مدیک بلاگ
اخبار سلامت

روغن بادام شیرین چیست و چه کاربردهایی دارد؟

در مصرف غذایی گاهی خام مصرف می‌شود، گاهی به صورت پودر و خمیر و گاهی به صورت روغن. در سایر مصارف غیرخوراکی، به صورت لوسیون، کرم، روغن و… از آن استفاده می‌شود. روغن بادام شیرین، یکی از فرآورده‌های این دانه مغذی است که هم به صورت خوراکی و هم به صورت موضعی قابل استفاده است. با خواص این روغن بیشتر آشنا می‌شویم.

خواص روغن بادام شیرین

کسانی که دغدغه حفظ سلامتی مو و پوست خود را دارند و یا از مشکلات مو و پوست خود خسته شده‌اند، یکی از گزینه‌هایشان برای سلامتی مو و پوست، خرید روغن بادام شیرین است.

اصلی‌ترین خواص روغن بادام شیرین برای پوست و مو:

روش استفاده از روغن بادام شیرین قانون

برای تقویت مو، جلوگیری‌ از ریزش، رفع خارش و شوره مو، یک تا دو قطره روغن را روی کف سر و ریشه موهای تمیز بمالید و به آرامی ماساژ دهید تا جذب شود.

برای رفع خشکی، افزایش رطوبت و درخشانی مو، چند قطره روغن بادام شیرین را بین دست‌ها گرم کنید و بعد به ساقه موها بمالید و ماساژ دهید.

برای جلوگیری از ریزش ابرو و مژه، یک قطره روغن به موضع بمالید.

برای تمام مشکلات پوستی، ابتدا موضع را تمیز کنید، بعد چند قطره روغن بمالید و با ماساژ ملایم اجازه دهید روغن جذب شود. بهتر است تا سه ساعت موضع را شستشو ندهید.

برای تقویت ناخن و بهبود مشکلات آن، روی ناخن را با روغن چرب کنید.

برای کاهش درد و گرفتگی عضلانی، موضع را با حوله گرم کنید و با چند قطره روغن ماساژ دهید و محل را گرم نگه دارید.

برای مصرف خوراکی روغن، حتماً توجه کنید که روغن بادام شیرین استانداردهای لازم و بهداشتی را داشته باشد و بعد با تجویز پزشک مصرف کنید.

برند قانون

روغن‌های آرایشی و زیبایی، خواص زیادی برای سلامتی و نشاط دارند. تهیه یک روغن اصل و باکیفیت تمام این خواص را برای بدن تأمین می‌کند. برند قانون با بیش از یک دهه تجربه و تخصص در زمینه تولید روغن‌های ارگانیک گیاهی، تلاش کرده تا بهترین محصولات را به بازار عرضه کند. خدماتی چون امکان خرید آنلاین و حضوری، ارسال رایگان محصول در منزل و پشتیبانی بعد از فروش، از خدماتی است که برند قانون برای مشتریان محصولات خود در نظر گرفته است. برای مشاهده قیمت و خرید روغن بادام شیرین به وب سایت قانون مراجعه کنید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

دی اکسید گوگرد با بدن چه می کند؟

پزشک
1 سال قبل

لرزه بر جان مردم خوی

پزشک
1 سال قبل

خانواده موفق از دیدگاه روانشناسی

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل