود در برنامه غذایی را برطرف سازند. به طور مثال اگر امگا 3 کمی مصرف می‌کنید، با کمک مکمل‌های غذایی می‌توانید کمبودهای بدن را جبران کنید.

Shape1

از آنجایی که بدنسازان تصمیم دارند به حجم عضلات خود بیافزایند، معمولا مکمل‌های بدنسازی توسط بسیاری از آن‌ها مصرف می‌شود. مکمل‌های بدنسازی دارای انواع مختلفی بوده که هر کدام از آن‌ها اثر متفاوتی بر روی بدن خواهند گذاشت اما در هر صورت به عضله سازی و از بین بردن چربی‌های ناسالم کمک زیادی می‌کنند.

مکمل‌های غذایی برای رشته‌های ورزشی زیادی کاربرد دارند زیرا بیشتر آن‌ها شامل تمرینات قدرتی و تمرینات سنگین می‌شوند و لازم است بخشی از انرژی بدن توسط این مکمل‌ها تامین شود. نوشیدنی‌های ایزوتونیک حاوی قند، کربوهیدرات و چهار ماده معدنی ضروری بوده که به آبرسانی بهتر بدن کمک کرده و مصرف آن در کنار مکمل‌ها می‌تواند تاثیری شگفت انگیز داشته باشد.

به طور کلی تفاوتی ندارد که در چه رشته ورزشی فعال هستید، بهتر است ابتدا به پزشک مراجعه کرده و متناسب با حجم تمرینات و نیاز بدن، مکملی مناسب انتخاب کنید. فراموش نکنید که دوز توصیه شده برای این مکمل‌ها را در نظر بگیرید زیرا مصرف بیش از حد برخی از مکمل‌ها می‌تواند عوارضی از خود بر جای گذارد. برای افزایش سطح انرژی بدن، عضله سازی و افزایش سوخت و ساز بدن مکمل‌های بدنسازی انتخابی عالی خواهند بود.

آیا مصرف مکمل بدنسازی ضروری است؟

فرقی نمی‌کند هدف شما از انجام تمرینات ورزشی چه باشد، در هر صورت استفاده از مکمل یک ضرورت نیست، بلکه تنها به تسریع فرآیند عضله سازی و چربی سوزی بیشتر کمک می‌کند. اگر عجله‌ای برای رسیدن به اندام ایده‌آل خود ندارید، می‌توانید برنامه خود را با یک رژیم سالم و تمرینات منظم پیش ببرید اما اگر تمایل دارید نتیجه تلاش‌های خود را زودتر ببینید، بدون شک مصرف مکمل انتخاب خوبی برای شما خواهند بود.

Shape2

پس از انتخاب و تهیه یک مکمل بدنسازی باید حتما به میزان دوز مشخص آن را مصرف نمایید تا شاهد نتیجه آن باشید. برخی از افراد این تصور را دارند که در صورت بالا بردن دوز مکمل، سریع‌تر شاهد اثر آن خواهند بود اما در واقعیت اینگونه نیست. مکمل‌های ورزشی می‌توانند عوارضی از خود بر جای گذارند که این عوارض با مصرف بیش از حد خود را نشان خواهد داد. در کنار مکمل‌های بدنسازی مانند پروتئین وی، مصرف مولتی ویتامین‌ها هم برای همه افراد حتی آنهایی که ورزش نمی‌کنند، مفید است. در مولتی ویتامین‌ها انواع مواد معدنی و ویتامین وجود دارد تا مواد مورد نیاز بدن تامین شود.

هنگام خرید به اصل بودن مکمل هم توجه زیادی داشته باشید تا مشکلی ایجاد نشود. متاسفانه مکمل‌های تقلبی در بازار وجود دارند که ترکیبات آن مورد تایید نیست. برای اطمینان بهتر است خرید خود را از فروشگاه‌های معتبری نظیر داروخانه آنلاین داروبیار انجام دهید تا مطمئن شوید محصولی که خریداری می‌کنید اصل بوده و ترکیبات آن به بدن اسیبی نمی‌رساند. در صورت نیاز به مشاوره کارشناسان ما در مجموعه داروبیار پاسخ گوی سوالات شما خواهند بود.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.