مدیک بلاگ
سلامت

معرفی 5 گیاه آپارتمانی همیشه سبز

نگهداری از گیاهان یکی از کارهای لذت‌بخش بین همه افراد محسوب می‌شود. اگر می‌خواهید در آپارتمان یا خانه از گیاه نگهداری کنید،‌ ما به شما خرید بذر کاکتوس را پیشنهاد می‌کنیم، البته گیاهان دیگری هم وجود دارند که می‌توانید از آن‌ها در خانه یا حتی آپارتمان نگهداری کنید. در ادامه ۵ گیاه آپارتمانی را به شما معرفی می‌کنیم که در همه فصل‌های سال شاداب و با طراوت هستند.

آگلونما

این گیاه ازجمله گل‌های همیشه سبز آپارتمانی بوده که ساقه‌ای کوتاه و برگ‌هایی نیزه‌ای دارد. طول برگ‌های آگلونما به حدود ۱۰ تا ۲۵ سانتی‌متر می‌رسد و پهنای آن‌ها هم معمولا بین ۱۰ تا ۱۵ سانتی‌متر است. یکی از ویژگی‌هایی که جلوه ظاهری این گیاه را به گیاهی منحصربه‌فرد تبدیل کرده لکه‌های روی برگ‌های آن است. این لکه‌ها برای هر گیاه اختصاصی بوده و همین موضوع باعث شده که آگلونما طرفداران زیادی پیدا کند. این گیاه دربرابر خشکی و سایه مقاومت بالایی دارد و می‌توانید آن را در هر بخشی از خانه قرار دهید. برگ‌های آگلونما ابلق هستند و برخی از گونه‌ها، رگ‌های قرمز رنگ روی برگ‌ها مشاهده می‌شود.

اگر می‌خواهید گیاه آگلونما رشد خوبی داشته باشد، بهتر است آن را در محیطی با نور متوسط و غیرمستقیم قرار دهید. قرار دادن این گیاه در معرض نور مستقیم خورشید می‌تواند به گیاه آسیب بزند و نباید این کار را انجام دهید. حداقل دمایی که این گیاه زیبا می‌‌تواند در آن رشد کند حدود ۱۲ درجه سانتی‌گراد است و اگر دمای محیط کمتر از این میزان شود، ممکن است گیاه از بین برود. این گیاه جز گلهای آپارتمانی سایه دوست محسوب می‌شود.

بهتر است زمانی را برای آبیاری این گل انتخاب کنید که خاک آن کاملا خشک شده باشد. البته با توجه به زادگاه اصلی آگلونما، این گیاه علاقه زیادی به محیط مرطوب دارد، پس بهتر است هرروز آب را روی برگ‌های آن اسپری کنید. بهترین بستر رشد برای این گیاه ترکیبی از خاک گلدان، خاک‌برگ، پیت و خاک باغچه است.

فیکوس بنجامین

فیکوس یکی از گیاهانی است که انواع مختلفی دارد و می‌توانید برحسب صلیقه یا شرایط نگهداری یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. قیمت انواع گل فیکوس متفاوت است. فیکوس بنجامین یکی از اعضای این خانواده بزرگ است که طرفداران زیادی دارد. این درختچه زینتی در خانه نگهداری می شود و زیبایی منحصربه‌فردی به محیط خانه می‌بخشد. البته قبل از خرید این گیاه باید بدانید که بنجامین نسبت به دیگر گیاه‌‌ها به مقاومت بیشتری نیاز دارد. این گیاه گل‌دار بوده و بین گیاهان گل سرخ‌دار قرار می‌گیرد. مبدا این گیاه جنگل‌های استوایی بوده و مخصوص هندوستان است.

بنجامین در مناطق گرمسیری مانند استرالیا و هند رشد می‌کند، البته به‌دلیل سازگاری زیاد، می‌توانید از آن در مناطق خنک هم نگهداری کنید. فیکوس بنجامین در محیط‌های باز تا ۱۵ متر هم رشد می‌کند! بهترین محلی که می‌توانید برای فیکوس بنجامین انتخاب کنید، بخش‌های روشن خانه است. گلدان این گل باید در محیط‌هایی روشن قرار بگیرد، طوری‌که نور شدید خورشید به آن برخورد نکند. در فصل‌های سرد سال باید گیاه را در محیط‌های گرم قرار دهید، اما در فصل‌های گرم می‌توانید آن را به فضای آزاد مانند بالکن، حیاط یا محیط‌هایی که در طول روز سایه باشد منتقل کنید.

یوکا

این درختچه آمریکایی تا حدود ۶ متر می‌تواند رشد کند؛ البته درصورت کاشت یوکا در گلدان، به‌دلیل محدود بودن فضا برای رشد رشد این درختچه قابل کنترل است. برگ‌های گیاه یوکا نوک تیز و کشیده هستند. این برگ‌ها رو به بالا رشد می‌کنند. یوکا هر چند سال یک‌بار گل می‌دهد. گل‌هایی سفید یا کرمی رنگ شبیه زنگوله واژگون روی ساقه‌ها رشد می‌کنند و جلوه‌ای زیباتر به گیاه می‌بخشد. البته باید توجه داشته باشید که یوکا در خانه به گل نمی‌شنیند، چون محیط برای رشد آن کوچک است.

این درختچه نسبت به دمای هوا مقاومت بالایی دارد و می‌توانید گلدان آن را در هر بخش از خانه قرار دهید. گیاه یوکا به نور مستقیم خورشید نیاز دارد و اگر آن را برای مدت طولانی در سایه قرار دهید، باعث رشد کند و کمتر شدن برگ‌ها می‌شود. بهتر است در فصل زمستان دمای محیط اطراف این گیاه بین ۱۰ تا ۱۶ درجه سانتی‌گراد باشد و تابستان هم می‌توانید آن را بیرون از خانه نگهداری کنید.

کاج مطبق

این گیاه برگ‌های سوزنی دارد و به‌دلیل قد کوتاهش، می‌توانید آن را در گلدان هم بکارید. کاج مطبق در گلدان حدود ۲ متر رشد می‌کند. این گیاه ظاهری طبقه‌ای دارد و می‌تواند جلوه‌ای خاص به خانه ببخشد. اگر جز افرادی هستید که تجربه نگهداری از درختچه‌ها را نداشته‌اید، باید توجه زیادی به هرس کردن آن داشته باشید. اگر کاج مطبق را درست هرس نکنید، شاخه‌های آن بیش از حد رشد می‌کنند.

این گیاه سرما دوست بوده و در فصل زمستان می‌تواند در دمای بین ۵ تا ۱۰ درجه سانتی‌گراد رشد خوبی داشته باشد. زمانی که خاک گیاه کامل خشک شد، می‌توانید آبیاری را انجام دهید. این گیاه به آبیاری زیادی احتیاج ندارد. البته باید رطوبت محیط اطراف آن بالای ۸۰ درصد باشد، برای تامین رطوبت می‌توانید آب را هرروز روی برگ‌های آن اسپری کنید. این درختچه زیبا رابطه خوبی با نور مستقیم خورشید ندارد، البته بد نیست که کمی از نور آفتاب صبح یا غروب را جذب کند.

هنگام آبیاری به این موضوع توجه داشته باشید که ریشه نباید به‌طور کامل خشک شود، اما نباید گیاه را هم غرق آب شود. می‌توانید با استفاده از چوب یا انگشت عمق ۳ سانتی‌متری از خاک را بررسی کنید، اگر خاک مرطوب نبود، باید آبیاری را انجام دهید.

برگ انجیری

این گیاه برگ‌هایی پهن دارد که روی آن بریدگی‌های عمیقی وجود دارد. در اولین سال‌های زندگی این گیاه، برگ‌های آن شبیه قلب هستند و به‌مرور با افزایش سن بریدگی روی آن‌ها نمایان خواهد شد. رنگ برگ‌های گیاه برگ انجیری سبز تیره است و در برخی از گونه‌ها اندازه این برگ‌ها به حدود یک متر هم خواهد رسید. این گیاه زیبا گرما دوست بوده و مقاومت بالایی دربرابر تغییرات دمایی دارد.

ما در این مطلب اطلاعاتی کامل درباره ۵ گیاه آپارتمانی همیشه سبز را در اختیارتان قرار دادیم. امیدواریم توانسته باشیم با این مطلب شما را به بهترین گیاه‌های آپارتمانی آشنا کرده باشیم.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

هشدار؛ زنان انجام این تست را جدی بگیرند

پزشک
11 ماه قبل

۶ سوال مهم که در صورت ابتلا به سرطان سینه

پزشک
6 ماه قبل

آیا روماتیسم مفصلی درمان پذیر است؟‌

پزشک
6 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل