مدیک بلاگ
سلامت

درمان میگرن با بوتاکس

کارشناسان موضوع بنیاد میگرن آمریکا، متخصصان سردرد و مشاوران پزشکی با دانش و آموزش عمیق در پزشکی، درمان کردن میگرن با بوتاکس را بررسی کردند. برخی از نتایج و توضیحات آن به شرح زیر است:

وتولینوم تزریقی برای میگرن

درمانهای کاهش چین و چروک که از سم بوتولینوم تزریقی استفاده میکنند نیز ممکن است برای درمان میگرن مزمن استفاده شوند. این درمانها که به عنوان داروهای تعدیل کننده عصبی (مانند بوتاکس، دیسپورت، زئومین و مایبلوک) شناخته میشوند، توسط سازمان غذا و داروی ایالات متحده در سال 2010 برای درمان میگرن تایید شدند. دکتر ساشانک ردی، جراح پلاستیک و ترمیمی، توضیح میدهد که چگونه این داروها یک گزینه درمانی قدرتمند برای بیماران مبتلا به میگرن مزمن هستند.

سم بوتولینوم تزریقی چگونه به درمان میگرن کمک میکند؟

محققان مشتاق هستند تا یاد بگیرند که چگونه داروهای مبتنی بر سم بوتولینوم به تسکین درد میگرن کمک میکنند. شواهد نشان می دهد که این دارو مسیر انتقال درد بین مغز (سیستم عصبی مرکزی) و اعصابی را که از نخاع منتهی می شوند، قطع میکند.

هنگامی که میگرن دارید، بدن شما موادی به نام انتقال دهنده‌های عصبی و مولکول‌هایی را آزاد میکند که با درد مرتبط هستند. سم بوتولینوم با انتقال این مواد، به طور معمول در جایی که اعصاب و ماهیچه‌ها به هم میرسند، تداخل میکند. محققان فکر میکنند وقتی دارو به عضلات اطراف صورت، سر و گردن تزریق میشود، توسط اعصاب جذب میشود و در انتقال عصبی مرتبط با درد اختلال ایجاد میکند.

چرا ممکن است برای درمان میگرن به تزریق سم بوتولینوم نیاز داشته باشم؟

درمان سم بوتولینوم در آزمایش‌های بالینی مؤثر بوده و یکی از راه‌های درمان میگرن مزمن است. سایر داروها و تغییر شیوه زندگی ممکن است توصیه شود. اگر متخصص مغز و اعصاب دکتر هیوا امجدی، تشخیص دهد که شما مبتلا به میگرن مزمن هستید، ممکن است کاندیدای این درمان باشید.

ساشانک ردی میگوید: «مواد تزریقی سم بوتولینوم بخشی از مجموعه جامعی از گزینه‌هایی است که متخصصان مغز و اعصاب و متخصصان سردرد برای درمان میگرن مزمن دارند. در حالی که هیچ گزینه واحدی برای همه موارد بهترین نیست، رویکردی که شامل چندین درمان مختلف است اغلب می‌تواند فراوانی و شدت سردرد را کاهش دهد.

درمان میگرن با داروهای تزریقی

با استفاده از یک سوزن بسیار کوچک، متخصص سم بوتولینوم را به ماهیچه‌های کوچک زیر پوست شما در نواحی مختلف اطراف صورت، سر و گردن تزریق میکند. ممکن است در پیشانی، شقیقه‌ها و پشت سر و گردن خود تزریق کنید. گاهی اوقات متخصص مناطقی به نام “نقاط ماشه‌ای” را تزریق می کند که منشاء درد سردرد است. این درمان‌ها برای میگرن مزمن باید با رعایت آناتومی منحصربه‌فرد و نقاط منشأ درد در هر بیمار، فردی باشد.

ممکن است چندین هفته و چندین درمان طول بکشد تا اینکه شروع به تسکین میگرن کنید. برخی از بیماران متوجه میشوند که میتوانند بدون بازگشت میگرن‌های مکرر، تزریق را قطع کنند. برخی دیگر برای تحت کنترل نگه داشتن میگرن به درمانهای منظم نیاز دارند.

ردی می‌گوید: «تزریق‌ها می‌توانند در کاهش دفعات سردرد در بیماران مبتلا به میگرن مزمن مؤثر باشند و همچنین می‌توانند علائم ناتوان‌کننده مرتبط با این میگرن‌ها را کاهش دهند.

خطرات استفاده از داروهای تزریقی برای میگرن چیست؟

زنان باردار و مادران شیرده و همچنین افرادی که به پروتئین‌های موجود در شیر گاو حساسیت دارند باید از تزریق سم بوتولینوم خودداری کنند. هنگامی که توسط یک متخصص مراقبتهای بهداشتی با تجربه و واجد شرایط انجام میشود، تزریق سم بوتولینوم نسبتاً ایمن است. با این حال، برخی از افراد در محل تزریق دارو، درد، کبودی یا تورم را تجربه میکنند. سایر عوارض جانبی احتمالی عبارتند از:

  1. سردرد یا علائم آنفولانزا
  2. خشکی یا آبریزش چشم
  3. افتادگی در یک پلک، ابرو یا کنار دهان
  4. آب دهان

به ندرت، اگر سم به طور تصادفی به بدن شما سرایت کند، علائم جدی‌تر دیگری ممکن است در طی چند ساعت یا چند روز رخ دهد. اگر متوجه شدید فوراً با پزشک خود تماس بگیرید:

چه کسانی از بوتاکس برای میگرن استفاده میکنند؟

FDA استفاده از بوتاکس را برای درمان میگرن مزمن در بزرگسالان 18 ساله یا بالاتر تایید میکند. اگر بوتاکس برای کودکان یا نوجوانان استفاده شود، به عنوان یک درمان «خارج از برچسب» در نظر گرفته میشود. این بدان معنی است که یک پزشک میتواند آن را تجویز کند، اما شرکتهای بیمه ممکن است هزینه آن را پرداخت نکنند.

درمان بوتاکس چگونه است؟

زمانی که اولین درمان بوتاکس خود را دریافت کردید، انتظار داشته باشید که قرار ملاقات حدود 20 دقیقه طول بکشد. پزشک از یک سوزن بسیار کوچک استفاده میکند که احساس سوزن سوزن میکند. او مقدار کمی بوتاکس را به عضلات کم عمق پوست تزریق میکند. هر درمان معمولاً شامل 31 تزریق در هفت ناحیه کلیدی سر و گردن است.

عوارض و خطرات

مانند سایر داروها، عوارض جانبی و خطرات کمی با بوتاکس وجود دارد، اگرچه بیشتر آنها نادر و موقتی هستند.دشایع‌ترین عارضه جانبی پس از درمان بوتاکس گردن درد است که در حدود 9 درصد از افراد در طول مطالعه PREEMPT گزارش شده است. حدود 5 درصد از افراد از آزمایش‌های بالینی PREEMPT یک میگرن را پس از درمان گزارش کردند، با این حال سردرد و میگرن معمولاً در ماه اول درمان رخ می‌دهند و با تکرار درمان کاهش می‌یابند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

۲۰ راه خوب خوابیدن/ برای زنده ماندن خواب مهمتر است یا غذا ؟

پزشک
11 ماه قبل

بهترین مکمل‌های غذایی دستگاه گوارش را بشناسیم

پزشک
1 سال قبل

تشریح برنامه‌های سازمان بهزیستی درخصوص پیشگیری از معلولیت‌ها/ طراحی سامانه

پزشک
12 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل