تیرامیسو یک دسر ایتالیایی می باشد. تیرامیسو یکی از دسرهای خوشمزه و بین المللی می باشد. تیرامیسو طرفداران زیادی دارد.

تیرامیسو

تیرامیسو یکی از محبوب‌ترین کیک‌ها و دسرهای ایتالیایی است. برای تهیهٔ آن، بیسکوئیت را که معمولاً بیسکوئیت ساوویاردی است آغشته به قهوه نموده، سپس آنها را همراه با مخلوط همزده‌ای از پنیر ماسکارپونه، شکر و زردهٔ تخم‌مرغ به صورت لایه لایه در ظرف گذاشته و با لیکور و کاکائو طعم‌دار می‌کنند. از این دستورالعمل برای تهیهٔ انواع گوناگونی از پودینگ‌ها، کیک‌ها و دسرهای دیگر نیز استفاده می‌شود. همچنین اگر علاقه دارید می توانید مقاله طرز تهیه نان قهوه را مشاهده نمایید.

تیرامیسو

تاریخچه تیرامیسو

اکثر ریشه‌ها و ابداع این دسر به دهه ۱۹۶۰ در منطقه ونتو در ایتالیا در رستورانی به نام Le Beccherie در شهر ترویزو برمی گردد. بعضی ادعاها همچنان باقی‌ست اما به نظر می‌رسد ابداع کارمینانتونیو یاناکونه (به ایتالیایی: Carminantonio lannaccone) (برای اولین بار توسط دیوید روزنگارتن در گزارش روزنگارتن و بعداً در بالتیمور سان و واشینگتن پست مطرح شد) باشد که در ۲۴ دسامبر ۱۹۶۹ زمانی که او در رستوران سوتوترویزو (به ایتالیایی: Sottotreviso) در شهر ترویزو نزدیک ونیز سرآشپز بود.

مواد لازم برای ۴ نفر
قهوه اسپرسو ۱ فنجان
بیسکوییت لیدی فینگر ۱ بسته
پودر کاکائو نصف قاشق غذاخوری
زرده تخم مرغ ۳ عدد
پنیر ماسکارپونه ۱۵۰ گرم
خامه ۲۰۰ گرم
شکر ۱۰۰ گرم

دستور تهیه تیرامیسو

دسر ایتالیایی

مرحله اول

ابتدا تخم مرغ ها را یکی یکی می شکنیم و زرده ها را از سفیده ها جدا می کنیم و هر کدام را داخل کاسه هایی مجزا می ریزیم و زرده ها را با همزن برقی خوب می زنیم تا هم دارای حجم شوند و هم به رنگ کرم در بیایند.

مرحله دوم تهیه تیرامیسو

سپس شکر را به آن اضافه می کنیم و هم میزنیم که کاملا شکر در آن حل شود و بعد پنیر ماسکارپونه را اضافه می کنیم و با همزن خوب می زنیم تا مواد یکدست شود.خامه را داخل کاسه ای می ریزیم و خوب هم می زنیم تا حجم دار شود.

تیرامیسو ایتالیایی

مرحله سوم

خامه را باید طوری هم بزنیم که اگر کاسه حاوی خامه را بر گردانیم خامه سر ریز نشود و به طور ثابت در کاسه بماند. سپس خامه فرم گرفته را به دیگر مواد اضافه می کنیم و با لیسک یا قاشق همگی مواد را خوب مخلوط می کنیم. همچنین اگر علاقه دارید میتوانید مقاله طرز تهیه سوپ خامه ای را مشاهده نمایید.

مرحله چهارم تهیه تیرامیسو

در ادامه سفیده های تخم مرغ را نیز با همزن برقی به حدی می زنیم که کاملا سفید و دارای حجم شود و پف کند و بعد به مواد می افزاییم(شبیه خامه فرم گرفته دارای حجم و سفت شود)و با لیسک همگی مواد را خوب زیر و رو می کنیم تا کاملا مخلوط شوند.

مرحله پنجم

قهوه اسپرسو را آماده می کنیم و اجازه می دهیم تا خنک شود(اگر قهوه داغ باشد بیسکویت ها را له می کند)و بعد در ظرفی مانند کاسه بزرگ می ریزیم و بیسکویت های لیدی فینگر را هر چند تا که داخل ظرف قهوه جا می شود(۲ الی ۳ عدد) قرار می دهیم.

دسر ایتالیایی

مرحله ششم تهیه تیرامیسو

سپس بیسکوییت ها را بر می گردانیم تا کاملا به قهوه آغشته شوند و بعد آن ها را سریع بیرون می آوریم (فقط می خواهیم مرطوب شوند و نباید زمان زیادی داخل قهوه بمانند) و در ظرف پیرکس مستطیلی می چینیم تا کاملا کف پیرکس از بیسکویت پوشیده شود.

مرحله هفتم

بعد از مایه ای که آماده کرده ایم نصف آن را کم کم روی بیسکویت ها می ریزیم تا کاملا روی آن ها را بپوشاند و کمی پودر کاکائو روی آن ها الک می کنیم و مجددا لایه دوم را می چینیم و بیسکویت ها را به قهوه اسپرسو آغشته می کنیم.

تیرامیسو با قهوه

مرحله هشتم

سپس داخل ظرف می چینیم و روی آن ها را با مایه می پوشانیم و مجددا روی مایه را با پودر کاکائو الک می کنییم و می پوشانیم تا تیرامیسو زیباتر و خوش عطر تر شود و می توایند روی آن را با سلفون بپوشانید و داخل یخچال قرار دهیم تا به مدت حداقل ۶ ساعت استراحت کند.

مرحله نهم

اگر زمان کافی داشته باشید و اجازه بدهید ۲۴ ساعت در یخچال بماند فوق العاده تیرامیسو منسجم تری خواهید داشت هنگامی که برش می خواهید بزنید. تیرامیسو آماده شده را از داخل یخچال بیرون می آوریم و برش می زنیم و در بشقاب قرار می دهیم و نوش جان کنید.

Tiramisu

نکات کلیدی در تهیه تیرامیسو با پتی پور پنیر ماسکارپونه

-باید از پنیر خامه ای کم نمک یا پنیر ماسکارپونه استفاده کنید.

-می توانید بجای خامه صبحانه از خامه قنادی استفاده کنید.

-می توانید بحای کافی میکس از اسپرسو استفاده کنید.

-به دلخواه می توانید از ژله نیز در انتها استفاده کنید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.