به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر سعید کریمی در پنجمین اجلاس رؤسای دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در ستاد وزارت بهداشت، افزود: فوکال پوینت‌های معاونت درمان مشخص شده و در هر بیمارستانی افرادی در سیستم ارجاع تعیین شده اند و تمام ارجاعات از طریق معاونت درمان در ستاد به صورت مستقیم قابل رصد هستند.

وی افزود: هیچ بیماری که از کانال برنامه پزشکی خانواده به سطوح تخصصی و فوق تخصصی ارجاع می‌شود، بلاتکلیف نمی‌ماند و اقدامی که باید برای وی صورت گیرد در سامانه مشخص می‌شود.

معاون درمان وزارت بهداشت بیان داشت: با راه اندازی سامانه یکپارچه ارجاع از این پس هیچ اقدام مکتوب کاغذی برای ارجاع صورت نمی‌گیرد و پذیرفتنی نیست. این سامانه علاوه بر امکان نسخه نویسی، دارای امکانات اتصال به سطح یک، اتصال به آزمایشگاه‌ها و مراکز تصویربرداری نیز هست.

کریمی افزود: در جهت عدالت گستری جز حرفه‌ای تعرفه بخش‌های خصوصی و دولتی برای اعضای تمام وقتی جغرافیایی یکسان سازی شده است. ضریب K نیز برای تمام وقت‌های جغرافیایی از ۳۰ هزار به ۷۰ هزار تومان افزایش یافته است.

معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ۳۰ درصد ظرفیت پذیرش مراکز درمانی به بیمارانی که از طریق سیستم نوبت دهی در برنامه پزشکی خانواده مراجعه می‌کنند، اختصاص می‌یابد. امکان اضافه شدن بخش خصوصی نیز به برنامه پزشکی خانواده در مراحل بعدی وجود دارد بنابراین مشوق‌هایی که برای بخش دولتی در این برنامه در نظر گرفته شده برای بخش خصوصی هم در نظر گرفته خواهد شد.

کریمی اظهار داشت: در حال حاضر امکان اجباری شدن پذیرش بیمار از کانال برنامه پزشکی خانواده وجود ندارد ولی در آینده این امکان وجود دارد. همچنین امکان ایجاد دوراپزشکی در برنامه پزشکی خانواده نیز برای مناطقی که دسترسی به متخصص با اشکال مواجه است، در حال امکان سنجی است.

وی گفت: «سامانه کارآمد» برای ثبت عملکرد و اختصاص کارانه به پزشکان راه اندازی و اجرایی شده است و در بخش پرستاری نیز در حال راه اندازی است.

معاون درمان وزارت بهداشت در پایان بر پیگیری مطالبات بیمارستان‌ها از سازمان تأمین اجتماعی و نصب تجهیزات نصب نشده تاکید کرد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.