مدیک بلاگ
اخبار سلامت

سند “سلامت‌بخش” رونمایی شد/جزییات بستری رایگان بیماران «ارجاعی» در ۳ استان

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، صبح امروز از سند ملی «سلامت‌بخش» به عنوان مرحله نخست طرح رایگان شدن بستری بیمارانی که از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند، در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و روستاهای سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان با حضور وزیر بهداشت و رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، رونمایی شد.

بنا بر اعلام مسوولان وزارت بهداشت، بر اساس این طرح که ابتدا در شهرهای زیر ۲۰هزار نفر و روستاهای سه استان بوشهر، خراسان جنوبی و کردستان اجرا می‌شود، در حوزه خدمات ضروری درمانی، اگر بیماران از طریق نظام ارجاع مراجعه کنند، هیچ پرداختی از جیب نخواهند داشت و خدمات به صورت رایگان به آنها ارائه می‌شود.

پیش از این نیز مسوولان وزارت بهداشت اعلام کرده بودند که برای اجرا و گسترش پزشکی خانواده و نظام ارجاع برنامه‌ریزی کرده‌اند و بر این اساس بحث اجرای پزشکی خانواده از ابتدای دی ماه در شهرهای زیر ۲۰ هزار نفر مطرح شد.

همچنین با تشکیل قرارگاه نظام ارجاع در وزارت بهداشت، اتصالات ارجاع از سطح یک خدمات به سطح دو یعنی ارجاع به متخصص و فوق تخصص برقرار و مشوق‌هایی هم اعلام شد؛ به طوری که اگر کسی از طریق پزشک خانواده و نظام ارجاع از سطح یک به سطح دو آمد، اگر نیاز به خدمت بستری و ضروری داشت، فرانشیزش صفر و رایگان باشد. بر همین اساس هم امروز از سند «سلامت‌بخش» برای اجرای این برنامه تشویقی در سه استان رونمایی شد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

پیگیری طراحی سامانه مرتبط با اهداکنندگان “اسپرم” و “تخمک” توسط وزارت بهداشت

پزشک
10 ماه قبل

ترک اعتیاد

پزشک
1 سال قبل

بیماران پزشک خانواده بلاتکلیف نمی‌مانند/ امکان ورود بخش خصوصی

پزشک
11 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل