یکی از اصلی‌ترین عناصر چهره که توجه را به خود جلب می‌کند، لب است. زمانی که صحبت می‌کنید، ناخودآگاه نگاه اطرافیان روی لب‌های شما می‌لغزد و اگر توانسته باشید با یک میکاپ جذاب، آن‌ها را زیباتر از همیشه نشان دهید، طبیعتا چهره زیباتری نیز خواهید داشت. تکنیک‌های مختلفی برای آرایش لب‌ها وجود دارند که چندان سخت‌هم نیستند و تنها با چند قلم لوازم آرایشی می‌توانید آن‌ها را اجرا کنید. اگر تا به حال برای یادگیری این تکنیک‌ها اقدام نکرده‌اید، چند دقیقه‌ای تا انتهای همین مطلب همراه ما باشید تا راز جذاب‌ شدن لب‌ها با آرایش لب را به شما بیاموزیم.

چگونه می‌توان با میکاپ، لب‌ها را زیباتر کرد؟

داشتن لب‌هایی زیباتر آرزوی هر بانوی زیبایی است که به ظاهر خود اهمیت می‌دهد. با وجود آن که برخی از افراد به راه‌های تهاجمی روی می‌آورند، اما راه‌های ساده‌تری نظیر میکاپ درست و اصولی نیز وجود دارند. شما با اصلاح کردن ایرادات جزئی لب‌ها و ایجاد تناسب میان لب با سایر اجزای چهره می‌توانید آن را زیباتر جلوه دهید. حال برای این منظور، پیش از هر چیز باید لب‌های سالمی داشته باشید و از پوست آن مراقبت کنید. در درجه دوم باید اصول میکاپ لب‌ها را یاد بگیرید تا بتوانید لب‌های زیباتری داشته باشید.

محصولات مراقبتی لب

همان طور که گفته شد، قدم نخست برای داشتن لب‌هایی زیبا، مراقبت از آن‌هاست. با توجه به اینکه پوست لب از سایر نقاط بدن نازک‌تر و حساس‌تر است، داشتن روتین‌های مناسب برای مراقبت از آن، اکیدا توصیه می‌شود. مرطوب نگه داشتن لب‌ها، لایه‌برداری و رنگ‌دهی از جمله کارهایی است که می‌توانید برای مراقبت از لب‌هایتان انجام دهید. این کارها به داشتن آرایش لب زیباتر کمک خواهند کرد. چند تکنیک مراقبتی ساده را در ادامه بیان کرده‌ایم.

لب‌ها را لایه برداری کنید

لایه برداری لب‌ها یکی از کارهایی است که باید حتما آن را انجام دهید. این کار به جدا شدن پوست‌های مرده از سطح لب کمک می‌کند و به این ترتیب می‌توانید لب‌های سالم‌تری داشته باشید. برای این کار کافی است شب‌ها لبتان را با کرم مرطوب‌کننده یا بالم لب چرب کنید و صبح، یک مسواک تمیز و حوله به آرامی روی آن بکشید. به این ترتیب پوست‌های مرده از سطح پوستتان جدا می‌شوند. پوست سالم به زیباتر شدن آرایش لب کمک خواهد کرد. استفاده از اسکراب لب نیز می‌تواند انتخاب خوبی برای این منظور باشد.

همیشه لب‌هایتان را مرطوب نگه دارید

مرطوب نگه داشتن لب‌ها از خشک شدن آن‌ها جلوگیری می‌کند. آرایش لب درصورتی زیبایی‌بخش صورتتان خواهد بود که بر بستری سالم انجام شود. اگر لب‌های پر از ترک داشته باشید، طبیعتا آرایش جذابی نیز نخواهید داشت. استفاده از مرطوب‌کننده و بالم لب را در طول روز فراموش نکنید.

لب‌ها را تغذیه کنید

استفاده از ویتامین‌هایی مثل ویتامین E به شادابی و طراوت پوست لب کمک می‌کند. استفاده از پماد موضعی این ویتامین می‌تواند مشکلات لب‌ها از جمله خشکی را برطرف کند. با این روش لب‌هایتان خوش‌رنگ‌تر هم به نظر می‌رسند.

از بالم لب استفاده کنید

بالم لب محصولی بهداشتی متشکل از انواع روغن‌های گیاهی مفید است که می‌تواند ترکیب‌های مختلفی داشته باشد. اگر چه کاربرد اصلی آن مرطوب نگه داشتن و تغذیه کردن لب‌هاست؛ اما ترکیبات مختلف آن می‌تواند شامل ضدآفتاب و انواع ویتامین نیز باشد. با این تفسیر، به نظر می‌رسد بالم لب یک محصول همه چیز تمام برای مراقبت از لب‌ها بوده و کار شما را آسان می‌کند.

محصولات آرایشی برای میکاپ لب

پس از آن که از روتین‌های مراقبت از لب آگاه شدید، یادگیری روش‌هایی برای آرایش لب می‌تواند لب‌های جذاب‌تری را به شما هدیه کند. پیش از یادگیری این تکنیک‌ها بیایید مروری بر محصولات آرایشی لب‌ها و کاربرد هر یک داشته باشیم تا نحوه استفاده صحیح از آن‌ها را بدانید.

رژ لب

رژ لب سال‌هاست که به عنوان اصلی‌ترین ابزار آرایش لب شناخته می‌شود و این روزها طرح‌ها و رنگ‌های مختلفی از آن در بازار وجود دارند. رژ لب جامد آرایشی را می‌توان پرکاربردترین آن‌ها دانست که به فراوانی مورد استفاده قرار می‌گیرد. از سوی دیگر رژهای مایع اغلب 24 ساعته بوده و ماندگاری بالایی دارند. با این حال استفاده از آن‌ها نیازمند دقت و مهارت بیشتری است. اگر به طیف رنگی زیادی از رژ لب نیاز داشته باشید، می‌توانید از رژ پالتی استفاده کنید.

مداد لب

مداد لب یا خط لب در گذشته برای دورگیری خطوط لب به صورت کاملا واضح و مشخص استفاده می‌شد؛ اما امروزه از آن برای اصلاح ایرادات جزئی لب استفاده می‌شود.

برق لب

برق لب محصولی کاربردی برای داشتن لب‌هایی درخشان است. برای استفاده روزمره می‌توان از این محصول به تنهایی استفاده کرد. اگر می‌خواهید یک آرایش لب براق و شاینی داشته باشید، می‌توانید از برق لب استفاده کنید.

چند تکنیک ساده برای جذاب‌تر شدن لب‌ها با آرایش

برای آرایش لب تکنیک‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید ترند شدن آن‌ها را در فضای مجازی نیز ببینید. با این حال همه آن‌ها از اصول مشترکی پیروی می‌کنند. چند تکنیک ساده و کاربردی را در ادامه قید کرده‌ایم:

  • برای کشیدن مداد لب، یک ضربدر در قسمت قلبی شکل لب بالا رسم کرده و خطی را زیر لب پایینی بکشید. دو نقطه در دو طرف لب بالا بگذارید و حالا خطوط و نقطه‌ها را به هم متصل کنید.
  • برای رژ لب زدن باید از رژ متناسب با رنگ پوستتان استفاده کنید. پس از استفاده از بالم لب، پرایمر و خشک شدن آن‌ها، رژ لب را تا خط لبتان ادامه دهید. سپس آن‌ها را فید کنید تا طبیعی باشند.
  • برای کشیدن رژ لب دخترانه می‌توانید قسمت‌های خارجی لب را رژ لب بزنید و با فشردن لب‌ها روی هم، آن را در وسط لب نیز فید کنید. به این ترتیب رژ لب شما در مرکز لب‌ها کمی کمرنگ‌تر خواهد بود.
  • برای آرایش لب‌های کوچک می‌توانید از کانسیلر در اطراف لب استفاده کنید و سپس خط لب را کمی خارج از محدوده لب بکشید. حواستان باشد که در این کار زیاده‌روی نکنید.
  • برای لب‌های بزرگ، مداد لب را کمی داخل محدوده لب بکشید تا لب‌ها کوچک‌تر دیده شوند.

کلام آخر

برای آن که یک آرایش لب جذاب داشته باشید، استفاده از محصولات باکیفیت هم شرط مهمی است که باید در نظر داشته باشید. تمام محصولات آرایش لب نظیر بالم لب، رژ لب، مداد لب و … را می‌توانید از فروشگاه اینترنتی «سفیر» خریداری کنید. حال بگویید شما از چه روشی برای آرایش لب استفاده می‌کنید؟

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.