مدیک بلاگ
اخبار سلامت

معابر تهران لغزنده است؛ از موتورسیکلت استفاده نکنید!

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: با توجه به ادامه بارش‌ها و نزولات آسمانی، تردد موتورسیکلت برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است، از این رو به موتورسواران توصیه می‌شود که از تردد و حرکت در معابر به ویژه هنگام بارندگی برای حفظ ایمنی و جان خود پرهیز کنند.

وی ادامه داد: موتورسیکلت به دلیل داشتن ۲ چرخ، در شرایط لغزندگی معابر نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیری بیشتری دارد و دلیل توصیه های ایمنی هم در همین راستا است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ یادآوری کرد: رانندگان خودروها نیز تیغه‌های برف پاک کن را تمیز و سالم نگه دارند تا در روزهای بارانی عملکرد مناسبی داشته باشند زیرا اگر برف پاک کن نتواند شیشه مقابل را به خوبی پاک و تمیز کند، راننده در رانندگی و دید مقابل دچار مشکل خواهد شد.

به گفته وی، رانندگان قبل از حرکت مخزن شیشه شوی خودرو را پر کنند و از سالم بودن آن مطمئن شوند؛ همچنین از سالم بودن سیستم بخاری خودرو در این فصل نیز مطمئن شوند و قبل از حرکت نسبت به بازدید موارد ذکر شده اقدام کنند.

سرهنگ شریفی همچنین از رانندگان درخواست کرد که از سرعت و سبقت در معابر لغزنده هنگام بارش نزولات آسمانی پرهیز و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند.

بارش برف از نخستین ساعات امروز (یکشنبه ۲۳ بهمن) در شهر تهران به خصوص در مناطق شمال شهر آغاز شده است و تردد در معابر و برخی بزرگراه ها را دچار کندی کرد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

گشت مقابله با سقط جنین راه‌اندازی شد

پزشک
12 ماه قبل

آلودگی هوا بر کیفیت خون‌های اهدایی موثر است؟

پزشک
1 سال قبل

ادعای رئیس دفتر رئیس جمهور: امروز هیچ فردی فاقد بیمه نیست

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل