مدیک بلاگ
زیبایی

رفع سفیدی مو با روغن زیتون همراه با 13 درمان خانگی

روغن زیتون

آیا می توان با روغن زیتون موی سفید را رفع کرد؟ ماساژ مو و کف سر با روغن زیتون چه تاثیری بر رفع سفیدی مو دارد؟ در این مقاله قصد داریم ابتدا در مورد دلایل سفید شدن مو و سپس درباره روش هایی برای درمان و پیشگیری از سفیدی مو ارائه خواهیم داد.

فهرست مطالب

رفع سفیدی مو با روغن زیتون ؛ افسانه یا واقعیت؟

ماساژ موها با روغن و به‌طور کل روغن زدن به موها، از دیرباز تصور می‌شده که تاثیر چشمگیری در رفع سفیدی مو، خشکی، و جلوگیری از ریزش آن خواهد داشت. رفع سفیدی مو از ریشه با روغن زیتون، به‌طوری که ریشه موها و کف سر را با روغن ماساژ دهید، یک متد قدیمی و باستانی است و گفته شده که تاثیر زیادی دارد. این کار همچنین منجر به کاهش ریزش مو، تثبیت رنگ طبیعی آن‌ها و افزایش قوت و درخشدگی‌شان می‌شود.

دلایل سفید شدن موها در سنین جوانی

اصلی‌ترین دلیل سفیدی موها بالا رفتن سن و از دست دادن رنگ‌دانه‌های مو یا ملانوسیت است، این عامل کاملاً طبیعی است و هر فردی خواه ناخواه آن را تجربه خواهد کرد. اما شاید در اطراف خود کسانی را دیده باشید که در سنین میان‌سالی قرار دارند و تعداد موهای سفید آن‌ها خیلی کمتر از اطرافیان هم سن و سالشان است. سن سفیدی موها تا حد زیادی به وراثت و سبک زندگی افراد بستگی دارد. اما دلایل دیگری نیز باعث سفیدی موها می‌شود که عبارتند از:

ژنتیک و عوامل ارثی

اگر بزرگ‌ترهای یک خانواده خیلی زودتر از دیگر افراد هم‌سن خود سفیدی موها را تجربه کرده‌اند، به احتمال زیاد این موضوع در دیگر اعضای خانواده نیز دیده خواهد شد. البته توجه کنید که وجود چنین موضوعی در یک خانواده به این معنا نیست که همه اعضای خانواده آن را تجربه خواهند کرد.

ممکن است برخی عوامل ژنتیکی یا جنس موهای افراد به‌گونه‌ای باشد که سفیدی موها در آن‌ها روندی طبیعی داشته باشد. اما این اتفاق برای بیشتر فرزندان و نوادگان خانواده رخ خواهد داد. توجه کنید که جلوگیری از سفید شدن موها در اثر عوامل ارثی و ژنتیکی یا درمان آن تا به امروز غیرممکن نشان داده است.

اختلالات هورمونی

معمولاً اختلال در هورمون‌های بدن از دلایل اصلی بروز مشکلات پوست و مو است. علت سفیدی موها را باید در اختلالات غدد تیروئید و هیپوفیز جست‌وجو کرد. عدم تعادل در این هورمون‌ها و کم‌کار بودن یا پرکار بودن آن‌ها می‌تواند باعث از بین رفتن رنگ‌دانه‌های مو و سفیدی آن‌ها شود.

 

استرس

فشارهای عصبی، استرس‌های طولانی مدت و شوک‌های عصبی می‌تواند باعث سفیدی ناگهانی موها شود. این عوامل بر روی فولیکول‌ها و رنگ‌دانه‌های مو اثر گذاشته و آن‌ها را از حالت طبیعی خارج می‌کنند. ضمن اینکه استرس و اضطراب بیش‌ازحد و طولانی مدت باعث اختلال در خون‌رسانی به ریشه موها شده و کم‌کم آن‌ها را ضعیف می‌کند. در نتیجه موهای فرد خیلی زود سفید می‌شوند.

سبک زندگی و رژیم غذایی

منظور از سبک زندگی بیشتر شیوه مراقبت از موها است، در صورتی که فرد موهای خود را با آب داغ یا شامپوهای نامناسب بشوید، باید منتظر بروز انواع آسیب از جمله سفیدی موها باشد.

علاوه بر آن خوردن غذاهای ناسالم نظیر فست فودها، غذاهای شور و چرب بر سلامت موهای افراد تأثیر خواهد گذاشت. این مواد غذایی تقریباً هیچ ماده مفیدی برای بدن ندارند و مصرف آن‌ها تنها باعث ایجاد آسیب در موها، خشک شدن آن‌ها و از دست رفتن رنگ‌دانه‌های طبیعی مو خواهد شد.

بیشتر بخوانید: مقاله چگونه رژیم غذایی مناسب خود را انتخاب کنیم؟

مصرف دخانیات یا قرار گرفتن در معرض دود آن‌ها

دخانیات باعث سریع‌تر شدن روند پیری در کل اعضای بدن و به‌خصوص پوست و موها می‌شوند. چراکه این مواد بر روی عملکرد سلول‌های مختلف بدن تأثیر گذاشته و عملکرد طبیعی آن‌ها را با مشکل مواجه می‌کند. همچنین با غلیظ کردن خون، خون‌رسانی به اعضای بدن را دشوارتر کرده و باعث از بین بردن جوانی و طراوت آن‌ها می‌شود.

استفاده از داروهای خاص

سفیدی مو ممکن است از عوارض مصرف برخی داروهای خاص باشد، بنابراین اگر فرد در حال مصرف داروی خاصی است که سفیدی مو از عوارض آن است، نباید نگران شود. ممکن است پس از قطع دارو سفیدی موها متوقف شده یا در مواردی از بین برود اما در بیشتر موارد سفیدی موها حتی پس از قطع مصرف دارو نیز از بین نخواهد رفت. داروهایی نظیر کلروکین، اترتینات، هالوپریدول، والپروات، وراپامیل، فلوروبوتیروفنون، تریپارانول و بلئومایسین از معروف‌ترین داروهایی هستند که باعث سفیدی موها می‌شوند.

برخی بیماری‌ها

ابتلاء به برخی بیماری‌ها باعث سفید شدن موها می‌شود، در برخی موارد نیز سفید شدن موها از نشانه‌های بروز یک بیماری است. بنابراین در صورتی که موهای فرد زودتر از زمان طبیعی شروع به سفید شدن کردند، به‌خصوص اگر چنین مشکلی در خانواده وجود نداشته باشد، باید پیگیر علت آن شد. معمولاً کم‌کاری تیروئید، کم‌خونی، بیماری‌های خود ایمنی و بیماری‌های عروق کرونر از بیماری‌های ایجادکننده سفیدی موها هستند.

استفاده از رنگ موها

استفاده زیاد از مواد شیمیایی می‌تواند آسیب‌های زیادی به موهای فرد وارد کند. رنگ موها از جمله مواد شیمیایی هستند که بر روی رنگ‌دانه‌های مو تأثیر می‌گذارند. بنابراین می‌توانند با ضعیف کردن رنگ‌دانه‌ها و از بین بردن آن‌ها باعث سفیدی موها شوند.

استفاده از رنگ موهای نامناسب و عدم تقویت موهای رنگ شده باعث خشکی موها می‌شود که خود یکی از عوامل اصلی سفید شدن موها در سنین جوانی است. استفاده از رنگ موهای حاوی پراکسید احتمال سفیدی موها در اثر رنگ کردن را بالاتر خواهد برد.

 

 

روش های جلوگیری از سفیدی مو

رژیم غذایی مناسب برای موی سالم داشته باشید

داشتن رژیم غذایی مناسب نقش بسیار زیادی در داشتن موی سالم ایفا می‌کند بنابراین باید مطمئن شوید که تمام مواد مغذی مانند ویتامین‌ها را به موی خود می‌رسانید . با تغذیه درست می‌توانید از سفید شدن مو جلوگیری کنید .

مطمئن شوید که به‌اندازه کافی از پروتئین‌های بدون چربی ( مو از پروتئین ساخته‌شده است ) ، میوه‌ها ، سبزی‌ها و غلات کامل ( سبوس‌دار ) استفاده می‌کنید . مقدار زیادی نیز آب بنوشید .

به‌صورت دقیق‌تر شما باید به مقدار کافی ویتامین B12 و زینک مصرف کنید . اگر نمی‌توانید با مواد غذایی آن را به دست بی آورید از مکمل استفاده کنید .

ویتامین‌های A ، C و E ؛ همچنین مواد معدنی مانند : آهن ، فولیک اسید و مس نیز ضروری هستند .

بیوتین ( همان ویتامین H ) نیز یکی دیگر از ویتامین‌های مهم برای داشتن رنگ مویی سالم است . بیوتین در خیار و بادام یافت می‌شود .

از محصولات بهداشتی باکیفیت پایین استفاده نکنید

محصولات بهداشتی باکیفیت پایین دارای مقادیر بالایی از مواد شیمیایی مانند : سولفات ، فسفات ، کلر و آمونیاک هستند که باعث خشکی مو و ضعیف شدن ریشه آن می‌شود که همین باعث مستعد شدن مو برای سفید شدن خواهد شد . سعی کنید از محصولات گیاهی و طبیعی استفاده کنید .

به‌طور منظم سر پوست سر را ماساژ دهید ؛ رفع سفیدی مو با روغن زیتون

ماساژ دادن سر باعث افزایش جریان خون و خونرسانی بیشتر به پوست سر می‌شود . در صورت امکان در هنگام ماساژ از روغن‌های گیاهی مانند بادام و نارگیل روی پوست سر استفاده نمایید . این روغن‌ها باعث کمک به مرطوب کردن عمیق ریشه مو می‌شوند .

سیگار نکشید

بر اساس یکی از مطالعات سیگاری‌ها ۴ برابر احتمال سفید شدن مو در آن‌ها بیشتر است . سیگار کشیدن باعث تیره شدن مو ، شکنندگی مو و مستعد ریزش آن می‌شود .

ملانکور ( Melancor ) مصرف کنید

ملانکور قرصی است که با تحریک ملانین مو رنگ طبیعی مو را به آن بازمی‌گرداند . قرص ملانکور برای درمان سفیدی مو  موث

باعث کمک به بازگشت رنگ طبیعی مو و جلوگیری از سفید شدن مو می‌شود . این قرص باید به‌صورت روزانه مصرف شود . در مورد موجود بودن این قرص در بازار ایران اطلاعاتی در دسترس نیست اما ترکیبات آن در زیر آمده است .

مواد تشکیل‌دهنده ملانکور :

تغییر رنگ مو

کل مو را رنگ کنید . این مورد برای موهایی که بالای ۴۰% آن سفید شده است مناسب است . سعی کنید از رنگ‌های گیاهی استفاده کنید . اگر رنگ‌های شیمیایی استفاده می‌کنید حواستان باشد که حاوی آمونیاک نباشند . حواستان باشد که رنگ کردن مو باید به‌صورت منظم زده شود و بعد از شروع به رنگ کردن نیاز به مراقبت دارد .

موهای خود را های لایت کنید

های لایت کردن مو گزینه بهتری نسبت به رنگ کردن کل مو است . شما با چند عدد های لایت می‌توانید موهای بسیار زیبایی داشته باشید درحالی‌که دیگر سفیدی آن به چشم نمی‌آید .

از حنا استفاده کنید

حنا یک رنگ موی طبیعی است . حنا عاری از هرگونه مواد شیمیایی است و همچنین موهای شما را براق و مرطوب می‌کند .

حنا موهای شمارا به رنگ قرمز بسیار پررنگ درمی‌آورد . موهای سفید شما رنگ بیشتر می‌گیرند و به رنگ قرمز روشن درمی‌آیند .

حواستان باشد که نمی‌توانید رنگ موی شیمیایی را روی حنا استفاده کنید یعنی بعد از استفاده از حنا باید با آن بسازید و نمی‌توانید بعدازآن رنگ موی خود را بارنگ‌های شیمیایی عوض کنید .

دیگر روش‌های رنگ کردن را امتحان کنید

اگر نمی‌خواهید موهای خود را رنگ کنید می‌توانید از روش‌های موقتی استفاده کنید :

از ریمل مو استفاده کنید

این دقیقاً همان چیزی است که به نظر می‌رسد !! بله ریمل مو مانند ریمل موژه ! با ریمل به‌راحتی می‌توانید قسمت‌های سفیدمو را پوشش دهید و تا زمان حمام بعدی ریمل روی موی شما می‌ماند .

از کانسیلر مو استفاده کنید

این وسیله می‌توانید موهای سفید نزدیک به ریشه را رنگ کند تا به رنگ طبیعی مو درمی‌آیند . کانسیلر مو تا زمان حمام بعدی روی مو می‌ماند .

از شامپو و نرم‌کننده ؛ رنگ کننده مو استفاده کنید

این شامپو و نرم‌کننده‌ها باعث بازگشت رنگ موهای شما ( البته نه ۱۰۰% ) می‌شوند که البته موقتی بوده و تا ۳ شستشو بعدی مو باقی می‌مانند .

موهای سفید خود را قبول کنید

به‌جای پوشاندن موهای سفید خود ؛ سعی کنید آن‌ها را قبول کنید . موهای سفید زیاد هم بد نیستند و باعث روشن‌تر شدن صورت می‌شوند . بعض اوقات نیز استفاده از مدل‌های قدیمی مو باعث مسن‌تر نشان داده ما می‌شوند نه موی سفید !!

مدل موی خود را به‌روز نگه‌دارید

بسیار از خانم‌ها و آقایان مدل موهای خود را به‌روز نگه نمی‌دارند و از مدل‌های قدیمی مو استفاده می‌کنند که باعث مسن نشان دادن آن‌ها می‌شود . سعی کنید مدل موی خود را عوض کنید و به مدل‌های جدید روی بی آورید .

موی خود را چرب نگه‌دارید

موی سفید خشک است که شمارا پیرتر نشان می‌دهد . سعی کنید از نرم‌کننده های پایه روغنی و شامپوهای نرم‌کننده استفاده کنید .

بهترین درمان‌های گیاهی برای رفع سفیدی مو

با پیشرفت علم در حوزه گیاهان دارویی، روش‌هایی برای درمان سفیدی مو و رفع سفیدی مو سر شناخته شده است که عبارتند از:

 روغن زیتون برای رفع سفیدی مو

ماساژ پوست سر با روغن زیتون سبب تقویت پوست و مو گشته و شوره سر را برطرف می‌سازد و موهای سپید شده را سیاه می‌کند. روغن زیتون علاوه بر خواص درمانی برای مو و پوست نیز خواص شگفت انگیزی دارد.

آب پیاز

اعتقاد بر این است که آب پیاز به‌عنوان یک روش منحصربه‌فرد برای رفع سفیدی مو و ریزش مو است، آب پیاز را بر روی پوست موی خود بمالید و سپس ماساژ دهید و حدود نیم تا یک ساعت بگذارید این روش را چند هفته یک‌بار برای درمان سفیدی مو تکرار کنید.

رفع دائمی سفیدی مو با هلیله سیاه

یکی از مهم‌ترین خواصی که برای هلیله سیاه ذکر شده، جلوگیری از سفید شدن مو و کمک به برگشتن رنگ موها است. همچنین می توانید از روغن هلیله سیاه برای رفع سفیدی مو استفاده کنید.

آب برنج

اگر به دنبال روشی سریع و راحت برای رفع سفیدی مو هستید ماساژ مداوم موهایتان با آب برنج را در برنامه مراقبتی خود بگنجانید، آب برنج سرشار از مواد بسیار مغذی شامل ویتامین‌های مختلف است.

روغن نارگیل و برگ کاری

مقداری برگ کاری و روغن نارگیل را با یکدیگر ترکیب کنید و با مقداری آب بجوشانید و سپس مستقیماً روی پوست سر خود اعمال کنید و به آرامی ماساژ دهید و بعد از ۱۵ تا ۲۰ دقیقه با آب شستشو دهید، با انجام این درمان خیلی سریع به نتیجه دلخواه خود خواهید رسید.

روغن کنجد و اسانس هویج

چهار قاشق غذاخوری روغن کنجد و نصف قاشق چای خوری اسانس هویج را در یک شیشه تیره رنگ ریخته و بطری رو تکان دهید تا باهم مخلوط شوند. روغن حاصل را به آرامی روی پوست و موی سر ماساژ دهید، پس از ۳۰ دقیقه با شامپوی معمولی شسته و با آب سرد آبکشی کنید، این ترکیب یکی از بهترین ترکیبات رفع سفیدی مو جهت جلوگیری از ایجاد موهای سفید برای همیشه است.

حنا

استفاده از حنا هشت بار در هفته می‌تواند از موهای شما در برابر سفیدی زودرس محافظت کند، علاوه بر اینکه از سفید شدن مو جلوگیری می‌کند، باعث پاکسازی ظاهر سفید مو هم می‌شود، با ترکیب سدر و حنا می‌توان کاری کرد که حنا روی سر رنگ ندهد و فقط از خواص درمانی آن بهره برد.

درمان سفیدی مو با جینسینگ

آیا می دانستید که با استفاده از گیاه جینسینگ می توان سفیدی موی سر خود را از بین ببرید؟  به این منظور باید مقداری آب جیسینگ را بنوشید این نوشیدنی برای گردش خون و همچنین تامین خون کافی مناسب می باشد.

روغن بادام و دانه کنجد

یک قاشق غذا خوری دانه کنجد را همراه با چهار قاشق غذاخوری روغن بادام ترکیب کنید، می‌توانید از دستگاه میکسر غذا استفاده کنید تا نتیجه بهتری به دست آورید. مخلوط روغن حاصل را به مدت زمان ۲۰ دقیقه روی موهایتان ماساژ دهید. سپس ۲۰ دقیقه صبر کنید تا پوست سر و موی شما کاملاً به روغن آغشته شود. بعد از گذشت زمان تعیین شده می‌توانید با شامپوی گیاهی و آبگرم موهایتان را بشویید.

رفع سفیدی مو با روغن زیتون و سیاه دانه

رفع سفیدی مو با روغن زیتون و سیاه دانه به مرور زمان موهای سفید خود را از بین ببرید. ترکیب سیاهدانه و روغن زیتون به رشد فولیکولهای جدید، درخشندگی و همچنین جلوگیری از موهای سفید سر کمک می کند باید 2 قاشق غذاخوری روغن زیتون و 2 قاشق روغن سیاه دانه ترکیب کنید و روی موهای خود ماساژ دهید و بعد از 1 ساعت با آب گرم بشویید.

روغن نارگیل و آبلیموی تازه

موهای خود را با روغن نارگیل و آبلیموی تازه ماساژ دهید، این روش را به طور منظم و مدام انجام دهید، مصرف این روغن ساده است و طبیعت آن با انواع پوست سازگاری دارد، این روش تأثیر چشمگیری در رفع سفیدی موی سر دارد. از این رو تقریباً کسی با مصرف این روغن برای رفع سفیدی مو دچار مشکل نخواهد شد.

رزماری و مریم‌گلی

نصف پیمانه رزماری و نصف پیمان مریم گلی را در یک قابلمه بزرگ آب ریخته و به مدت ۳۰ دقیقه بجوشانید سپس صاف کنید . هفته‌ای ۱ بار مو و پوست سرخود را به آغشته کرده و بگذارید تا خشک شود سپس با شامپوی طبیعی بشورید .

خواص برگ توت سفید برای درمان سفیدی موی سر

برگ توت سفید نیز یک روش خانگی از بین بردن سفیدی موی سر شناخته شده است و مقداری برگ توت را با مقداری روغن کنجد مخلوط کنید و قبل از شانه کردن مو آن را روی موی سر اسپری کنید. این روش نه تنها برای درمان سفیدی موی سر مفید بوده بلکه افرادی که موی مشکی به رنگ طبیعی دارند نیز می توانند از آن برای پیشگیری از سفید شدن مو استفاده کنید.

برای رفع سفیدی مو با روغن زیتون از دستورالعمل زیر پیروی کنید

  1. حدود نصف فنجان روغن زیتون را در یک کاسه قابل گرم کردن بریزید و آن را حدود ۲۰ ثانیه در مایکروفر بگذارید تا کمی گرم شود.
  2. یک حوله روی شانه هایتان بیاندازید تا لباسهایتان کثیف نشود .
  3. مقدار کمی از روغن زیتون را روی کف دستتان بریزید و موهایتان رابا آن ماساژ دهید. اگر پوست سر شما خشک است ، پوست سرتان را هم با روغن زیتون ماساژ دهید اما اگر موها و پوست سرتان چرب است سعی کنید روغن زیتون را طوری به موهایتان بزنید که حدود نیم اینچ از پوست سر و ریشه موهایتان فاصله داشته باشد. اینکار را آنقدر ادامه بدهید تا همه موهایتان کاملا” با روغن زیتون پوشیده شوند.
  4. همه موهایتان را روی سرتان جمع کنید و یک کلاه پلاستیکی روی سرتان بگذارید.
  5. حدود ۳۰ دقیقه در همین حالت استراحت کنید تا روغن زیتون کاملا” جذب موهایتان شود و موهایتان را تقویت کند.
  6. موهایتان را با یک شامپوی ملایم شستشو دهید و اگر همیشه از نرم کننده استفاده می کنید کمی نرم کننده هم به موهایتان بزنید و سپس کاملا” موهایتان را آبکشی کنید . بعد از شستشو کاملا” احساس خواهید کرد که موهایتان نرمتر و براق تر از همیشه است و خیلی راحت تر از قبل حالت می گیرد.

شروع سفیدی موها از چه زمانی طبیعی است؟

سفیدی موها به عوامل متعددی بستگی دارد، در افرادی که رژیم غذایی سالمی داشته و دخانیات یا الکل مصرف نمی‌کنند، این موضوع به محل زندگی و جنس موها وابسته است.

چه زمانی سفیدی موها نگران‌کننده است؟

سفیدی موها در دهه ۲۰ زندگی یا سنین زیر ۲۰ سال نگران‌کننده است، این موضوع ممکن است نشانه‌ای از وجود مشکلی در تیروئید یا وجود برخی بیماری‌های خود ایمنی باشد. البته در صورتی که در خانواده فرد سابقه چنین موردی وجود دارد جای نگرانی نیست. اما برای اطمینان بیشتر بهتر است فرد یک چکاب کلی شود تا از نبود بیماری‌ها مطمئن شود.

آیا درمانی برای موهای سفید شده وجود دارد؟

تاکنون هیچ درمان قطعی برای موهای سفید شده پیدا نشده است، در واقع باید گفت که هیچ روشی وجود ندارد که با استفاده از آن بتوان موهای سفید را سیاه کرد. ممکن است برخی روش‌ها به طور موقتی باعث تیره‌تر شدن موهای سفید شوند اما نتایج این روش‌ها دائمی نیستند و با رشد مجدد موها همان موهای سفید رخ نشان می‌دهند. علاوه بر این روشی برای جلوگیری از سفید شدن موها نیز وجود ندارد. با استفاده از این روش‌ها می‌توان سفیدی موها را به تعویق انداخته و از بروز سفیدی زودرس جلوگیری کرد، اما نمی‌توان موها را برای همیشه تیره نگه داشت.

خواب کافی، از بین برنده عامل اصلی سفیدی موها

خواب کافی و راحت نشان‌دهنده این است که فرد به خوبی از پس کنترل استرس خود برآمده است، بنابراین یکی از اصلی‌ترین عوامل سفیدی موها را از بین برده است. به‌علاوه خواب کافی به بدن شما استراحت داده و باعث می‌شود که سلول‌های آن به خوبی از پس انتقال خون به همه قسمت‌های بدن و سالم نگه داشتم اعضای مختلف بربیایند.

ویتامین‌ های گروه B و پروتئین، کمک به تولید ملانین

پروتئین و ویتامین‌های گروه B به تولید ملانین و حفظ رنگ‌دانه‌های پوست کمک زیادی می‌کنند، در نتیجه می‌توانند جلوی سفیدی زودرس موها را بگیرند. مرغ، بوقلمون، سویا و سفیده تخم‌مرغ مواد غذایی سرشار از پروتئین هستند که بروز نشانه‌های پیری در موهای فرد را به تعویق می‌اندازند، همچنین انواع غلات، تخم‌مرغ، مرغ، سبزیجات، گوشت و موز حاوی ویتامین‌های مختلف B۶، B۲ و B۱۲ هستند که روند تولید ملانین را تسریع کرده و رنگ طبیعی موهای فرد را برای مدت بیشتری حفظ می‌کنند.

بیشتر بخوانید: مقاله ویتامینی که ایمنی بدن تان را بالا می برد

ید، مس و سلنیوم، حافظ رنگ‌دانه‌های مو

مصرف مواد غذایی حاوی ید، مس و سلنیوم به حفظ رنگ‌دانه‌های مو کمک زیادی می‌کند. این مواد با تقویت موها سد محکمی در برابر عوامل آسیب‌زننده به رنگ‌دانه‌های مو ساخته و رنگ طبیعی آن‌ها را برای مدت طولانی‌تری حفظ می‌کنند. شلغم، اسفناج، قارچ، عدس، بادام، جگر گاو و تخمه آفتابگردان از جمله مواد غذایی سرشار از مس هستند.

برای رساندن ید به موها نیز باید از مواد غذایی نظیر موز، اسفناج، ماهی و هویج استفاده کرد. ماهی سالمون، گندم، سویا، گردو، ذرت و صدف خوراکی از جمله مواد غذایی هستند که سلنیوم موردنیاز موها را به آن‌ها می‌رسانند.

ورزش منظم، تقویت خون‌رسانی

ورزش منظم یکی از مهم‌ترین عوامل حفظ رنگ طبیعی موها است، ورزش کردن باعث تنظیم فرایند خون‌رسانی به بخش‌های مختلف بدن شده و این موضوع به تقویت ریشه موها و پوست کف سر کمک زیادی می‌کند. در نتیجه این امر مواد مغذی به اندازه کافی به فولیکول‌های مو می‌رسد و زمان سفید شدن آن‌ها تا حد زیادی به تعویق می‌افتد. علاوه بر این ماساژ دادن موها با روغن‌های تقویت‌کننده به بهبود جریان خون و حفظ رنگ‌دانه‌های مو کمک زیادی می‌کند.

میانگین امتیازات ۴ از ۵

از مجموع ۵ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

چه عواملی بر قیمت لیفت سینه (breast lift) تاثیر گذار

پزشک
1 سال قبل

مراقبت از پوست در زمستان: نکاتی برای داشتن پوستی سالم

پزشک
2 ماه قبل

برای جوان شدن چه باید کرد؟ 14 بهترین تغییر برای

پزشک
11 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل