سیب زمینی سوخاری یکی از پیش غذاهای محبوب در ایران و سراسر دنیا می باشد. سیب زمینی سوخاری طرفداران زیادی دارد.

مواد لازم
سیب زمینی ۲ عدد بزرگ
جعفری ۲ قاشق غذاخوری
نمک ۱ قاشق چایخوری
فلفل سیاه ½ قاشق چایخوری
آویشن ½ قاشق چایخوری
آرد ۱ پیمانه
نان باگت یا پودر سوخاری ۲ عدد
تخم مرغ ۳ عدد

طرز تهیه سیب زمینی سوخاری

سیب زمینی سوخاری

مرحله اول

برای تهیه در ابتدا سیب زمینی هایی که دارید را بر روی حرارت آب پز کنید، سپس بگذارید تا سرد شوند و سیب زمینی های آب پز شده را در درون ظرفی به خوبی له کنید، می توانبد آن را با هر وسیله ای که راحت تر هستید مثل گوشت کوب برقی له کنید.

مرحله دوم سیب زمینی سوخاری

در این مرحله به سیب زمینی های له شده، جعفری خرد شده را اضافه کنید و با سیب زمینی مخلوط کنید، البته جعفری ها را حتما باید ریز ریز بکنید و بعد به مواد تان اضافه بکنید تا کاملا با هم یکدست شوند.

پیش غذا

مرحله سوم

حالا ادویه ها را اضافه کنید و مواد را با هم مخلوط کنید تا یک ترکیب یک دست به وجود بیاید و با دست ورز بدهید تا به یک بافت منسجم هم برسد. وقتی مواد تان حاضر شد، قسمتی از آن را به دست بگیرید و به صورت استوانه ای شکل در بیاورید.

مرحله چهارم سیب زمینی سوخاری

در صورت تمایل می توانید در داخل هر یک از این استوانه ها مقداری پنیر پیتزا نیز اضافه کنید که اختیاری می باشد. پس از اینکه تمام سیب زمینی ها را حالت دادید، اجازه بدهید که مواد تان به مدت ده دقیقه در داخل یخچال استراحت کنند. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله طرز تهیه قارچ شکم پر بی نظیر با 5 طعم متفاوت خوشمزه را مشاهده نمایید.

fried potatoes

مرحله پنجم

در این مرحله در یک ظرف جداگانه سه تخم مرغ بشکنید و آن ها را به هم بزنید و در درون ظرف دیگری، آرد بریزید و آن را کنار بگذارید. حالا برای این که بخواهید سیب زمینی خودتان را سوخاری کنید. سه عدد باگت را به مدت لازم در درون فر بگذارید تا خشک  بشود.

مرحله ششم

سپس نان های باگت را از فر در بیاورید و رنده کنید. سیب زمینی ها را یک بار در درون تخم مرغ و یک بار در درون آرد ساده و یک بار هم در درون آرد سوخاری بغلتانید. حال باید به سراغ سرخ کردن سیب زمینی های خود برویم.

potatoes

مرحله هفتم

درون تابه ای مقداری روغن را داغ کنید و هر طرف از این سیب زمینی ها را به مدت سه الی چهار دقیقه می گذارید تا سرخ بشوند. سپس سیب زمینی ها سوخاری روی دستمال حوله ای می چینیم تا روغن شان گرفته شود، سپس با سس دلخواه سرو کنید. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله فواید روغن زیتون برای سلامت ، پوست و مو را مشاهده نمایید.

نکات مهم و فوت و فن تهیه سیب زمینی سوخاری 

-بهتر است برای اینکه برش های یکسان داشته باشید از سیب زمینی های بیضی و کشیده استفاده کنید.

-می توانید پودر نان خانگی را جایگزین پودر سوخاری کنید ولی فراموش نکنید که به آن ادویه و نمک بیفزایید.

-از پودر سوخاری های رنگی هم برای تهیه این سوخاری می توانید استفاده کنید.

-برای تهیه این غذا می توانید از سیب زمینی ورقه شده (چیپسی) هم استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.