مصطفی مریدی با اشاره به این‌که چای گانودرما یا چای ریشی، چایی است که از قارچ‌های خشک یا پودر شده گانودرما تهیه می‌شود، اظهار کرد: برای تهیه چای گانودرما بهتر است که از قارچ‌های گانودرمایی که دارای رنگ سرخ هستند استفاده کنید.

وی ادامه داد: این نوع قارچ‌ها دارای ترکیبات مؤثر و فعال و دارای سطح بالایی از موادی نظیر بتاگلوکان، پلی ساکاریدهای محلول در آب و جدای از این موارد تری‌ترپن‌ها هستند که همگی آن‌ها دارای اثرات آنتی اکسیدانی بوده و بالطبع دارای قدرت تحریک سلامت هستند.

مریدی در رابطه با مزایای بهداشتی ناشی از مصرف چای گانودرما، عنوان کرد: به طور کلی فواید ناشی از مصرف این چای عبارت از اثر آن در پیشگیری از ابتلا به سرطان، تقویت سیستم ایمنی بدن، کمک به کاهش فشار خون و بهبود فرآیند کاهش وزن و موارد دیگر است.

این کارشناس گیاه پزشکی با اشاره به این‌که این چای پرخاصیت باعث تحریک و بهبود کارایی سیستم ایمنی می‌شود، بیان کرد: با توجه به خواص آنتی‌باکتریال و آنتی‌وایرال باعث کاهش احتمال ابتلای به عفونت به خصوص در دستگاه گوارش و روده خواهد شد.

وی عنوان کرد: در مطالعات مختلفی که در آن خواص قارچ گانودرما بررسی شده نشان داده که مواد تشکیل دهنده آن در کاهش و کنترل فشار خون و متعاقب آن پیشگیری از ابتلای به تصلب شرایین آترو اسکلروزیس، حملات قلبی و سکته قلبی نقش مؤثری دارد.

مریدی بیان کرد: ترکیبات آنتی اکسیدانی که در این ماده غذایی وجود دارد با توجه به خواص مؤثر خود می‌تواند رشد تومور در بدن افراد مصرف کننده را متوقف و در نتیجه باعث پیشگیری در ابتلای به سرطان می‌شود.

این کارشناس گیاه پزشکی ادامه داد: چای گانودرما با توجه به ویژگی‌های خود می‌تواند باعث تحریک هضم و در نتیجه بهبود در کارایی متابولیسم و در نتیجه جذب مواد مغذی شده و در نهایت به هرچه بهتر بودن رژیم غذایی و کاهش وزن در شما کمک خواهد کرد.

وی تصریح کرد: با توجه به خاصیت سم‌زدایی از طریق افزایش ادرار و پیشگیری از جذب و ذخیره مواد نامناسب در بدن چای گانودرما، عنصری مؤثر برای سم‌زدایی مؤثر خطرناک از خون و کبد است.

مریدی ادامه داد: خواص بهبود دهنده کارایی سیستم ایمنی، به جز بالابردن ضریب امنیت بدن، در کاهش حساسیت و آلرژی نقش مؤثری دارد.

این کارشناس گیاه پزشکی افزود: جدای از خواص مؤثری که این ماده غذایی و چای آن برای بدن دارد ممکن است باعث حساسیت و ایجاد عوارضی جانبی در فرد مصرف کننده شود، از جمله این عوارض محتمل خشکی دهان، گلو، سینوس‌ها و همچنین التهاب معده و وجود خون در مدفوع شخص مصرف کننده است.

خواص درمانی و شگفت انگیز چای «گانودرما» برای سلامتی

بیشتر بخوانید:

چگونه در محل کار تغذیه سالمی داشته باشیم؟

سالم‌ترین روغن‌های خوراکی برای پخت و پز کدامند؟

۲۳۳۲۳۶

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.