بهترین مراکز ترک اعتیاد در تهران و کرج

افراد معتاد با مصرف مواد مخدر حالاتی را بروز می ‌دهند که هیچ ‌یک از آن حالات در صورت داشتن حالت عادی بروز نخواهند داد. به ‌مرور زمان این حالت عجیب باعث تخریب شخصیت، آینده، فکر، خانواده و جوامع بشری می ‌شود. در این بخش می ‌خواهیم شما را با واژه اعتیاد، واضح ‌ترین نشانه ‌های آن در افراد و نیز مراحل ترک آن آشنا کنیم. اگر دوست دارید با این موضوع بیشتر آشنا شوید توصیه می کنیم این مطلب را تا انتها مطالعه نمایید.

اعتیاد چیست؟

در ابتدا بهتر است با واژه اعتیاد آشنا شویم. همان‌ طور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، اعتیاد به‌ معنای مصرف مواد مخدر مانند قرص ‌های روان ‌گردان، تریاک و حشیش می ‌باشد که در صورت استفاده از آن، انسان حالات عجیب‌ و غریبی از خود نشان می ‌دهد که به ‌مرور زمان این حالات عجیب باعث ایجاد نتایج و تاثیرات بسیار منفی بر فرد و نیز جوامع بشری می ‌شوند.

امروزه، نوجوانان و جوانان در معرض خطر استعمال مواد مخدر قرار دارند. بنابراین بهتر است آموزش ‌های لازم و فرهنگ ‌سازی از درون خانواده و در سنین پایین آغاز شود. افراد معتاد بدون این ‌که کنترلی روی رفتارهای خود داشته باشند، عکس ‌العمل ‌ها و رفتارهای بسیار خاصی را از خود نشان می ‌دهند که در برخی موارد ممکن است این رفتارها بسیار افراط ‌آمیز باشند.

مراکز ترک اعتیاد

ترک اعتیاد به‌ معنای احیای زندگی عادی افراد معتاد به مواد مخدر تعریف می ‌شود. در واقع در پروسه ترک اعتیاد، بدن افراد با استفاده از دارو های خاص سم ‌زدایی شده و در طول یک دوره چهل و پنج‌ روزه بدن از هرگونه مواد مخدر پاک می ‌شود. پس ‌از آن، روان فرد توسط روان ‌شناس بازیابی شده و به شرایطی دست پیدا می‌ کند که دیگر به مواد مخدر فکر نکرده و در طول این زمان بهترین برنامه را برای زندگی آتی خود در نظر می ‌گیرد.

اگر در بین دوستان و آشنایان خود کسی را می شناسید که با این بیماری دست و پنجه نرم می کند و می ‌خواهید او را نجات دهید، ما کلینیک ترک اعتیاد خانه سپید را به شما معرفی می‌کنیم، این کلینیک با داشتن کادری مجرب و متخصص در زمینه ترک اعتیاد، آماده خدمت رسانی به شما عزیزان است.

آشنایی با مواد مخدر

مواد مخدر، موادی هستند که شخص پس ‌از مصرف آن ‌ها رفتارهای عجیب و غیرعادی از خود نشان می دهد، چرا که این نوع مواد در مغز و روحیه فرد، تاثیر بسیار زیادی دارند. در برخی اوقات مصرف زیاد این نوع مواد باعث ایجاد مرگ می‌ شود.

نشانه‌های اعتیاد

اعتیاد دارای نشانه ‌های منحصر به ‌فردی است که تنها می ‌توان با دقت بسیار کمی در آن ‌ها، شخص معتاد را از شخص سالم تمیز داد. افراد معتاد به مواد مخدر دارای عضله های بسیار سفتی هستند. همچنین فشارخون آن‌ ها دچار اختلال بوده و در برخی اوقات دچار افزایش فشار خون و در برخی موارد نیز دچار کاهش فشارخون می ‌شوند.

این نوع افراد درد بسیار زیادی در استخوان‌ های خود حس کرده و در نتیجه این امر باعث تغییر رفتار و گفتار آن ‌ها می ‌شود. سایز مردمک آن ‌ها افزایش ‌یافته و در مقابل انواع تحریکات دردناک واکنش بسیار کمی دارند. به ‌طور مکرر خمیازه کشیده و تب و لرز فراوانی دارند. صدا ها را با تن بسیار بالایی شنیده و به درد مفاصل و عضلات دچار هستند.

بدیهی است که افراد مبتلا به این نوع علائم، زجرهای بسیار زیادی را تحمل می‌کنند به ‌همین دلیل در نهایت تصمیم به ترک مصرف مواد مخدر گرفته و زندگی گذشته خود را به خود هدیه می ‌دهند.

مراحل ترک اعتیاد

مراحل ترک اعتیاد باید به ‌صورت اصولی انجام شوند تا بتوانند فرد را به ‌طور کامل از استعمال هرگونه مواد مخدر رها سازند. بهتر است بدانید تمامی فرآیند هایی که در مراکز درمان اعتیاد انجام می ‌شود، زیر نظر کادر متخصص بوده و آزمایش ‌های دوره ‌ای در طی دوره درمان انجام می ‌شود. همچنین از یک پزشک متخصص و یا روان ‌شناس در کنار فرد معتاد استفاده می ‌شود تا زندگی قبلی را به وی بازگردانده و زندگی جدیدی را پایه ‌ریزی نماید.

مراحل درمان اعتیاد بدین‌ صورت است که در مرحله اول سم ‌زدایی بدن انجام می ‌شود. به این صورت که تمامی مواد مخدر و سموم آن از بدن با استفاده از قرص ‌های خاص، دفع می ‌شوند. سپس مرحله توان ‌بخشی بدن انجام می‌ شود تا در این مرحله بدن به‌ طور کامل ریکاوری شود. مرحله آخر را می ‌توان مهم ‌ترین مرحله در درمان اعتیاد دانست که آن را روان‌ درمانی می نامند. در این مرحله، اثرات مخرب مواد مخدر از ذهن فرد استعمال کننده پاک می ‌گردد تا بتواند به زندگی برگردد.

بهتر است بدانید درمان اعتیاد تنها به این سه مرحله ختم نمی‌ شود، بلکه فرد استعمال کننده بعد از ترک اعتیاد باید با داشتن روحیه عالی به زندگی خود ادامه دهد. همچنین می‌ تواند از کتب علمی استفاده کرده و سطح علمی خود را افزایش دهد. داشتن برنامه ورزشی، اعتماد به ‌نفس بالا و مثبت اندیشی از جمله مهم ‌ترین نکاتی هستند که فرد بعد از ترک اعتیاد به آن ها نیاز دارد.

همچنین بهتر است به‌طور مکرر با متخصص و مشاوران و مطالعه مقالات بلاگ ما و همچنین روان ‌شناسان مرکز ترک اعتیاد خانه سپید در تماس باشد.

ارتباط با ما
تلفن تماس: ۰۲۶۳۴۰۹۱۵۲۸ – ۰۲۶۳۴۰۹۱۵۲۷

کلام پایانی

در اکثر جوامع مصرف مواد مخدر به یک تفریح برای جوان ها تبدیل شده است. خیلی وقت ها پیش می آید که یک نفر به اصرار دوستش شروع به مصرف یک مخدر کرده و کم کم به دام اعتیاد دچار شده است. اما همه روزه افراد زیادی را در گوشه و کنار شهرها می بینیم که بخاطر اعتیادی که دارند فرصت های کار و زندگی سالم را از خود می گیرند. در این مقاله سعی کردیم شما را با اعتیاد و اهمیت ترک اعتیاد بیشتر آشنا کنیم. لطفا نظرات و پیشنهادات خود را در این زمینه با ما در میان بگذارید و اگر نیاز به مشاوره و راهنمایی در این زمینه دارید از راهنمایی های مشاوران ما در این زمینه استفاده نمایید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.