بوتاکس صورت چیست؟

بوتاکس صورت یکی از روش های درمانی است که از پوست صورت در برابر آسیب های عوامل خارجی مانند نور خورشید و … محافظت می کند و روند افتادگی و پیری صورت را کاهش می دهد. در این مقاله قصد داریم درباره بوتاکس پوست صورت با شما صحبت کنیم. در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

بوتاکس صورت چیست و چگونه انجام می شود؟

شاید نام بوتاکس صورت را بارها شنیده باشید اما در ذهن خود به دنبال مفهوم عمیق تری برای پاسخ به این سوال که بوتاکس صورت چیست؟ باشید.
در واقع بوتاکس را می توان یکی از قدیمی ترین روش های ضد چروک پوست صورت شناخت. در این روش درمانی با تزریق نوعی پروتئین به محل مورد نظر از پیری و افتادگی پوست صورت شما جلوگیری به عمل خواهد آورد. پروتئین تزریق شده از انقباض عضلات و در نتیجه ایجاد چین و چروک بر روی پوست صورت جلوگیری به عمل آورده و مانع افتادگی پوست صورت خواهد شد.

بهترین برند بوتاکس صورت چیست؟

همانطور که می دانید انواع مختلفی از برندها وجود دارد. شرکت های بسیاری با توجه به نوع آب و هوا و ژنتیک افراد اقدام به تولید بوتاکس می کنند. از انواع برند بوتاکس ها می توان به: برند بوتاکس، دیسپورت، زئومین، مسپورت، آزالور، و … اشاره کرد.

این تنوع برندها منجر به تفاوت هایی در ماندگاری و کیفیت محصول شده است.

هزینه هر یک از برندها نیز ممکن است با یکدیگر متفاوت باشد. اگر به دنبال انتخابی مناسب برای بوتاکس صورت خود هستید بهتر است در این مورد با پزشک متخصص مشورت کرده و حتما با توجه به نوع پوست و ژنتیک خود، مناسب ترین نوع بوتاکس را انتخاب و استفاده نمایید. عدم توجه به این موارد ممکن است برای شما عوارضی را به همراه داشته باشد.

ماندگاری و عوارض بوتاکس چیست؟

درباره عوارض بوتاکس تحقیقات بسیاری انجام شده است. بوتاکس با توجه به نوع و برند آن و همچنین عدم استفاده آن توسط پزشکی متبحر ممکن است عوارضی را در پی داشته باشد.

توجه داشته باشید بوتاکس باید حتما در مراکز درمانی معتبر و توسط پزشک حاذق انجام شود. انجام بوتاکس در سالن های آرایشی و به دست افراد غیر متخصص عوارض جبران ناپذیری را در پی خواهد داشت و منجر به آسیب به پوست صورت و مشکلات بسیاری برای شما خواهد شد.

نمونه مشکلات احتمالی که ممکن است پیش بیاید: 

  • تنگی نفس
  • مشکل در بلعیدن
  • خارش
  • سردرد
  • سرگیجه
  • سفتی عضلات

به همین علت است که پزشکان اکیدا توصیه می کنند این فرآیند درمانی حتما تحت نظارت پزشک حاذق و در مراکز معتبردرمانی انجام شود.

مراقبت های قبل و بعد از بوتاکس

بهتر است 7 تا 10 روز قبل از انجام فرآیند بوتاکس از مصرف داروهایی مانند آسپرین و همچنین مصرف داروهایی که خاصیت ضد التهابی دارند، جلوگیری کنید. حداقل طی 24 ساعت قبل از بوتاکس مصرف الکل را کاملا قطع کنید.

اگر سابقه عارضه های پوستی نظیر تبخال را دارید حتما این مورد را در جلسات مشاوره با پزشک خود مطرح کنید.

مراقبت های بعد از تزریق بوتاکس

یک تا دو ساعت پس از تزریق می توانید عضلات صورت خود را تمرین دهید و به فرآیند درمانی خود سرعت ببخشید. طی دو تا چهار ساعت بعد، محل تزریق شده را لمس نکنید و نمالید. در 24 ساعت اولیه از انجام فعالیت های ورزشی و تعریق جلوگیری کنید.
مراقبت های پوستی را انجام داده و از کرم های ضد آفتاب برای سلامت پوست صورت و جلوگیری از آفتاب سوختگی استفاده نمایید.

مدت زمان بهبودی بوتاکس

بوتاکس فرآیندی کاملا سرپایی و بدون نیاز به بیهوشی است، این فرآیند درمانی نیاز به دوران نقاهت و زمان طولانی بهبودی نخواهد داشت. فرد پس از پایان فرآیند تزریق می تواند به فعالیت های روزانه خود برگشته و در صورت صلاحدید پزشک بهتر است 3 الی 4 ساعت اولیه را استراحت کنید. در مواردی که نیاز باشد فرآیند نقاهت ممکن است تا چند روز ادامه داشته باشد.

این مسئله کاملا به شرایط جسمانی شما و صلاحدید پزشک متخصص ارتباط دارد. ممکن است در بعضی از افراد پس از تزریق فرآیند نقاهت به چند ساعت اول محدود شود و پس از بوتاکس نیازی به مراقبت های لازم نداشته باشند. با این بهتر است فعالیت های خود را در ساعات اولیه پس از تزریق کاهش داده و پس از آن به فعالیت های روزمره خود بازگردید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.