مدیک بلاگ
اخبار سلامت

تناقض گویی و غافلگیری وزارت بهداشت از موج‌هشتم کرونا

به گزارش سلامت نیوز کانال اطلاع رسانی ساینتومتریک در آخرین پست خود ضمن انتقاد از تناقض گویی مسوولین درباره موج های کرونایی نوشت : آیا بعد از هفت موج از کووید، ایران آماده مقابله با موج هشتم بود؟ شاید بررسی صحبتهای مسئولین در پاسخ این سوال به ما کمک کند.

امروز معاون درمان وزیر بهداشت از حضور ساب واریانت XBB.1.5 در کشور خبر داده اند و گفته اند که مراجعین به مراکز درمانی (مشکوک، محتمل و یا قطعی برای کووید) تا ۷ فروردین به ۱۹ هزار مورد هم رسیده بود و در حال حاضر کاهش داشته و به حدود ۱۳ هزار نفر روزانه رسیده است.

وی در ۱۷ بهمن گفته بودند که موج هشتم را پشت سر گذاشته ایم و ۱۰ روزی است از قله آن عبور کرده ایم و در ۲۰ اسفند فرموده بودند که موج هشتم تقریبا تمام شده و فعلا انتظار نداریم وارد پیک جدید شویم. حالا ایشان (احتمالا در توجیه فرمایشات قبلی خود) گفته اند که موج هشتم دوکوهانه بوده و یک افزایش موارد مبتلا به بیماری و قله‌ای در ۲۳ اسفند ۱۴۰۱ داشتیم که فروکش کرد و مجددا در ۷ فروردین امسال افزایش موارد را شاهد بودیم.

توجیه دوکوهانه بودن را وزیر محترم بهداشت هم دیروز عنوان کرده بودند. جناب وزیر هم شش بهمن گفتند خبر خوش برای هموطنان عزیز داریم که موج هشتم کرونا به طور تقریبی رو به کاهش است. ۱۸ اسفند گفتند که موج کرونایی که بهمن دنبالش بودیم الان ایجاد شد (معاونشان دو روز بعد گفتند فعلا انتظار پیک جدید نداریم). ۲۹ اسفند هم جناب وزیر عنوان کردند که طبق پیش‌بینی ها بنا بود موج هشتم از بهمن وارد کشور شود که با تاخیر شاهد ورود آن هستیم.

جالبتر این که معاون بهداشت جناب وزیر قبل تر از همه و در دهم دی ماه گفته بودند پیک جدید کرونا در کشور آغاز شده است.

گروه اپیدمیولوژی از کمیته علمی کرونا هم ظاهرا لازم نمی‌بیند که در این مورد اصلا صحبتی کند. هر چند یک عضو کمیته علمی از موج نهم در ۲۶ اسفند صحبت کرده بود!

وقتی وزارتخانه ای حتی نمی‌تواند در یک روش علمی، اعتماد مردم را با فراهم آوردن صحبتهای واحد و همسو جلب کند تا در امر مقابله با کووید هم از همراهی آنها استفاده کند، احتمالا انتظار استفاده از یک رویکرد علمی در این وزارتخانه برای در اختیار قرار دادن واکسنهای به روز شده و داروهای موثر، انتظار درستی نباشد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

داشتن پزشک خانواده برای مردم اجباری نیست

پزشک
1 سال قبل

۳ روش بررسی «اصالتِ» محصولات سلامت‌محور

پزشک
1 سال قبل

کیفیت هوای پایتخت همچنان قابل قبول است

پزشک
11 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل