به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه پلیس، سرهنگ علی اصغر شریفی افزود: با توجه به ادامه بارش‌ها و نزولات آسمانی، تردد موتورسیکلت برابر ماده ۱۶۹ آئین نامه راهور در سطح معابر لغزنده و حین بارندگی ممنوع است، از این رو به موتورسواران توصیه می‌شود که از تردد و حرکت در معابر به ویژه هنگام بارندگی برای حفظ ایمنی و جان خود پرهیز کنند.

وی ادامه داد: موتورسیکلت به دلیل داشتن ۲ چرخ، در شرایط لغزندگی معابر نسبت به دیگر وسایل نقلیه آسیب پذیری بیشتری دارد و دلیل توصیه های ایمنی هم در همین راستا است.

رئیس مرکز اطلاع رسانی پلیس راهور تهران بزرگ یادآوری کرد: رانندگان خودروها نیز تیغه‌های برف پاک کن را تمیز و سالم نگه دارند تا در روزهای بارانی عملکرد مناسبی داشته باشند زیرا اگر برف پاک کن نتواند شیشه مقابل را به خوبی پاک و تمیز کند، راننده در رانندگی و دید مقابل دچار مشکل خواهد شد.

به گفته وی، رانندگان قبل از حرکت مخزن شیشه شوی خودرو را پر کنند و از سالم بودن آن مطمئن شوند؛ همچنین از سالم بودن سیستم بخاری خودرو در این فصل نیز مطمئن شوند و قبل از حرکت نسبت به بازدید موارد ذکر شده اقدام کنند.

سرهنگ شریفی همچنین از رانندگان درخواست کرد که از سرعت و سبقت در معابر لغزنده هنگام بارش نزولات آسمانی پرهیز و با سرعت مطمئنه و حتی کمتر از آن تردد کنند.

بارش برف از نخستین ساعات امروز (یکشنبه ۲۳ بهمن) در شهر تهران به خصوص در مناطق شمال شهر آغاز شده است و تردد در معابر و برخی بزرگراه ها را دچار کندی کرد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.