سالم‌خبر: مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران درباره سرانه حق بیمه در سال جاری توضیحاتی ارائه کرد.

حنان حاج محمودی درباره مبلغ حق بیمه سازمان بیمه سلامت در سال 1402، اظهار کرد: حق بیمه یک سال برای هر نفر یک میلیون و 435 هزار و 200 تومان است که این مبلغ برای افراد با دهک درآمدی 10 به شکل کامل محاسبه می‌شود. دهک‌های درآمدی یک تا سه نیز که بر اساس آزمون ارزیابی وسع به ما معرفی می‌شوند، به شکل رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

او درباره سایر دهک‌های درآمدی، توضیح داد: افراد دهک درآمدی 4 باید 10 درصد مبلغ حق بیمه سالانه، دهک درآمدی پنجم 20 درصد، دهک درآمدی ششم 30 درصد، دهک درآمدی هفتم 40 درصد، دهک درآمدی هشتم 60 درصد و دهک درآمدی نهم باید 80 درصد از حق بیمه یک میلیون و 435 هزار و 200 تومانی

حق بیمه یک سال برای هر نفر یک میلیون و 435 هزار و 200 تومان است که این مبلغ برای افراد با دهک درآمدی 10 به شکل کامل محاسبه می‌شود را پرداخت کنند.

مدیرکل بیمه گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران گفت: سال 1401 حق بیمه سالانه هر نفر یک میلیون و 104 هزار تومان بوده است که با توجه به حق بیمه تعیین شده در سال جاری، 30 درصد رشد در این بخش اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به اینکه 4 صندوق بیمه‌ای در سازمان بیمه سلامت فعال است، تصریح کرد: بیشترین بیمه‌پردازی مربوط به صندوق کارکنان دولت است که با پرداخت درصدی از حقوق و دستمزد بیمه می‌شوند. بیمه روستایی و شهرهای زیر 20 هزار نفر به شکل رایگان و با تایید محل سکونت توسط مراکز بهداشتی بیمه می‌شوند، صندوق سایر اقشار نیز شامل گروه‌هایی می‌شوند که معمولا دولت حق بیمه آنها را در ردیف‌های بودجه‌ای بیمه سلامت تامین کرده است و یا سازمان دیگری برای بیمه این افراد با ما قرارداد امضا

صندوق بیمه ایرانیان نیز در صورتی که افراد جزو سه دهک اول باشند به شکل رایگان بیمه خواهند شد می‌کند؛ به عنوان مثال بیمه شدگان تحت پوشش سازمان بهزیستی، کمیته امداد و بنیاد شهید و امور ایثارگران، طلاب و دانشجویان جزو این دسته هستند.

او ادامه داد: در نهایت صندوق بیمه ایرانیان نیز در صورتی که افراد جزو سه دهک اول باشند به شکل رایگان بیمه خواهند شد.

وی افزود: تمدید بیمه سه دهک اول درآمدی در ابتدای سال با تامین منابع از سوی دولت صورت گرفته است و اکنون نزدیک به 9 میلیون و 500 هزار نفر جزو 3 دهک اول تمدید بیمه شدند. اسامی کسانی که جدیدا به عنوان سه دهک فاقد بیمه از سوی وزارت رفاه به دستمان رسیده است هم به صورت سیستمی تحت پوشش قرار می‌گیرند و نیازی به مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت ندارند.

او درباره نحوه پرداخت حق بیمه مشمولین بیان کرد: پرداخت حق بیمه از اول اردیبهشت ماه از دو طریق پنل شهروندی

پرداخت حق بیمه از اول اردیبهشت ماه از دو طریق پنل شهروندی سازمان و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر است سازمان و یا با مراجعه به دفاتر پیشخوان دولت امکان پذیر است.

حاج محمودی تاکید کرد: پرداخت حق بیمه افراد باید به شکل سالانه صورت گیرد؛ البته در حال بررسی راهکار پرداخت به شکل ماهانه هم هستیم تا برای پرداخت فشاری به خانواده‌ها وارد نشود.

وی با تاکید بر اینکه بیماران خاص (ام اس،‌ تالاسمی، هموفیلی، دیالیز و پیوند کلیه) و بیماران نادری که فاقد هر نوع بیمه درمانی باشند، به شکل رایگان تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت، بیان کرد: با تایید نوع بیماری توسط معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی محل سکونت این بیماران، پوشش بیمه ذیل صندوق بیمه ایرانیان برای این افراد برقرار خواهد شد. فهرست بیماری‌های نادری که بر این اساس تحت پوشش بیمه قرار خواهند گرفت توسط شورای عالی بیمه اعلام خواهد شد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.