سلیمان حیدری درباره برخورد وزارت بهداشت با پزشکانی که زیرمیزی‌ دریافت می‌کنند، اظهار کرد: برای مقابله با پدیده زیرمیزی سال گذشته “قرارگاه نظارت برسلامت” با ریاست معاون درمان وزارت بهداشت و حضور نمایندگان سازمان‌های مربوطه از جمله سازمان تعزیرات، سازمان نظام پزشکی، دادسرای رسیدگی به جرائم پزشکی، معاونین درمان دانشگاه‌های علوم پزشکی مستقر در تهران و… تشکیل شد و بیش از 30 جلسه برگزار شد و حدود 120 پرونده تشکیل و برای برخورد قضایی برای سازمان تعزیرات و سایر مراجع ارسال شد اما تاکنون به 29 پرونده رسیدگی اولیه شده و تنها پنج مورد پرونده به نتیجه رسیده که از این تعداد نیز دو یا سه پرونده تبرئه شدند!

روند کُند رسیدگی به پرونده تخلفات پزشکی

وی ادامه داد: این آمار نشان‌دهنده عدم برخورد مناسب و قاطع بوده، و بیانگر روند کند رسیدگی به پرونده‌های تخلفات پزشکان از سوی سازمان‌های مربوطه است.

حیدری اعلام کرد:‌ جلسه مشترکی بین وزرای بهداشت و دادگستری و زیرمجموعه‌های مرتبط برگزار خواهد شد که هماهنگی بیشتری برای برخورد با متخلفین صورت بگیرد که امیدواریم ثمره خوبی در این زمینه داشته باشد.

وی درباره علت عدم رسیدگی مناسب به پرونده متخلفین تصریح کرد: رسیدگی به پرونده تخلفات روند بسیار کُندی دارد و همکاران تعزیرات هنوز به سرعت لازم برای رسیدگی به این پرونده‌ها نرسیده‌اند که جلسه فردا در راستای تسریع مقابله با تخلفات برگزار خواهد شد.

مدیرکل مرکز نظارت و اعتباربخشی امور درمان وزارت بهداشت درباره نحوه برخورد با عدم استفاده از کارتخوان در مطب‌ها و مراکز درمانی به تسنیم گفت: عدم استفاده از کارتخوان برای فرار از پرداخت مالیات است بنابراین متولی رسیدگی به فرار مالیاتی اعم از پزشکان و غیره نیز سازمان امور مالیاتی است؛ ما بارها درخواست کردیم تا جلساتی با رئیس سازمان امور مالیاتی برگزار کنیم اما نتیجه مطلوبی حاصل نشد. پرونده تعدادی از متخلفان را برای این سازمان ارسال کردیم اما تاکنون برخورد خاصی با این افراد انجام نشده است. باید توجه داشت که وزارت بهداشت متولی برخورد با فرار مالیاتی نیست اما برای شناسایی و برخورد با متخلفین آماده همکاری با سازمان‌های نظارتی است.

271 35

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.