خواص دارویی جینسینگ این گیاه را به یک داروی گیاهی پرمصرف در دنیای مدرن تبدیل کرده است. این گیاه دارویی از طب سنتی چینی می‌آید و سال هاست که به طرق مختلف استفاده می‌شود. امروزه، جینسینگ همچنان یک داروی گیاهی مورد تقاضا است و به صورت قرص، دمنوش و پماد در دسترس است.

لازم به ذکر است که استفاده طولانی مدت از جینسینگ یا دوزهای بالای آن می‌تواند منجر به سردرد، سرگیجه و ناراحتی معده شود. اگر دارو مصرف می‌کنید، مهم است که قبل از مصرف جینسینگ با پزشک خود مشورت کنید. این امر به ویژه در صورت مصرف دارو برای دیابت مهم است، زیرا جینسینگ ممکن است بر سطح قند خون تأثیر بگذارد.

شما می توانید لیست انواع قرص جینسینگ را در لینک زیر مشاهده کنید.

darooboom.com/113-قرص-جینسینگ

با ادامه این مطلب همراه باشید تا بیشتر درباره مضرات و عوارض قرص جینسینگ بدانید.

قرص جینسینگ چیست؟

جینسینگ یک داروی گیاهی است که علاوه بر مفید بودن برای افزایش سلامت عمومی، می‌تواند سطح انرژی، سلامت جنسی، فشار خون و حتی عملکرد شناختی شما را بهبود ببخشد. اگر سعی دارید جینسینگ را در رژیم غذایی خود بگنجانید ساده ترین راه، استفاده از قرص جینسینگ است.

قرص جینسینگ یک منبع غنی انرژی زا است بنابراین سطح انرژی روزانه را افزایش می‌دهد. همچنین با کاهش سطح قند خون به درمان دیابت کمک می‌کند. این مکمل سرشار از خواص سلامتی است با اینحال قبل از استفاده حتماً باید با پزشک خود صحبت کنید.

برای آشنایی بیشتر با قرص جینسینگ پیشنهاد می شود مقاله قرص جینسینگ چیست را مطالعه کنید.

فواید و خواص جینسینگ

جینسینگ یک آداپتوژن در نظر گرفته می‌شود. آداپتوژن ها گیاهان دارویی و قارچ های خاصی هستند که به بدن شما کمک می‌کنند تا با استرس سازگار شود. جینسینگ نوعی داروی گیاهی آسیایی است که هزاران سال است برای درمان انواع بیماری ها استفاده می‌شود.

امروزه به دلیل توانایی آن در محافظت از قلب و افزایش طول عمر به شکل قرص و دمنوش در دسترس است. این گیاه آسیای به داشتن غلظت بالایی از رسوراترول، یک آنتی اکسیدان قوی که عمدتا در پوست انگور یافت می شود، معروف است.

فواید و خواص جینسینگ برای افزایش هوشیاری، بهبود حافظه، کاهش سطح استرس و افزایش طول عمر شناخته شده است. سطوح بالای ویتامین B کمپلکس و ویتامین C موجود در جینسینگ، خواص ضدالتهابی و توانایی آن در تقویت عملکرد آنزیم هایی که در بدن به بهبود سلامت عمومی کمک می‌کنند، از مزایای این گیاه دارویی است.

عوارض قرص جینسینگ

حال زمان آن فرا رسیده تا عوارض قرص جینسینگ را بررسی کنیم. به طور کلی قرص جینسینگ و سایر فراورده های آن عوارض خاصی به همراه ندارند، اما نکته ای که حائز اهمیت است این است که عوارض قرص جینسینگ با سطوح بالا و مصرف بیش از حد ظاهر می شود. در بیشتر موارد، دوز روزانه بین یک تا سه گرم توصیه می‌شود.

بنابراین توصیه اکید می کنیم قرص جینسینگ را طبق دستور العمل نوشته شده روی بسته بندی یا تجویز پزشک و داروساز مصرف کنید. در ادامه برخی از رایج ترین عوارض قرص جینسینگ بر اساس سن، جنسیت و شرایط جسمانی مختلف اشاره شده است.

عوارض قرص جینسینگ برای خانمها

قرص جینسینگ در صورت مصرف طولانی مدت یا دوزهای بالای ممکن است منجر به سردرد، سرگیجه، ناراحتی معده و سایر علائم از جمله بی خوابی در خانم ها شود. زنانی که به طور منظم از جینسینگ استفاده می‌کنند ممکن است تغییرات قاعدگی را تجربه کنند. همچنین گزارش هایی از واکنش های آلرژیک به جینسینگ گزارش شده است.

برخی از زنانی که جینسینگ مصرف می‌کنند از درد سینه یا ماستالژی شکایت دارند. استفاده از جینسینگ همراه با داروهای ضد افسردگی ممکن است باعث شیدایی در افراد شود. همچنین نشان داده شده است که جینسینگ در صورت مصرف همراه با وارفارین یا فنلزین باعث ایجاد عوارض جانبی می‌شود.

عوارض جینسینگ در بارداری

به طور کلی مصرف مقادیر کم جینسینگ در دوران بارداری بی خطر در نظر گرفته می‌شود. با این حال، مهم است که قبل از مصرف هر مکملی در دوران بارداری با پزشک مشورت کنید. علاوه بر این، بهتر است از مصرف مقادیر زیاد جینسینگ خودداری کنید، زیرا ممکن است منجر به عوارض جانبی شود.

با توجه به خواص ضد انعقادی جینسینگ و همچنین توانایی آن در ایجاد عوارض بارداری باید آن را با احتیاط مصرف کنید.

جینسینگ علاوه بر ایجاد حرارت بیش از حد، خاصیت ملین نیز دارد. در دوران بارداری، مصرف جینسینگ ممکن است منجر به مدفوع شل یا آبکی شود. به دلیل عدم وجود اطلاعات ایمنی کافی، مادران باردار و شیرده باید از مصرف جینسینگ خودداری کنند.

عوارض قرص جینسینگ برای آقایان

جینسینگ مزایای فراوانی برای بهبود نعوظ و عملکرد جنسی در مردان دارد، اما این فواید بسیار ناچیز است. قرص جینسینگ بی خطر در نظر گرفته می‌شود، اگرچه تحقیقات بسیار کمی در مورد پتانسیل آن برای ایجاد عوارض جانبی طولانی مدت وجود دارد.

شایع ترین عارضه جانبی این داروی گیاهی مشکل در خواب است. عوارض جانبی غیرمعمولی که گزارش شده است شامل بثورات شدید، آسیب کبدی و واکنش های آلرژیک شدید است.

عوارض جینسینگ در کودکان

تحقیقات نشان می‌دهد که مصرف جینسینگ می‌تواند از سلامت سیستم ایمنی بدن حمایت کند. مزایای جینسینگ در حمایت از سیستم ایمنی به بزرگسالان نیز محدود نمی‌شود و به ویژه برای بهبود سیستم ایمنی کودکان نیز مفید است.

جینسینگ برای کاهش خطر سرماخوردگی و آنفولانزا و برای کاهش شدت عفونت ویروس هرپس سیمپلکس نوع 2 مفید است. با اینحال جینسینگ را به نوزادان ندهید زیرا ممکن است باعث آسیب شود. استفاده از این داروی گیاهی در کودکان زیر سال نیز توصیه نمی‌شود.

عوارض جینسینگ با انسولین

برخی شواهد نشان می‌دهند که جینسینگ ممکن است یک گزینه درمانی کمکی نسبتاً ایمن و ارزان برای دیابت و عوارض احتمالی آن باشد. این گیاه دارویی ممکن است با بهبود تحمل گلوکز و مقاومت به انسولین برای مدیریت و درمان دیابت نوع 2 مفید باشد.

این گیاه حاوی اجزای فعالی به نام جین سنوزیدها است که ممکن است انسولین و گلوکاگون را تثبیت کنند تا به حفظ سطح مطلوب گلوکز خون کمک کنند. جین سنوزیدها ممکن است به لوزالمعده کمک کنند تا میزان انسولین ترشح شده را تعدیل کند تا به کنترل بهتر قند خون برسد و به فرد کمک کند سطح قند خون خود را مدیریت کند.

با اینحال در صورت مصرف انسولین قبل از مصرف قرص جینسینگ با پزشک مشورت کنید زیرا ممکن است باعث افت شدید قند خون شود.

عوارض قرص جینسینگ برای کبد

جینسینگ و ساپونین های آن در برابر آسیب های مختلف کبدی ناشی از مواد شیمیایی و ویروس های هپاتیت اثرات محافطتی از خود نشان می‌دهند. جینسینگ به شدت تولید گونه های اکسیژن فعال و مسیر سیگنالینگ التهاب را مهار می‌کند.

علاوه بر این، جین سنوزیدهای موجود در قرص جینسینگ به عنوان ترکیبات منحصر به فرد جینسینگ اثرات مثبت زیر را بر کبد می گذارد:

  1. بازسازی کبد را تقویت می‌کند.
  2. از تکثیر سلول های سرطان کبد جلوگیری می کند.
  3. از ایسکمی کبد از طریق مکانیسم های ضد اکسیداتیو، ضد التهابی و ضد آپوپتوز جلوگیری می‌کند.

با این حال استفاده بیش از حد جینسینگ یا استفاده همزمان با داروهای دیگر ممکن است منجر به سمیت کبدی جدی شود.

قرص جینسینگ اصل را از کجا بخریم؟

قرص جینسینگ توسط شرکت های دارویی مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شود. قبل از خرید این مکمل ابتدا در رابطه با شرکت تولید کننده تحقیقات کافی به عمل بیاورید و سپس از مراکز معتبر مانند داروخانه ها اقدام به خرید قرص جینسینگ کنید.

داروبوم یکی از داروخانه های آنلاین معتبر ایران در کنار داروخانه هایی نظیر مثبت سبز و داروکده است که می توانید با خیال راحت قرص جینسینگ اصل را خریداری کنید. داروبوم امکان ارسال رایگان و پرداخت در محل را برای مشتریان گرامی فراهم کرده است.

نتیجه گیری

قرص جینسینگ به عنوان یک مکمل گیاهی محرک برای درمان سردرد، تب، سوء هاضمه و ناباروری استفاده می‌شود. اکثر تحقیقات پیرامون جینسینگ نشان داده است که این مکمل با خستگی، کاهش عملکرد شناختی، علائم سرماخوردگی و آنفولانزا مبارزه کرده و به مدیریت دیابت کمک می‌کند.

با اینحال استفاده بیش از حد از این مکمل دارویی گیاهی می‌تواند عوارض متعددی برای خانم ها، آقایان و کودکان داشته باشد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.