به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر حنان حاج محمودی گفت: با شناسایی افراد کم درآمد براساس آیین‌نامه ارزیابی وسع و با معرفی بیمه گذارانی که بیمه شدگان محروم مثل کمیته امداد و بهزیستی را تحت پوشش دارند و همچنین از طریق صندوق روستائیان بیمه شدگان محروم شناسایی شده و این اقشار به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرند.

وی افزود: بنابراین نیازی به مراجعه بیمه شدگان برای صدور پوشش بیمه وجود ندارد و بر این اساس بیمه سلامت ایران اطلاعات بیمه‌ای بیش از ۳۰ میلیون نفر را در اسفند ماه سال گذشته تا پایان فروردین ۱۴۰۳ تمدیدکرده است.

او ادامه داد: از این تعداد نزدیک به ۹ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر جزو ۳ دهک اول صندوق بیمه سلامت همگانی، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر مددجویان کمیته امداد و ۲۰ میلیون بیمه شده روستایی هستند.

مدیرکل بیمه‌گری و درآمد سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به حمایت و پشتیبانی سازمان بیمه سلامت ایران از اقشار محروم، اظهار کرد: ما فرانشیز آنها را هم در زمان ارائه خدمت کاهش می‌دهیم.

وی همچنین گفت: بدون شک برای سایر دهک‌های درآمدی براساس مصوبه جدید حق بیمه پلکانی تعریف شده و افرادی که دهک درآمدی آنها مشخص نشده، می‌توانند تا تعیین وضعیت دهک درآمدی پوشش بیمه‌ای یک ماهه را دریافت کنند.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.