سال‌ها است که گیاه شناسان در غرب از خواص درمانی فلفل استفاده می‌کنند. فلفل خاصیت تحریک‌کنندگی دارد از این‌رو به جریان خون، تحریک سیستم عصبی، تحریک اشتها، درمان سوءهاضمه و افزایش تعریق کمک می‌کند. خاصیت ضد باکتریایی فلفل باعث شده است تا به طور سنتی از آن برای درمان سرماخوردگی و گلو درد استفاده کنند. بسیاری از گیاه شناسان چینی استفاده از غذاهای تند را یک هفته قبل از شروع قاعدگی برای کاهش درد، به زنان توصیه می‌کنند. در پرو از فلفل برای درمان دندان درد به طور مستقیم استفاده می‌کنند. در شرق و غرب نیز از فلفل برای درمان آرتریت‌ها، روماتیسم، رگ‌های واریسی و از بین بردن زگیل استفاده می‌کنند.

فواید خاص فلفل دلمه ای:

فلفل دلمه ای و زخم معده
مطالعات انجام شده بر روی جوامع مختلف نشان داده است که کاپسایسین با افزایش جریان خون بافت مخاطی معده و افزایش ترشح موکوس توسط سلول‌های دیواره معده، افراد را از ابتلا به زخم معده محافظت می‌کند. لازم به ذکر است نتایج برخی تحقیقات نشان داده‌اند که مصرف ۲۰ گرم فلفل، ۳۰ دقیقه قبل از مصرف ۶۰۰ میلی‌گرم آسپرین، باعث کاهش عوارض شایع آسپرین از قبیل تخریب معده و دئودنوم می‌شود. مطالعات طولانی مدت دیگر نیز نشان داده‌اند که فلفل باعث کاهش تخریب دیواره معده توسط الکل می‌شود.

فواید شگفت‌انگیز و درمانی فلفل برای سلامتی بدن

فلفل دلمه‌ای و بیماری‌های عفونی
فلفل، اسید معده را تحریک می‌کند و باعث افزایش اسیدیته می‌شود و به از بین رفتن باکتری‌های مضر کمک می‌کند. به همین جهت از غذاهای پر فلفل و تند برای مبارزه با بیماری‌های عفونی مثل وبا و اسهال میکروبی استفاده می شود. آزمایش‌های انجام شده بر روی عصاره کاپسایسین نشان می‌دهند که این ماده گیاهی احتمالا به تقویت عملکرد سیستم ایمنی و مبارزه با عفونت‌ها کمک می‌کند.

فلفل دلمه ای و سرطان
مطالعات نشان داده‌اند که کاپسایسین خاصیت سم‌زدایی علیه دامنه وسیعی از مواد شیمیایی سرطان‌زا را دارد. از این رو برخی محققین اظهار می‌کنند که فلفل موجود در رژیم غذایی می‌تواند به کنترل سرطان کمک کند.

فلفل دلمه ای و سرماخودگی
فلفل دلمه‌ای منبع غنی ویتامین C است. بنابراین مصرف منظم آن باعث کاهش مدت و شدت علائم سرماخوردگی می‌گردد.

نکته مهم: یک فلفل متوسط حداکثر ۱۶۰ گرم وزن دارد. و سه برابر ویتامین C روزانه یک فرد بالغ را تامین می کند.

بیشتر بخوانید:

چگونه آهن خون را به طور طبیعی افزایش دهیم؟/ توصیه تغذیه‌ای برای درمان کم‌خونی

اگر زانودرد یا کمردرد دارید، این مطلب را بخوانید

۳۵۲۳۶

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.