مدیک بلاگ
زیبایی

معرفی دکتر خوب و قیمت برای درمان کک و مک

درمان کک و مک با لیزر در تهران

همانطور که میدانید کک و مک را هم میتوان با لیزر از بین برد. اما چه دستگاهی مناسب درمان کک و مک با لیزر است.

۱. عوارض درمان کک و مک با لیزر چیست
۲. چند جلسه لازم است تا کک و مک با لیزر درمان شود
۳. هزینه و قیمت لیزر کک و مک در تهران چقدر است
۴. میزان درد لیزر کک و مک چقدر است
۵. ایا راه جایگزین دیگری برای از بی بردن کک و مک صورت و بدن وجود دارد؟

با ما همراه باشید تا در این مقاله به همه سوالات شما پاسخ دهیم.

کک و مک چیست و چگونه درمان میشود ؟

لکه های قهوره ای رنگ که به دلیل وراثت و تغذیه نامناسب روی پوست نمایان می شود.

قبل از اینکه به روش های درمان کک و مک پوست برسیم باید بگوییم که کک و مک، لکه های قهوه ای رنگی است که افراد با پوست سفید و براق، بیشتر به آن دچار می شوند. دلایل بسیاری مثل وراثت، مواجهه‌ طولانی مدت با نور آفتاب، تغذیه‌ نامناسب و مشکلات هورمونی وجود دارد که باعث ایجاد این لکه های قهوه ای رنگ بر روی بخش های مختلف پوست می شود اما هیچ جای نگرانی نیست به این خاطر که این لکه ها هیچ مشکلی از نظر سلامتی برای فرد به وجود نمی آورد و فرد می تواند با استفاده از روش های گیاهی و یا لیزر اقدام به درمان کک و مک پوست بدنش بکند

نحوه ایجاد کک و مک

پوست بدن دارای سلول های به نام ملانوسیت است که وظیفه تولید رنگدانه پوست را بر عهده دارد، پوست افرادی که استعداد ژنتیکی و هورمونی دارد، از رژیم غذایی کمی برخوردار است و… با قرار گرفتن در معرض نور خورشید، پوست بدنشان برای محافظت از لایه های زیرین پوست بیش از اندازه در یک ناحیه ملانین تولید کرده که باعث به وجود آمدن کک و مک می شود. این افراد در فصل های سرد سال که پوست بدنشان نور کمتری دریافت می کند، کک و مک پوست بدنشان کمرنگ تر می شود

راه های جایگزین درمان کک و مک با لیزر

خوشبختانه در کنار دلایلی بسیاری که باعث می شود تا کک و مک بر روی پوست به وجود آید، روش های مختلفی هم وجود دارد که رنگ کک و مک را کاهش داده و یا به شکل کلی از بین می برد، مهمترین راه هایی که می توان از طریق آن از شر این لکه های پوستی خلاص شد، به شرح زیر می باشد

کرم ضدآفتاب

کرم ضد آفتاب هیچ خاصیتی برای  درمان کک و مک پوست ندارد اما می تواند از تیره تر شده لکه ها و به وجود آمدن کک و مک های جدید جلوگیری بکند.

لیزر

دستگاه لیزر 1064 Q-Switched Nd YAG، با وارد کردن طول موجی خاص به صورت متمرکز و فشرده، رنگدانه های تیره پوست را از بین می برد. این روش موثر ترین راه برای درمان کک و مک پوست بدن می باشد اما در کنار آن عوارض جانبی چون خارش، قرمزی و خشکی پوست را هم دارد.

کرایوسرجری

کرایوسرجری روشی برای از بین بردن کک و مک پوست از طریق دادن سرمای شدید به وسیله نیتروژن مایع شده به پوست می باشد. این روش ممکن است به دلیل اینکه سرما زیادی را به پوست می دهد باعث خون مردگی و تاول روی پوست بشود.

کرم محوکننده‌ی موضعی

تعدادی کرم محو کننده یا سفید کننده رنگدانه پوست وجود دارد که حاوی هیدروکینون است. این نوع کرم ها جلوی تولید رنگدانه پوست را گرفته و نواحی تیره پوست بدن را روشن تر می کند. کرم های حاوی هیدروکینون تنها با تجویز پزشک به فروش می رسد.

کرم رتینوئید موضعی

کرم رتینوئید دارای ترکیبات ویتامین آ است که جلوی ورود اشعه های نور خورشید به پوست را می گیرد. این نوع کرم با جلوگیری از ورود اشعه نور خورشید، مانع تولید رنگدانه های جدید پوست می شود.

پیل شیمیایی

نحوه از بین بردن کک و مک پوست در این روش به این صورت است که ابتدا ناحیه که دارای لکه های قهوه ای رنگ است تراشیده می شود، سپس به همراه گلیکولیک اسید یا اسید ترشكلراكتيك لایه برداری می شود، با شستن مکرر پوست تراشیده و مصرف پماد های موضعی مخصوص به مدت دو هفته، در آخر پوستی بدون کک و مک جایگزین پوست قبلی می شود.

عوارض درمان کک و مک با لیزر چیست ؟

از بین بردن کک و مک توسط لیزر عوارض جانبی خطرناکی دارد؟

بله، در صورتی که قدرت دستگاه لیزر به درستی تنظیم نشده باشد و یا به دکتری کارنابلد مراجعه شود، ممکن است فرد به سرطان پوست مبتلا بشود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

رفع چین و چروک صورت با ماسک موز

پزشک
1 سال قبل

خرید بهترین برندهای شامپو خارجی از مو تن رو

پزشک
1 سال قبل

بهترین مکمل برای تقویت رو رفع کم پشتی مو در

پزشک
12 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل