پنکیک، رژگونه و هایلایتر به دلیل ماهیت پودری و خشکی که دارند در اثر ضربه خرد می شوند و دیگر قابل استفاده نخواهند بود. ترمیم پنکیک شکسته با اب به شما کمک می کند بدون صرف هزینه لوازم آرایشتان را نجات دهید. سایر ترفند ها را می توانید در این بخش از زیبایی پارس مگ یاد بگیرید.

با پنکیک شکسته چه کنیم؟

زمانی که پنکیک خود را بر روی زمین و یا در کیفتان در حالت شکسته مشاهده می کنید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که تکه های شکسته شده ای از آن را که به سایر لوازم آرایشی و یا مواد موجود مثل گرد و خاک روی زمین آغشته نشده اند، جدا کرده و در بسته پنکک بریزید.

ترفند هایی برای ترمیم پنکیک شکسته

ترمیم پنکیک شکسته با الکل

  • قرار دادن ظرف پکیک درون کیسه

برای اینکه روی میز کثیف نشود و ذرات پنکیک پخش نشود ظرف پنکیک را کامل درون کیسه قرار دهید و دور تا دور آن را با چسب قدری محکم کنید البته چناچه چسب در دسترس نبود می‌‌توانید کیسه را زیر ظرف قرار دهید.

  • پنکیک شکسته شده را کاملا خرد کنید

برای درست کردن پنکیک شکسته شده باید آن را کاملا خرد کنید با کمک قاشق، کاردک کوچک، یا دسته برس آرایش، پنکیک را داخل پلاستیکی که در آن قرار داده‌اید، بکوبید تا حسابی خرد شود.

این‌ کار را تا وقتی که تکه‌های پنکیک کاملاً خرد نشده‌اند، ادامه دهید. اطمینان پیدا کنید همه قسمت‌های پنکیک خرد شوند و تکه ای باقی نماند. در غیر این صورت پنکیکی که آماده می‌کنید دانه‌دار خواهد شد. در این قست چنانچه به‌جای پنکیک های معمولی، بهترین مارک پنکیک را خریداری کرده‌اید،‌ این پنکیک، در صورت شکسته شده، راحت‌تر ترمیم می‌شود.

امکان دارد در هنگام پودر کردن کامل پنکیک شکسته شده، حس کنید که دیگر پنکیکتان از خراب شده است؛ ولی نگران نباشید و هر چقدر که پنکیک شکسته شده بهتر خرد شده باشد، راحت‌تر بازسازی و درست می‌شود. همینطور کیفیت نهایی آن هم بیشتر خواهد بود.

  • پنکیکی که له کرده‌اید را از پلاستیک خارج کنید

پنکیکی که خرد کرده‌اید را از پلاستیک خارج کنید در هنگام خارج کردن پنکیک شکسته شده از پلاستیک، چنانچه متوجه شدید قدری از آن از ظرف بیرون ریخته، سعی کنید تکه‌های پنکیک را داخل ظرف بریزید و دوباره خرد کنید تا همه تکه‌های پنکیک به ذره‌های بسیار ریزی تبدیل شوند.

  • مقداری الکل به پنکیک خرد شده اضافه کنید

چند قطره الکل به پودر بیافزایید تا شکل خمیری پیدا کند؛ در صورتیکه الکل نداشتید، می‌توانید از گلاب نیز برای این کار استفاده کنید ولی الکل بهتر است زیرا احتمال رشد میکروب‌ها را پایین می‌آورد.

  • کل آن را داخل ظرف صاف کنید

حالا که حس کردید پودر اسفنجی شده و قابل انعطاف است باید آن را با کاردک یک دست و صاف کنید.

  • مسطح کردن لبه ها

از قلم خط چشم خود برای صاف و مسطح کردن لبه های ظرف کمک بگیرید . آنگاه چند ساعت بگذارید کاملا خشک شود و بعد از آن انگار هیچ وقت نشکسته است. برای زیبایی بیشتر اطراف آن را با گوش پاک کن تمیز کنید.

  • در پنکیک را باز بگذارید تا کاملا هوا بخورد و خشک شود

زمانی که کارتان تمام شد بگذارید تا کاملا خشک شود. پس از خشک شدن به همان حالت اول شکل می گیرد.

چرا باید برای ترمیم پنکک شکسته از الکل استفاده کنیم؟

همانطور که می دانید الکل یک ماده ضدعفونی کننده است که می تواند آلودگی های پنکیک را از بین ببرد. به علاوه این ماده به دلیل تبخیر سریع، بهترین گزینه برای این مار محسوب می شود.

ترمیم پنکیک شکسته با اب یا گلاب

اگر الکل در دسترس شما نیست، نگران نباشید. می توانید مراحل بالا را برای ترمیم پنکیک شکسته با اب یا گلاب انجام دهید.

فقط کافی است به جای الکل با استفاده از قطره چکان، مقدار کمی آب و یا گلاب به پنکک اضافه کرده و آن را مخلوط نمایید. در این روش نیز سطح پنکیک را صاف نموده و اجازه دهید تا 24 ساعت خشک شود.

در نهایت توجه کنید که فرقی نمی کند ترمیم پنکیک شکسته با الکل ، آب و یا گلاب انجام شود در هر صورت باید بدانید پنکیک ترمیم شده، با حالت قبل خود تفاوت داشته و نمی توان انتظار داشت مانند روز اول شود. ممکن است رطوبت آن کمی بیشتر بوده و برای نتیجه گیری بهتر نیاز باشد تا براش یا پد آرایشی را به مقدار بیشتری از آن آغشته نمایید.

نکته مهمی که در ترمیم پنکیک شکسته با اب باید به آن دقت کنید این است که اگر یک پنکیک با کیفیت از یک برند معتبر تهیه کنید که تراکم بالایی داشته، از رطوبت کافی برخوردار باشد و در نهایت بسته بندی مناسبی داشته باشد، می توانید تا حد زیادی از این اتفاق جلوگیری کنید.

پنکیک های لوسرو در رنگ های متنوع با بسته بندی های محکم عرضه شده و دارای تراکم و رطوبت مناسبی هستند که علاوه بر پوشانندگی و جلوگیری از خشکی پوست، مانع از شکستن بر اثر ضربات کوچک و یا افتادن از ارتفاعات کم می شود.

شما چه تجربه ای از شکستن پنکیک دارید؟ آیا پس از شسکتن پنکیک ها به خرید یک محصول جدید فکر می کنید و یا همان پنکک را ترمیم می کنید؟ نظرات و تجربیات خود را درباره این موضوع در قسمت دیدگاه ها به اشتراک بگذارید تا سایر کاربران نیز از آن ها استفاده کنند.

استفاده از اتو و فشار

در همین ابتدا لازم است توضیح دهیم که کیفیت پنکیک اهمیت زیادی در بازسازی و درست کردن آن دارد.

  • اتو را روشن کنید و روی گرم ترین درجه قرار دهید

پنکیک شکسته شده را با فشار می‌توان درست کرد؛ اما چنین پنکیکی حالتی بسیار شکننده پیدا می‌کند. در نتیجه گرمای اتو باعث می‌شود تا ترکیبات پنکیک حالتی سفت و محکم بگیرند و دوام بیشتری داشته باشند.

  • ازآنجایی‌که در این روش خبری از ایزوپروپیل الکل نیست، این روش برای افرادی که پوست حساس دارند توصیه می‌شود.
  • بیشتر پنکیک های باکیفیت در محفظه‌ای فلزی در داخل ظرفی پلاستیکی قرار دارند؛ اطمینان‌خاطر حاصل کنید که پنکیک شما هم در محفظه‌ای فلزی قرار گرفته باشد.
  • پنکیک را حسابی تکه تکه کنید تا به راحتی از محفظه خارج شود

برای تکه‌تکه‌کردن کامل پنکیک شکسته شده می‌توانید از خلال دندان یا چنگال کمک بگیرید.

  • پودر به دست‌ آمده را داخل پلاستیک زیپ دار بریزید و در آن را ببندید

اطمینان‌خاطر حاصل کنید که تمام پنکیک از ظرف خارج شده است، برای این کار پیشنها‌د می‌کنیم با کمک خلال‌دندان یا چنگال، گوشه‌های ظرف پنکیک را به‌طور کامل بتراشید.

  • پنکیک را کاملاً له کنید تا به‌ ذره های ریزی تبدیل شود

هدف این است که تکه‌های پنکیک کاملاً له شود؛ درنتیجه از هر وسیله‌ای که با آن راحت‌تر هستید می‌توانید کمک بگیرید. استفاده از پشت چنگال و قاشق گزینه‌ی مناسبی به نظر می‌رسد. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که تکه‌های پنکیک به‌طور کامل له شوند. به هر اندازه که پنکیک بیشتر پودر شود، به‌همان اندازه بازسازی و درست کردن پنکیک شکسته شده راحت‌تر خواهد بود. در غیر این صورت پنکیک با تکه‌های دانه‌دار بازسازی می‌شود.

  • ظرف فلزی را از داخل محفظه پلاستیکی پنکیک خارج کنید

در این محفظه‌ها، پنکیک روی قسمتی فلزی قرار دارد که این قسمت فلزی را باید از جای خود خارج کنید. راحت‌ترین روش برای انجا‌م این کار استفاده از یک چاقوی نوک‌تیز است. لبه چاقو را زیر قسمت فلزی قرار دهید و به بالا بکشید تا این قسمت از محفظه خود خارج شود.

  • اگر قسمت فلزی را از جای خود خارج نکنید، خطر آب شدن محفظه پلاستیکی در اثر تماس با گرمای اتو وجود دارد.
  • پنکیک پودر شده را داخل ظرف فلزی بریزید

پلاستیک زیپ‌ داری که پنکیک داخل آن ریخته‌اید را باز کنید و لبه پلاستیک را روی محفظه فلزی بگذارید و خم کنید تا پنکیک‌ پودر شده به‌طور کامل و تمیز داخل ظرف فلزی ریخته شود.

  • پنکیک را داخل ظرف فلزی با قاشق فشار دهید

پشت قاشق را روی پنکیک‌ له شده فشار دهید تا حالتی سفت و محکم پیدا کند. این کار را از گوشه‌ خارجی ظرف شروع کنید و به سمت داخل ظرف فلزی ادامه دهید. در انجام این کار دقت کنید تا پنکیک از ظرف بیرون نریزد.

  • در این مرحله پنکیک به‌لحاظ ظاهری همانند روز اولش شده است؛ اما هنوز هم شکننده‌ است و به‌راحتی به تکه‌های ریز تبدیل می‌شود. اینجا است که باید برای سفت کردن پنکیک شکسته شده از گرمای اتو کمک بگیرید.
  • اتویی که روشن کرده بودید را خاموش کنید

پس از خاموش‌کردن اتویی که حسابی داغ شده است، آن را از برق بکشید. اطمینان‌خاطر حاصل کنید که گزینه بخار اتو حتماً خاموش باشد؛ چراکه برای درست کردن پنکیک شکسته شده به گرمای خشک اتو نیاز داریم.

  • اتو را به مدت ۱۵ ثانیه روی پنکیک با فشار قرار دهید

در این مرحله اتو را تا جایی که می‌توانید روی ظرف فلزی پنکیک فشار دهید. برای انجام این کار اتو را در جهت بالا و پایین و راست و چپ تکان ندهید و سعی کنید اتو در شرایطی ثابت روی ظرف فلزی پنکیک فشار داده شود. گرمای اتو باعث فشرده‌ و سفت شدن پنکیک می‌شود.

  • اتو را بردارید و پس از گذشت چند ثانیه دوباره ۱۵ ثانیه دیگر روی پنکیک با فشار قرار دهید

یک بار فشار اتوی گرم به‌مدت ۱۵ ثانیه برای سفت‌کردن ترکیبات پنکیک کفایت می‌کند؛ اما برای اطمینان‌خاطر از سفت شدن پنکیک، پیشنهاد می‌‌کنیم یک بار دیگر اتو را با فشار زیاد روی پنکیک به‌مدت ۱۵ ثانیه قرار دهید.

  • اجازه دهید پنکیک سرد شود و سپس ظرف فلزی را به داخل محفظه پنکیک بچسبانید

در زمانی که ظرف فلزی پنکیک سرد می‌شود، مقداری چسب به داخل محفظه پلاستیکی پنکیک بزنید و سپس بادقت ظرف فلزی پنکیک را که اکنون سرد شده بردارید و داخل محفظه‌ فشار دهید تا سرجای خودش بچسبد. تا زمانی که چسب به‌طور کامل خشک نشده، درب پنکیک را نبندید.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۲ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.