مدیک بلاگ
زیبایی

لاغری صورت در یک هفته فقط با 5 حرکت ورزشی

لاغری صورت در یک هفته امکان پذیر است؟ همانطور که لاغری در یک هفته امکان پذیر است، لاغری صورت نیز کار سختی نخواهد بود. با رعایت رژیم غذایی و انجام چند حرکت ورزشی بسیار ساده می توانید بعد از یک هفته تفاوت را احساس کنید. این مقاله از زیبایی پارس مگ را تا پایان دنبال کنید.

لاغری صورت از نگاه خانم‌ها

یکی از رازهایی که درباره علایق خانم‌ها باید بدانید، این است که برای اکثر آن‌ها فک برجسته مردانه و چهره‌ی استخوانی، بسیار جذاب است؟! اگر عکس‌های مدل‌های موفق را در اینترنت سرچ کنید، خواهید دید که تقریبا هیچ‌کدام از آقایان جذابِ عرصه مدلینگ، لپ‌های آویزان یا غبغب ندارند.

لاغری صورت از نگاه آقایان

جالب است بدانید که لاغری صورت از نگاه مردان هم، یکی از فاکتورهای جذابیت و زیبایی به‌شمار می‌رود! شاید تا به حال به این نکته دقت نکرده باشید که چرا چهره همه افراد با عینک آفتابی جذاب‌تر می‌شود؟! علت این جذابیت، بیشتر به‌خاطر این است که عینک آفتابی چهره فرد را استخوانی‌تر و لاغرتر نشان می‌دهد.

امروزه زنان و مردانی که به‌دنبال جذابیت بیشتری هستند، برای لاغری صورت و استخوانی‌کردنِ چهره‌شان بلافاصله به‌سراغ بوتاکس و عمل‌های جراحی خطرناک می‌روند. در حالی‌که بهترین راه برای رسیدن به این خواسته جذاب، تقویت عضلات صورت با ورزش است.

حال که لاغری صورت در دنیای زیبایی تبدیل به یک ترند شده، این سوال پیش می‌آید که: چطور صورتم را لاغر کنم؟ در ادامه این مطلب ازسایت فیتامین با دلایل چاقیِ صورت در بعضی افراد و همچنین بهترین راه‌های لاغری صورت آشنا خواهید شد.

دلایل چاقی و پف صورت

چربی اضافی بدن

صورت هم مانند هر جای دیگر بدن، چربی اضافه دارد که زیر پوست ذخیره می‌شود.ناگفته نماند که بسته به درصد چربیِ بدن، صورت شما چاق می‌شود و به اطلاح لُپ در می‌آورید. عوامل ژنتیکی و همچنین سن تأثیر زیادی در میزان چربیِ ذخیره شده در صورت دارد.

احتباس آب

شایع‌ترین علت چاقی و گردبودنِ صورت، احتباس آب زیر پوست است. بله، آب هم در زیر پوست همه ما ذخیره می‌شود و اغلب باعث می‌شود که چاق‌تر از آن‌چه در واقع هستیم، به نظر برسیم! این اتفاق بسته به رژیم غذایی ما روزانه تغییر می‌کند.

فرم استخوان صورت

آخرین عامل که مهم‌ترین مورد است، ساختار استخوانیِ صورت است! همه افراد با ساختار خاص چهره خود متولد می‌شوند. اگر شما چانه کوتاه‌تری داشته باشید، صورتتتان به‌طور کلی گردتر به نظر می‌رسد. با این وجود روش‌هایی برای تقویت عضلات فک وجود دارد تا ظاهر کلیِ صورت شما را تغییر دهد.

برای لاغری صورت در یک هفته چه کنیم ؟

لاغر کردن صورت با ورزش

مقدار کاهش وزن در هر کسی متفاوت است، اما حتی کاهش ۱ الی ۲ کیلوگرم ابتدا خود را روی صورت نشان می‌دهد. هنگام ورزش چربی‌ تمام قسمت‌های بدن از جمله صورت سوزانده می‌شوند. متاسفانه هیچ روش سحرآمیزی برای چربی سوزی موضعی صورت وجود ندارد، اما کاهش وزن باعث لاغر شدن صورت نیز می‌شود.

از میوه ها و مواد غذایی ضد التهابی به عنوان میان وعده استفاده کنید

استفاده از میوه ها و سبزیجات تازه ، مانند لیمو و چغندر ، مانع از پف کردن صورت می شوند . مقدار زیادی از این غذاهای ضد التهابی مانند کدو سبز ، زردچوبه ، زنجبیل و نارگیل را به وعده های غذایی و میان وعده های خود اضافه کنید . غذاهایی مانند گوجه فرنگی ، روغن زیتون ، سبزیجات برگدار ، ماهی قزل آلا ، ماهی خال مخالی ، ساردین ، ماهی تن ، آجیل ، توت فرنگی ، پرتقال و گیلاس گزینه های عالی دیگر هستند که می توانید برای لاغری صورت مورد استفاده قرار دهید .

لاغر کردن صورت با کاهش مصرف قند و نمک

یک راه ساده برای تغییر سایز بدن وجود دارد. با مصرف زیاد قند و نمک مسلما مایعات زیادی در بدن شما حبس می‌شود. یک قانون ثابت شده برای کاهش تورم و مایعات ذخیره شده در بدن این است که میزان دریافت نمک (سدیم) خود را به ۱٫۵۰۰ میلی گرم در روز و قند را تا ۲۰ گرم در روز پایین بیاورید. پس از اینکه این تغییر را در برنامه خود وارد کردید، بلافاصله شاهد لاغر شدن صورت خود خواهید بود.

لاغر کردن صورت با تغییر فعالیت هوازی

اگر تصمیم گرفته‌اید از دست چربی‌های کل بدن خلاص شوید، باید شدت ورزش هوازی را افزایش دهید. برای ایجاد تغییر باید هفته‌ای ۵ مرتبه و هر بار به مدت ۶۰ دقیقه ورزش هوازی داشته باشید.

ورزش یکنواخت را تبدیل به ورزشی ترکیبی کنید(ورزشی که در آن مدتی به بدن فشار بیاورید و دقایقی را نیز به ریکاوری بپردازید). با تمام شدن ورزش ترکیبی، سوزاندن چربی در بدن ادامه پیدا می‌کند و حدود ۲۰۰ کالری بیشتر در روز می سوزاند. این کار به لاغر شدن صورت شما نیز کمک می‌کند.

لاغر کردن صورت با تغییر برنامه غذایی

اگر ورزش هوازی و قدرتی را با شدت بالا انجام دهید اما برنامه غذایی شما همانند قبل باشد، هیچ تغییری در چهره خود نخواهید دید؛ زیرا غذاهایی که می‌خوریم ممکن است عوارض خود را به شکل جوش و ورم روی صورت نشان دهند، پس یکی از علل پف کردن صورت نوع غذا است.

غذاهای فرآوری شده را از برنامه خود حذف کنید و غذاهای تازه، میوه و سبزیجات را جایگزین کنید. غذاهایی مانند سویا، ذرت، گلوتن، لبنیات را که منجر به التهاب می‌شوند، کنار بگذارید. برای جلوگیری از التهاب پوست از غذاهای ضد التهاب مثل زنجبیل، زردچوبه، کدو، نارگیل، لیمو و چغندر استفاده کنید.

هر زمان هم که احساس کردید سیر شده‌اید، غذا خوردن را کنار بگذارید. واقعیت این است که سرعت چربی سوزی بدن با بالا رفتن سن کاهش پیدا می‌کند. در نتیجه غذاهایی بخورید که زیبایی و درخشندگی پوست را به آن برگرداند.

لاغر کردن صورت با نوشیدن آب

نوشیدن آب هنگام ورزش باعث می‌شود سردرد نگیرید و در بهترین حالت خود باقی بمانید. همچنین به هیدراته نگه داشتن (رساندن آب کافی)، کنترل اشتها و رفع نفخ بدن نیز کمک می‌کند؛ در نتیجه پوست‌تان ظاهری عالی خواهد داشت. برای ورزش به بطری آب خود کمی لیمو و زنجبیل اضافه کنید تا طعم بهتری بگیرد.

لاغر کردن صورت با خواب کافی و به موقع

اگر خواب کافی نداشته باشید، صورت شما پُف می‌کند. بدن در طول استراحت خود را ترمیم و سیستم غدد درون ریز (تمام سلول‌ها، اعضای داخلی و عملکرد بدن) را سالم نگه می‌دارد و هورمون‌ها را نیز متعادل می‌کند. پس اگر به اندازه استراحت نکنید بدن ترمیم‌های داخلی را انجام نمی‌دهد. هر شب حداقل هفت ساعت بخوابید تا بدن انرژی لازم برای کارکرد مطلوب را به دست بیاورد.

لاغر کردن صورت با ماساژ

بدن ما مثل تمام قسمت‌های دیگر، زیر پوست مایع لنفاوی انباشته می‌کند که منجر به پف صورت می‌شود. ماساژ صورت به طور موقت، مایع لنفاوی را فشرده (به خصوص در قسمت فک که سرشار از رگ‌های لنفاوی است) و از پف کردن آن جلوگیری می‌کند. ماساژ می‌تواند با فرم دهی به صورت آن را لاغرتر نشان دهد. البته زمانی اثربخش است که از بدن خود به خوبی مراقبت کنید. با ماساژ منظم صورت مقدار قابل توجهی چربی صورت را از دست دهید. این کار اکسیژن و گردش خون را تقویت و به مرور پوست را سفت می‌کند.

لاغر کردن صورت با پرهیز از مصرف الکل

از خوردن نوشیدنی‌های الکلی بپرهیزید چرا که تاثیر زیادی در پف کردن صورت دارد.

جویدن آدامس

بله درست خواندید. جویدن آدامس باعث می‌شود عضلات و ماهیچه‌های صورت درگیر شوند. این ورزش صورت باعث لاغری آن می‌شود.

پس آدامس با طعم مورد علاقه خود را انتخاب کنید. بهتر از بدون شکر مصنوعی باشد. آن را طبق معمول بجوید. بهتر است پس از وعده‌ی غذایی این کار را انجام دهید.

لاغر کردن صورت با کاهش وزن

اگر می‌خواهید صورت‌تان چاق به نظر نرسد، در کل باید چربی از دست دهید. اگر در طول روز کالری کمتری مصرف کنید، بدن چربی را به عنوان انرژی ذخیره شده مصرف می‌کند. اگر این کار را انجام دهید از میزان چربی صورت نیز کم خواهد شد. هنگام کاهش وزن، بدن ابتدا به دنبال چربی‌های گردن، فک و صورت می‌رود.

به یاد داشته باشید که برای کاهش کالری مصرفی از یک روش اصولی پیروی کنید. باید مجموع کالری مصرفی و سوزانده شده را کاهش دهید. برای از دست دادن ۵۰۰ گرم از وزن باید حدود ۳۵۰۰ کالری سوزانده شود. بنابراین برای کاهش وزن بیشتر، نیاز است که بیش از آنچه که مصرف می‌کنید، بسوزانید.

کاهش وزن موثر به تدریج اتفاق می‌افتد. می‌توانید در روز ۵۰۰ کالری را از طریق رژیم غذایی یا ورزش بسوزانید، بدون اینکه خود را از خوردن غذا محروم کنید. کربوهیدرات‌های تصفیه شده، مانند دونات و پیراشکی را از صبحانه حذف و به جای آن گزینه‌های غذایی سالم‌تری انتخاب کنید.

بذار خیالتو راحت کنم. چیزی به اسم لاغری موضعی با رژیم یا حتی ورزش وجود نداره. پس اگه دنبال یه راه برای لاغر کردن صورتت هستی، باید وزنتو پایین بیاری. جالبه بدونی که موقع کاهش وزن، اولین چربی‌هایی که از بدنت آب می‌شه، چربی‌ صورت و گردنه. مسیر تناسب اندامتو از همین‌جا شروع کن!

باد کردن بادکنک

یکی از راه‌های طبیعی لاغر کردن صورت با ورزش، باد کردن بادکنک است. انجام این حرکت باعث استخوانی شدن صورت و کاهش چربی گونه‌ها می‌شود.

هنگام باد کردن یک بادکنک، ماهیچه‌های گردن و صورت درگیر می‌شوند و این ماهیچه‌ها به داشتن صورتی با فرم بهتر و لاغرتر کمک می‌کنند. تنها کاری که باید انجام بدید این است که یک بادکنک بردارید و آن را پر هوا کنید. سپس باد آن را تخلیه و دوباره باد کنید. این عمل را ۱۰ الی ۱۵ بار انجام بدید.

چگونه با ورزش صورت خود را لاغر کنیم

برای لاغری صورت با ورزش و تقویت عضلات آن، حرکات مخصوصی وجود دارند که برای نتیجه بخش بودن آن‌ها باید موارد زیر را رعایت کنید:

ورزش برای لاغری صورت در یک هفته

20 بار پشت سر هم «X» و «O» را بگویید

با گفتن X و O به صورت متناوب ، ماهیچه های صورت شما کار می کند و این موضوع می تواند بر روی لاغری صورت تاثیر خیلی زیادی داشته باشد . پیشنهاد می شود 20 بار «X-O-X-O» را با صدای بلند بگویید و برای حداکثر بهره بر هر حرف تأکید کنید . سعی کنید این تمرین را صبح ها در حالی که در حال لباس پوشیدن هستید انجام دهید .

گونه های خود را مانند ماهی 20 بار در روز به داخل بکشید

این کار ممکن است کمی احمقانه به نظر برسد ، اما روی ماهیچه های گونه شما کار می کند و می تواند تاثیر خیلی زیادی در لاغری صورت داشته باد . گونه های خود را به داخل بکشید و به مدت 5 ثانیه آنها را به همین صورت نگه دارید ، سپس رها کنید . این کار را 20 بار در طول روز تکرار کنید . سعی کنید این تمرین را در حالی که موهایتان را حالت می دهید یا آرایش می کنید انجام دهید .

دهان خود را کاملا باز کنید ، 5 ثانیه نگه دارید و سپس استراحت کنید

تا جایی که می توانید دهان خود را باز کنید تا به نظر برسد که می خواهید جیغ یا فریاد بزنید . سپس دهان خود را در این حالت تا 5 ثانیه نگه دارید و رها کنید . این کار را 30 بار در روز تکرار کنید . سعی کنید این کار را در حالی انجام دهید که تخت خود را مرتب می کنید یا کارهای خانگی دیگری انجام می دهید . 

روزانه 5 دقیقه هوا را در دهان خود بچرخانید

نفس عمیق بکشید و سپس دهان خود را ببندید . اجازه دهید مقداری از هوا دهان شما را پر کند تا بدهانتان پر به نظر برسد . سپس ، هوا را در اطراف دهان خود بچرخانید تا تمام عضلات صورت خود را تمرین دهید . در حین انجام این کار مطمئن شوید که به طور عادی نفس می کشید . در مجموع روزانه 5 دقیقه این حرکت را برای لاغری صورت در یک هفته انجام دهید . به عنوان مثال ، می توانید این کار را به مدت 2 دقیقه در صبح و 3 دقیقه بعد از ظهر انجام دهید ، یا اگر ترجیح می دهید همه 5 دقیقه را یکجا انجام دهید .

بعد از انجام تمرینات بالا ، صورت خود را ماساژ دهید

برای ماساژ دادن صورت باید نوک انگشتان خود را روی صورت خود فشار دهید ، از پیشانی شروع می شود و به سمت شقیقه ها و گونه ها می رود . سپس نوک انگشتان خود را روی دو طرف بینی فشار دهید و آنها را به سمت گونه ها و به سمت پایین حرکت دهید . سپس ، انگشتان خود را در امتداد خط فک فشار دهید و به سمت زیر فک خود حرکت کنید . همچنین می توانید به یک ماساژ درمانگر حرفه ای مراجعه کنید یا از غلتک سنگ یشم برای ماساژ صورت خود استفاده کنید .

ماساژ به بهبود گردش خون و تخلیه مایع لنفاوی از صورت شما کمک می کند . مایع لنفاوی چیزی است که در اطراف غدد لنفاوی شما جمع می شود و اگر مقدار زیادی از آن جمع شود ، ممکن است باعث تورم در قسمت های مختلف صورت و بدن شود .

استفاده از دستگاه RF برای لاغری صورت

یکی دیگه از روشهای لاغر کردن صورت استفاده از دستگاهه. دستگاه RF یکی از جدیدترین دستگاه های لاغری صورته که به صورت موضعی چربی های اضافی صورت رو از بین میبره و به لاغری صورت کمک میکنه. این دستگاه با اعمال حرارت موضعی به صورت عمقی روی سلول های چربی اون ها رو از بین میبره و به فرم گیری صورت کمک میکنه.

از مزایای لاغری صورت با دستگاه RF میتونیم به لیفت و سفت کردن پوست همزمان با لاغری اون اشاره کنیم. از طرفی از این دستگاه میتونیم برای تمام پوست ها استفاده کنیم. البته افرادی که میخوان از این روش برای لاغری صورت خودشون استفاده کنن باید از سلامت جسمی خوبی برخوردار باشن و عفونت یا بیماری پوستی نداشته باشن.

چون حرارت و انرژی ناشی از این دستگاه میتونه بیماری پوستی اونها رو تشدید کنه. از طرفی برای پیشگیری از عوارض احتمالی بعد از درمان، بهتره چند روز قبل از استفاده از این دستگاه، مصرف سیگار و الکل را قطع کنین. ورزش های سنگین انجام ندین و از تحریک کردن پوست صورت اجتناب کنین. معمولا تعداد جلسات درمانی با استفاده از دستگاه به میزان چاقی صورت و تحمل پوست شما بستگی داره.

بهترین ماسک برای لاغر شدن صورت

یکی از بهترین و کم عارضه ترین روش های لاغر کردن صورت استفاده کردن از ماسک های خونگیه. استفاده از این ماسک ها برای یه مدت کوتاه میتونه تاثیر قابل توجهی روی صورت شما داشته باشه. از موثرترین ماسک هایی که برای لاغری صورت مورد استفاده قرار میگیره، میتونیم به ماسک های زیر اشاره کنیم.

ماسک سرکه سیب و زنجبیل

سرکه سیب و زنجبیل هر دو تاثیر قابل توجهی در چربی سوزی و لاغری دارن. به همین دلیل ماسک تهیه شده از اونها هم میتونه به لاغری صورت کمک کنه. برای تهیه این ماسک مقداری سرکه سیب رو به همراه گلاب، روغن بادام تلخ و همچنین پودر زنجبیل ترکیب میکنین تا بافتی یکدست به وجود بیاد.

بعد کل صورتتون رو به جز دور چشم با استفاده از این ماسک پوشش میدین. یکدست پخش شدن ماسک روی صورت از اهمیت خیلی زیادی برخورداره. بنابراین به نحوه پخش کردن ماسک روی صورت دقت کنین. بعد از اون اجازه بدین ماسک روی صورت شما کاملا خشک شه و بعد پوستتون رو شستشو بدین.

ماسک سفیده تخم مرغ

یکی دیگه از ماسک های خیلی موثر در لاغر کردن صورت ماسک سفیده تخم مرغه. برای تهیه این ماسک نیاز به سفیده تخم مرغ، شیر، آب لیمو، عسل و نعنا دارین. این مواد رو با هم ترکیب کنین و زمانی که بافت یکدستی پیدا کرد، اون رو روی پوست صورتتون بمالید. زمانی که کاملا روی پوستتون خشک شد (حدودا نیم ساعت بعد)، با آب ولرم صورتتون رو کاملا شستشو بدین.

ماسک کره کاکائو

مقداری از کره کاکائو رو آب کنین و روی قسمت هایی که احساس میکنین نیاز به لاغری دارن بمالید. بعد حدود یه ربع اون قسمت ها رو ماساژ بدین و در نهایت با آب زیاد پوستتون رو شستشو بدین. استفاده کردن از این ماسک هر شب قبل از اینکه بخوابین، به مدت حدودا دو هفته تاثیرگذاری بالایی داره.

لاغری صورت با بخور چگونه انجام می شود؟

یکی از روش های قدیمی و رایگان برای لاغر کردن صورت بخور دادن صورته. که تمامی افرادی که به زیبایی و خوش فرم بودن صورتشون اهمیت میدن از اون استفاده میکنن. بخور میتونه آلودگی های روی پوستتون رو از بین ببره. همچنین چربی های ذخیره شده رو تجزیه کنه و به شفاف شدن پوست شما هم کمک کنه. بنابراین میتونیم بگیم که بخور صورت یکی از راهکارهای موثر برای زیبایی بیشتر صورته که به صورت کاملا رایگان در اختیار شما قرار گرفته.

عوارض مصرف قرص لاغری صورت

  1. اسهال
  2. ایجاد بی خوابی
  3. بالا رفتن فشار خون
  4. تحریک شدن پوست
  5. بروز مشکلات کلیوی
  6. بالا رفتن ضربان قلب
  7. آسیب دیدن کبد

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۳ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

فواید ماساژ صورت با یخ ؛ 5 سال جوان تر

پزشک
1 سال قبل

چه دلایلی باعث کنده شدن پوست دست ها می شود؟

پزشک
1 سال قبل

بهترین روغن برای درمان اگزما [۸ بهترین درمان خانگی اگزمای

پزشک
10 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل