مدیک بلاگ
سبک زندگی

توافق اریان و روسیه برای تولید دارو های کم مصرف

سالم‌خبر: ایران و روسیه برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف (اورفان) که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد به توافق رسیدند.

این توافق در پی سفر رئیس سازمان غذا و دارو به همراه مدیرکل دارو و مواد تحت کنترل این سازمان در سفر به روسیه در زمینه همکاری دوجانبه ایران و روسیه، صورت گرفته است.

سیدحیدر محمدی در دیدار با معاون وزیر بهداشت روسیه، اظهار کرد: مصمم هستیم بتوانیم در حوزه سلامت تعاملات متقابلی با روسیه داشته باشیم، تولید داخل ایران ۹۹ درصد بازار دارویی از لحاظ عددی و ۸۸ درصد میزان ریالی را در اختیار دارد.

وی با اشاره به اینکه میزان ارزبری تامین دارو و مواد اولیه در ایران ۳.۵ میلیارد دلار است، گفت: ۹هزار محصول دارویی و ۲۷ هزار کد دارویی

ایران و روسیه برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف (اورفان) که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد به توافق رسیدند در کشور تولید می‌شود، در حوزه تجهیزات پزشکی نیز ۶۰ درصد بازار از لحاظ عددی در اختیار تولید داخل است و ۵۵ کشور جهان مقصد صادرات تجهیزات پزشکی تولید داخل ایران هستند.

در ادامه معاون وزیر بهداشت روسیه با ابراز خرسندی از ملاقات های بین مسئولان سلامت دو کشور اظهار کرد: ملاقات های منظم نشان دهنده روابط مستحکم بین دو کشور است، مطمئنیم می‌توانیم در قالب این دیدارها تعاملات گسترده‌ای در حوزه انتقال تکنولوژی و همکاری بیشتر داشته باشیم.

وی با بیان اینکه زمینه تحکیم روابط بین تولیدکنندگان و طراحان تجهیزات پزشکی و دارو دو کشور وجود دارد، گفت: مسلما انگیزه بسیاری داریم که تولید کنندگان خود را به ایران معرفی کنیم و همینطور از شرکت‌های ایرانی

مسیر صادرات دارو و تجهیزات پزشکی به روسیه تسهیل می‌شود برای ایجاد همکاری دو طرفه بیشتری در آینده بازدید کنیم.

وی همچنین نسبت به همکاری های بیشتر در حوزه مبارزه با بیماری‌های عفونی، گسترش توریسم پزشکی و بازدید تولیدکنندگان و متخصصان روسی از شرکت‌های داخلی ایران ابراز علاقه‌مندی کرد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، یکی از دستاوردهای مهم این سفر ایجاد مسیر صادراتی ویژه دارو، به رسمیت شناختن مطالعات بالینی دارو و تجهیزات پزشکی انجام شده در کشور مبدا توسط طرفین، توافق برای تولید اشتراکی داروهای کم‌مصرف (اورفان) که تولید آن توجیه اقتصادی ندارد، بوده و همچنین مقرر شد جزئیات توافقات با حضور تیم کارشناسی روسیه و بازدید از کارخانجات تولیدی، در آینده نزدیک نهایی شود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

ثبت نام بیش از 800 هزار نفر در صندوق بیماری های خاص

پزشک
1 سال قبل

رشد روند مصرف دخانیات

پزشک
10 ماه قبل

خبر توقف واردات کیت‌های غربالگری یک بدسلیقگی در اطلاع‌رسانی بود

پزشک
6 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل