مدیک بلاگ
سلامت

جوان‌سازی صورت با تزریق فیلر و فیلر گونه

تزریق فیلر از محبوب‌ترین کارهای غیرتهاجمی یا کم تهاجمی زیبایی در این روزهاست و شما هم احتمالا درباره آن زیاد شنیده‌اید. در این میان تزریق فیلر گونه نیز روز به روز محبوبیت بیشتری پیدا می‌کند و بسیار هم رایج شده است. اما فیلر گونه برای چه کسانی مناسب است و اصلا چه تاثیری روی جوانسازی صورت دارد؟ در این مقاله در مورد این سوالات و فواید و پروسه جوانسازی با تزریق فیلر گونه صحبت می‌کنیم و به فواید و تاثیرات آن نیز اشاره خواهیم کرد.

جوانسازی با تزریق فیلر گونه

فیلر گونه معمول حاوی هیالورونیک اسید است که توسط سرنگ به ناحیه گونه تزریق می‌شود. این درمان متناسب با شکل صورت، نیازها و اهداف شما طراحی شده است و پس از تزریق می‌تواند اندازه، وضوح و شکل گونه را تغییر دهد. این کار نه تنها باعث بزرگ‌تر شدن گونه‌ها می‌شود، بلکه به لیفت شدن وسط و پایین صورت نیز کمک می‌کند که همین هم سبب جوانسازی با تزریق فیلر گونه خواهد شد. هیالورنیک قابل جذب است، بنابراین تزریق فیلر گونه دائمی نیست و در صورت تمایل می‌توانید بعد از طی دوباره آن را تمدید کنید.

فواید و تاثیرات تزریق فیلر گونه

قبل از همه چیز باید این را بگوییم که منطقه‌ای از صورت که مورد هدف تزریق فیلر گونه قرار می‌گیرد منطقه بزرگی است و چندین بخش دارد. تزریق در هر یک از این بخش‌ها می‌تواند تغییر بزرگی در چهره شما ایجاد کند و هدف متفاوتی را مورد توجه قرار دهد که در زیر به آن‌ها می‌پردازیم.

تزریق فیلر گونه برای لیفت و پر کردن خط لبخند

یکی از نشانه‌های افزایش سن، شل شدن پوست است که خود را با افتادگی پوست و ایجاد خطوط ریز و درشت روی صورت نشان می‌دهد. تزریق فیلر گونه از دو طریق مختلف می‌تواند روی این مسئله تاثیر بگذارد که اولین آن تغییر دادن شکل صورت است. شاید برای‌تان جالب باشد که بدانید صورت معمولا مستقیما افتاده نمی‌شود بلکه یک جورهایی به یک مثلث معکوس تبدیل می‌شود. حالا هم می‌توان قسمت بالایی گونه را پرتر کرد تا توازن صورت حفظ شود و هم می‌توان با کمک کردن به لیفت صورت، چین و چروک‌‌های ناحیه نازولبیال (یا همان خط لبخند) را کاهش داد.

فیلر گونه می‌تواند به سایه‌های تیره زیر چشم کمک کند.

برخلاف تصور رایج، بسیاری از حلقه‌های تیره زیر چشم مربوط به افتادگی گونه است و می‌توان آن را با تزریق هوشمندانه فیلر در نزدیکی پل بینی، در ناحیه‌ای که می‌توان آن را محل اتصال پلک و گونه تعریف کرد، کاهش داد. البته این مسئله در صورتی که تیرگی دور چشم شما ژنتیکی، به دلیل گودی خیلی زیاد یا مربوط به دلایل دیگر باشد جواب نخواهد داد.

تزریق فیلر گونه به جای کانتور یا هایلایت کردن صورت

هدف از تزریق فیلر گونه همیشه جوانسازی و از بین بردن چروک‌ها یا پر کردن صورت نیست و می‌تواند اهداف دیگری نیز داشته باشد. در این جا به جای تمرکز بر چاق شدن، محل برخورد نور طبیعی به گونه فرد (معمولاً ناحیه بالاتر گونه) مورد هدف قرار می‌گیرد و فیلر دقیقاً در آن جا تزریق می‌شود تا آرایش کانتور و هایلایتر را تقلید کند. تزریق در این نقطه سبب می‌شود در این قسمت کمی لیفت اتفاق بیفتد و این ناحیه روشن‌تر به نظر می‌رسد. به علاوه پرتر شدن گونه‌ها باعث می‌شود گونه‌‌ها همیشه کانتور کرده به نظر برسند و نیازی به صرف وقت برای کانتور صورت نخواهید داشت.

تزریق فیلر گونه برای پر کردن شقیقه‌های مقعر

اگر بیمار حجم گونه‌اش را از دست داده باشد، احتمالاً شقیقه‌های او نیز فرورفته به نظر می‌رسند، چرا که این ناحیه از اول هم دارای پد چربی زیادی نیست. در چنین وضعیتی پرتر کردن گونه‌ها بدون توجه به شقیقه کار اشتباهی خواهد بود و نه تنها هماهنگی صورت را از بین می‌برد، بلکه فرورفتگی شقیقه‌ها را پررنگ‌تر می‌کند. البته که شقیقه‌ها بخش متفاوتی از صورت محسوب می‌شوند، اما بخشی هم وجود دارد که متصل کننده گونه و شقیقه است و همین بخش هم اهمیت زیادی در زیبا به نظر رسیدن گونه‌ها دارد. یک متخصص حرفه‌ای که درک عمیقی از آناتومی صورت داشته باشد، با تشخیص درست در مورد منطقه مناسب برای تزریق فیلر می‌تواند حجم از دست رفته شقیقه و گونه را به راحتی برگرداند.

میزان دوام فیلر گونه

جذب فیلر و از بین رفتن آن می‌تواند هم خوب و هم بد باشد. اگر از تزریق فیلر گونه پشیمان شده باشید یا ظاهر جدید خود را دوست نداشته باشید، جذب فیلر سبب می‌شود خیلی زود به ظاهر اصلی خود بازگردید و چیزی را از دست نداده‌اید. در صورتی که از تزریق خود راضی باشید یا این که بخواهید میزان آن را کم و زیاد کنید هم خیلی راحت می‌توانید در موعد مقرر آن را ترمیم کرده و ظاهر مورد علاقه خود را حفظ کنید.

فیلرهای گونه کمی بیشتر از فیلر لب دوام می‌آورند زیرا در ناحیه‌ای تزریق می‌شوند که به اندازه لب‌ها حرکت نمی‌کنند. در استخوان گونه، فیلر بین 9 تا 14 ماه طول می‌کشد تا دوباره به طور کامل در بدن جذب شود و این مقدار در مورد برندهای بهتر تا ۳ سال هم طول می‌کشد. البته ذکر این نکته هم ضروری است که میزان دوام هر نوع فیلری به خود شخص و ژنتیک او نیز بستگی دارد. در کنار این‌ها برخی مسائل هم می‌تواند روی دوام فیلر تاثیر گذار باشد. برای مثال فعالیت‌های شدید، کشیدن سیگار یا متابولیسم بالای بدن می‌تواند جذب فیلر را سریع‌تر کرده و از دوام طولانی آن بکاهد.

پروسه جوانسازی صورت با فیلر گونه

بیشتر فیلرهای پوستی حاوی عامل بی حس کننده لیدوکائین هستند و در کل درد خیلی زیادی حین جوانسازی صورت با فیلر گونه حس نمی‌کنید. با این حال، اکثر پزشکان قبل از درمان از کرم بی‌حس کننده موضعی روی گونه استفاده می‌کنند تا به حداقل رساندن ناراحتی کمک کند. خود پروسه درمان نیز شامل چند تزریق مستقیم به پوست در دو طرف صورت است.

محل دقیق بسیار بستگی به مدل صورت دارد و ممکن است کمی بالاتر از استخوان گونه تزریق شود تا ساختار صورت و وضوح آن را بهبود ببخشد. با این حال، فیلر پوستی را می‌توان به زیر لبه گونه نیز تزریق کرد تا حجم آن را بیشتر نشان دهد.

پس از تزریق، هر دو طرف صورت به آرامی ماساژ داده می‌شود تا به پراکندگی فیلر گونه کمک کند. توجه به این نکته ضروری است که فیلر گونه به چند روز زمان نیاز دارد تا به طور کامل در بافت‌های پوست ادغام شود و تاثیر خود را نشان دهد. برای دیدن بهترین نتیجه، بهتر است بعد از تزریق نکات زیر را رعایت کنید:

جمع بندی

در این مقاله راجع به تزریق فیلر گونه، فواید و تاثیرات و نکات مهم آن صحبت کردیم. همانطور که اشاره شد تزریق فیلر برای هر صورتی متفاوت است و با توجه به هدف و مدل صورت شما می‌تواند تاثیر بسیار متفاوتی را داشته باشد. اگر فکر می‌کنید ممکن است کاندیدای مناسبی برای تزریق فیلر گونه باشید، با مراجعه به کلینیک دکتر لیلا فرد می‌توانید یک مشاوره تخصصی داشته و بهترین انتخاب را برای صورت خود داشته باشید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

فواید روزه داری برای سلامت بدن

پزشک
12 ماه قبل

آخرین وضعیت اجرای طرح «سلامت‌بخش»

پزشک
11 ماه قبل

درمان نفخ شکم با این گیاه خوش بو

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل