مدیک بلاگ
زیبایی

برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح فورا این اقدامات

فرقی نمی کند آقا باشید یا خانم، اگر پوستی مستعد جوش داشته باشید بعد از اصلاح به هر طریقی جوش خواهید زد. اما راهکارهایی وجود دارند که برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح موثرند. با کمک ترفند های خانگی و طبیعی که در این بخش از زیبایی پارس مگ در اختیارتان قرار می دهیم با جوش های بعد از اصلاح خداحافظی کنید.

فهرست مطالب

علت جوش بعد از اصلاح چیست؟

افرادی که پوست حساسی دارند، بعد از هر بار اصلاح ممکن است دچار جوش‌های پوستی شوند. در واقع جوش بعد از اصلاح به دلیل ضرباتی است که در حین اصلاح به پوست صورت وارد می‌شود.

هنگامی که مو قرار است از ریشه در بیاید و از ساقه آن به بیرون کشیده شود، ممکن است در ساقه مو التهاب به وجود آید. این التهاب نیز می‌تواند باعث مسدود شدن مجرای ساقه مو شود.
به همین دلیل می‌توان گفت التهاب پوستی که در اثر ضربات به پوست وارد می‌شود، دلیل اصلی جوش زدن صورت است.

در صورتی که افراد برای اصلاح صورت خود از روش اپیلاسیون استفاده کنند، در دفعات اول جوش‌های زیادی روی صورت مشاهده خواهند کرد.
این موضوع به این دلیل اتفاق می‌افتد که موها با شدت و سرعت زیادی از جای خود بیرون کشیده می‌شوند. در نتیجه التهاب پوستی افزایش پیدا می‌کند و جوش‌ها بیرون می‌آیند.

درست است که التهاب یکی از عوامل اصلی در به وجود آمدن جوش‌های صورت است، ولی در پوست افراد میکروب‌هایی نیز وجود دارد که با تحریک‌ آن‌ها در اثر اصلاح، صورت را دچار التهاب و جوش‌های پوستی می‌کنند.

جوش‌های به وجود آمده در اثر اصلاح صورت با تیغ

بسیاری از آقایان و تعدادی از خانوم‌ها برای اصلاح موهای صورت خود از تیغ استفاده می‌کنند. در ابتدا باید گفت که خانم‌ها نباید صورت خود را با تیغ اصلاح کنند، زیرا تیغ باعث التهاب و به وجود آمدن جوش‌های بیشتر در صورت این افراد می‌شود.

آقایان نیز هنگامی که موهای صورت خود را توسط تیغ اصلاح می‌کنند، برآمدگی‌هایی مشاهده خواهند کرد. این برآمدگی‌ها ناشی از رشد مو در زیر پوست است.

در این افراد موی صورت به جای این که مسیر درست خود را طی کند و از پوست بیرون آید، در زیر پوست حرکت می‌کند و به دور خود پیچ می‌خورد. این برجستگی‌ها به مرور زمان باعث به وجود آمدن زخم‌های پوستی و جوش‌های صورت خواهند شد.

افرادی که موهای صورت کلفت و ضخیم‌تری دارند بیشتر در معرض این نوع از جوش‌ها قرار می‌گیرند. آقایان برای این که بتوانند از جوش‌های پوستی جلوگیری کنند بهتر است تا از یک ماشین ریش تراش برای اصلاح صورت خود بهره ببرند.

به وجود آمدن جوش بعد از اصلاح در اثر آرایش

بسیاری از خانم‌ها بلافاصله بعد از این که موهای پوست صورت خود را با بند اصلاح کردند، به سراغ مواد آرایشی و کرم پودرها می‌روند.

استفاده از مواد آرایشی باعث بسته شدن منافذ پوست می‌شود. در مواردی نیز ممکن است فرچه یا پد کرم و پنکیک آلوده باشد و در اثر برخورد این وسایل با پوست صورت، آلودگی‌ها وارد پوست شوند. در نتیجه صورت بعد از بند زدن جوش خواهد زد.

زمان مناسب اصلاح صورت

شاید این سوال برای شما هم پیش آمده باشد که بهترین زمان برای اصلاح صورت خانمها چه زمانی است و علت جوش بعد از اصلاح چیست ؟ باید بگوییم که برای حذف موهای صورت خود زمان خاصی مد نظر نیست و می توانید هر زمان در طول روز که بخواهید برای بند انداختن ؛ وکس کردن یا لیزر کردن موهای صورت خود اقدام کنید .

اما برای شیو کردن (تیغ زدن) پیشنهاد ما این است که صبح ها بعد از بیدار شدن و قبل از شستن صورت خود اقدام کنید به این دلیل که در این زمان پوست چربی طبیعی خود را دارد که باعث نرم شدن صورت می شود و از آسیب رساندن به پوست جلوگیری می کند.

روش‌های جلوگیری از جوش بعد از اصلاح صورت

روش‌های متعددی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان شدت جوش‌های بعد از اصلاح را به‌صورت چشم‌گیری کاهش داد. در صورت عمل به این روش‌ها می‌توانید با خیال راحت صورت خود را اصلاح کنید و دیگر نگران جوش‌های روی چهره خود نباشید.

درمان و پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

روش‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند در درمان جوش بعد از اصلاح تاثیر چشم‌گیری بگذارند. ویژگی مشترک تمام این محصولات و مواد طبیعی داشتن خاصیت ضد التهاب است. در ادامه به توضیح هر یک از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح می‌پردازیم.

ماسک صورت برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

انواع مختلفی از ماسک‌ها وجود دارند که برای کاهش التهاب پوست صورت و درمان جوش بعد از اصلاح موثر هستند. از جمله این ماسک‌ها می‌توان به ماسک خیار و ماسک سفیده تخم مرغ اشاره کرد.

استفاده از کمپرس یخ

وقتی پوست صورت را با استفاده از بند اصلاح کنید، به دلیل در آمدن موها از ریشه، خون بیشتری در زیر پوست صورت جریان پیدا می‌کند. به همین دلیل برخی از خانم‌ها بعد از اصلاح احساس گرمای شدیدی می‌کنند.

این گرم شدن باعث قرمزی و التهاب بیشتر پوست و در نتیجه جوش‌های بعد از اصلاح می‌شود. در این‌جا لازم است تا با استفاده از یک کمپرس یخ، التهاب پوست صورت را کمتر کنید تا جوش نزنید.

تعدادی یخ را درون یک کیسه قرار دهید و آن را روی پوست صورت خود بگذارید.

خمیر دندان برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

خمیر دندان های سفید هم برای درمان جوش بسیار کاربردی هستند. اگر بلافاصله بعد از گذاشتن یخ  از خمیر دندان استفاده کنید سریعترین اثر بخشی را خواهد داشت. توجه داشته باشید که حتما از خمیر دندان سفید رنگ و غیره سفید کننده استفاده کنید.

شیوه استفاده خمیر دندان به این شرح است که ابتدا قبل از آنکه جوش به صورت کامل بر روی صورتتان نمایان شود مقدار اندکی خمیر دندان را بر روی محل بروز جوش بمالید و اجازه دهید حین خواب بر روی محل جوش بماند. پس از آنکه بیدار شدید صورت خود را با آب سرد بشویید. می توانید این کار را در روز نیز به دفعات تکرار کنید. توجه کنید برای اثر بخشی کافی خمیر دندان باید حداقل ۳۰ دقیقه بر روی پوست شما قرار داشته باشد

جوش شیرین برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

جوش شیرین خاصیت ضد التهاب دارد و برای درمان جوش‌های بعد از اصلاح مورد استفاده قرار می‌گیرد. با این حال در استفاده از این ماده طبیعی باید دقت به خرج داد، زیرا جوش شیرین علاوه بر محاسن زیاد، معایبی نیز دارد.

یک پیمانه آب را با یک قاشق غذاخوری جوش شیرین مخلوط کنید. پنبه‌ای را به مخلوط به دست آمده بمالید و آن را به پوست صورت بزنید. بعد از گذشت ۵ دقیقه می‌توانید پوست صورت خود را با آب سرد بشویید.

برای از بین رفتن جوش‌ها می‌توانید این کار را روزانه ۲ الی ۳ بار انجام دهید.

آلوئه‌ورا

آلوئه‌ورا گیاهی است که خاصیت‌های بسیار زیادی از جمله خواص آرامش دهنده و ضد التهاب دارد. به دلیل خواص بی‌نظیر آلوئه‌ورا، در صنعت آرایشی و بهداشتی به مراتب از این گیاه استفاده می‌شود.

آلوئه‌ورا به‌صورت ژل، کرم، پماد و اشکال گوناگون دیگر در دسترس است. بنابراین برای درمان خانگی جوش بعد از اصلاح می‌توانید از آلوئه‌ورا استفاده کنید.

روغن درخت چای برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

استفاده از روغن درخت چای یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح به روش طبیعی است. این روغن خاصیت ضد عفونی و ضد التهابی بسیار بالایی دارد.

روغن درخت چای برای افرادی که پوست چرب دارند نیز بسیار موثر است. این افراد می‌توانند با استفاده از این روغن جوش‌های بعد از اصلاح خود را درمان کنند.

درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی

استفاده از جو دو سر در این طب برای افرادی سفارش شده است که بعد از اصلاح جوش می‌زنند. این افراد می‌توانند جو دو سر را با مقادیر مساوی ماست مخلوط کنند و مقداری عسل نیز روی آن بریزند. این مخلوط را خوب هم بزنید و آن را برای نیم ساعت روی پوست خود بمالید.

در صورتی که این کار را روزانه یک الی دو بار انجام دهید، می‌توانید از شر جوش‌های بعد از اصلاح راحت شوید. جو دو سر خاصیت ضد التهاب، کاهش سوزش پوست بعد از اصلاح و خاصیت تسکین‌دهی دارد. به همین دلیل در درمان جوش بسیار موثر است.

آبلیمو بعد از اصلاح صورت

آبلیموی تازه یکی دیگر از روش‌های درمان جوش صورت بعد از اصلاح در طب سنتی است. آبلیمو خاصیت میکروب‌کشی دارد. بنابراین می‌تواند میکروارگانیسم‌ها و عوامل میکروبی را از بین ببرد که روی پوست وجود دارند.
علاوه بر موارد گفته شده، آبلیمو می‌تواند چربی جمع شده زیر پوست را نیز پاک‌سازی کند. برای استفاده از آبلیمو می‌توانید مقداری پنبه را به آبلیموی تازه آغشته کنید و آن را روی صورت خود بمالید.

عسل برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

همان‌طور که می‌دانید عسل خواص بسیار زیادی دارد که از جمله آن‌ها می‌توان به خاصیت ضد التهابی آن اشاره کرد. عسل می‌تواند پوست را مرطوب نگه دارد و در صورتی که پوست دچار عفونت شد، آن را از بین ببرد.

مخلوط عسل و لیمو ترش و عسل با شیر می‌تواند باعث خنک شدن پوست صورت و از بین رفتن التهاب پوستی شود.

در نتیجه با استفاده از این ماسک‌ها نیز می‌توان جوش‌های بعد از اصلاح را از بین برد. در کنار این نتایج مثبت، استفاده از عسل همراه با شیر یا لیمو ترش می‌تواند در پاکسازی پوست صورت نیز موثر باشد.

داروهای درمان جوش بعد از اصلاح

کرم‌های زیادی وجود دارند که با استفاده از آن‌ها می‌توان جوش بعد از اصلاح را درمان کرد.

کرم رتینوئید

کرم رتینوئید، کرم ضد جوش بعد از اصلاح است که می‌تواند سلول‌های مرده پوست را از بین ببرد. در نتیجه منافذ پوست با استفاده از این کرم باز خواهند شد.

کرم مرطوب‌کننده برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

وقتی اصلاح صورت‌تان تمام شد، بهتر است آن را با آب بشویید. بعد از شستشو نیز لازم است تا یک کرم مرطوب‌کننده به پوست خود بمالید تا پوست‌تان مرطوب بماند.

دقت داشته باشید که از محصولات افتر شیوی که حاوی الکل هستند، استفاده نکنید. زیرا این محصولات می‌توانند باعث التهاب بیشتر پوست شوند.

کورتیکواستروئیدها

تزریق کورتیکواستروئید یا استفاده از کرم آن یکی دیگر از روش‌های درمان جوش بعد از اصلاح است. البته این داروها می‌توانند عوارض جانبی به همراه داشته باشند. به همین دلیل بهتر است قبل از استفاده با پزشک خود مشورت کنید.

آنتی بیوتیک‌ها

گاهی تمام روش‌های گفته شده در بالا نمی‌توانند باعث از بین بردن جوش‌های صورت بعد از اصلاح شوند. به همین دلیل لازم است تا آنتی بیوتیک مصرف کنید تا به جنگ عفونت‌های پوستی شما برود. گرچه، مصرف آنتی بیوتیک نیز باید توسط دکتر پوست تایید شود.

ایزوترتینوئین خوراکی

ایزوترتینوئین خوراکی یکی دیگر از داروهایی است که پزشک برای درمان جوش بعد از اصلاح تجویز می‌کند. این دارو بسیار قوی است و می‌تواند به‌راحتی جوش‌های صورت را از بین ببرد. با این حال مصرف این دارو عوارض بسیار جدی دارد. به همین دلیل خوردن آن توصیه نمی‌شود.

کرم موبر برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

مردان به جای این که پوست خود را با استفاده از تیغ اصلاح کنند، می‌توانند از کرم موبر بهره ببرند. این کرم‌ها از تجمع مو زیر پوست جلوگیری خواهند کرد. در نتیجه بعد از اصلاح جوشی به وجود نخواهد آمد.

قبل از استفاده از این کرم بهتر است آن را روی پوست بازوی خود امتحان کنید تا نسبت به آن حساسیت نداشته باشید.

راهکار هایی برای کاهش جوش زدن بعد از اصلاح

از زینک نیز قافل نشوید! زینک یکی از مواد مغذی تاثیر گذار برای رشد سلولی، تولید هورمون، سیستم ایمنی بدن و سوخت و ساز در بدن است. طبق مطالعه محققان زینک یکی از درمان های طبیعی جوش است. تحقیقات نشان دهنده این است که مقدار زینک در بدن افراد مبتلا به جوش یا آکنه  نسبت به افراد دارای پوست سالم کمتر است. همچنین محققان برای کاهش جوش استفاده خوراکی زینک را توصیه کرده اند.

ماسک های خانگی برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

ماسک ماسک خیار

یک خیار متوسط را به همراه ۱۰۰ گرم نعناع داخل مخلوط کن بریزید. مواد را مخلوط نمایید تا خمیر یک دستی حاصل گردد. این معجون را به پوست خود مالیده و پس از ۲۰ دقیقه پوست خود را شستشو دهید. اگر می‌خواهید پوستتان مستحکم شود به مخلوط  یک سفیده تخم مرغ نیز اضافه کنید.

روغن‌های حاوی مینرآل برای درمان جوش

بهتر است پس از اتمام وکس از لوسیون‌هایی که دارای مینرال هستند استفاده نمایید. خاصیتی که مینرال دارد، باعث می‌شود منافذ پوست سریعا بسته شده و دیگر شاهد جوش و آسیب‌های این چنینی نباشید. در صورتی که منافذ پوست به درستی بسته شوند، دیگر پس از وکس شاهد درد و ناراحتی بر روی پوست خود نخواهید بود.

اسکراب قند برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

قرار دادن اسکراب قند بر روی نواحی آسیب دیده پس از وکس می‌تواند درد و التهاب ناشی از وکس را از بین ببرد. برای تهیه‌ی این اسکراب به نسبت مساوی شکر را درون روغن زیتون و یا روغن نارگیل بریزید. برای این کار می‌توانید از یک پنجم استکان روغن و یک قاشق چایخوری شکر استفاده نمایید. پس از این که شکر را به خوبی درون روغن حل کردید، به آرامی و به صورت دورانی آن را بر روی نواحی آسیب دیده‌ی پوست خود بمالید.

روغن نارگیل به دلیل وجود آنتی اکسیدان در خودش و همچنین خاصیت آبرسانی که دارد باعث بازیابی سریع‌تر پوست پس از انجام وکس می‌شود.

ماسک آلوئه‌ورا برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

یکی دیگر از راه‌های درمان خانگی جوش صورت بعد از وکس استفاده از آلوئه‌ورا است. آلوورا برای درمان منافذ و تحریک‌های پوستی، بسیار مفید است. اگر به این گیاه حساسیت ندارید، پس از این که بدن خود را وکس کردید، یک تکه از آلوورا را بشکنید و ژل داخل آن را بر نواحی وکس شده بمالید. این گیاه تاثیر زیادی در جلوگیری از التهاب و جوش پس از وکس دارد.

توجه داشته باشید که پس از وکس و قرار دادن هرگونه ماسک باید فرصت تنفس را به پوست خود بدهید. خود این کار تاثیر زیادی در عدم التهاب و جوش پوستی پس از وکس دارد. بنابراین توجه داشته باشید که پس از وکس از پوشیدن لباس‌های تنگ خودداری کنید.

نکاتی در رابطه با درمان جوش صورت پس از اصلاح

آیا اصلاح موی صورت با تیغ باعث ضخیم شدن موها می‌شود؟!

این باور کاملا اشتباه است. مویی که تازه از ریشه درمی‌آید، سر مو و قسمت نازک آن است (مو حالتی مثلثی دارد و راس آن نازک و سطح مقطع نزدیک پوست ضخیم‌تر است.) اما وقتی مو با تیغ برداشته می‌شود، آنچه دیده می‌شود و بعد از مدتی دوباره بیرون می‌زند موی ضخیم و ترمینال مو است.

یعنی تیغ باعث افزایش تعداد موها هم نمی‌شود؟

نه، وقتی بند می‌اندازید چون مو در زمان‌های مختلفی رشد می‌کند به نظر می‌رسد تعداد موها کمتر شده اما وقتی از تیغ استفاده می‌کنید تعداد موها مشخص و ثابت است و به همین علت فکر می‌کنید تعداد موها در مقایسه با زمانی که بند می‌انداختید، بیشتر شده است.

افرادی که جوش می‌زنند می‌توانند از روش بلیچ یا بور کردن مو استفاده کنند؟

بله، اما باید مراقب باشند به این مواد حساسیت نشان ندهند و مواد بیش از حد روی پوستشان نماند.

بهترین روشی که برای برداشتن موی صورت پیشنهاد می‌کنید، چیست؟

برای افرادی که موی ضخیم و تیره یا پوست چرب و آکنه‌دار دارند، بهترین راه لیزر کردن است. بعد از چند نوبت لیزر، موهای زائد نازک و طبیعی می‌شود یا از بین می‌رود.

بهترین روش اصلاح صورت برای اولین بار

ما زنان همواره به دنبال بهترین روش برای اصلاح صورت خود هستیم. به عبارتی انتخاب بهترین روش اصلاح برای زنان یک دغدغه محسوب می شود. یکی از روش ­های قدیمی و در عین­ حال ارزان برای اصلاح صورت استفاده از “نخ” می­ باشد که روشی بسیار خوب و بی ضرر است.

اخیرا بند انداز های برقی در روند اصلاح ، باعث تسهیل و سرعت بخشیدن شده اند. اما برخی از خانم­ ها پس از اصلاح با بند، صورت­شان ملتهب شده و جوش می­زنند بنابراین مجبور هستند به جای بند انداختن، صورت خود را با تیغ و ژیلت اصلاح کنند تا از بروز جوش­ های قرمز و ملتهب شدن پوست در امان بمانند.

الکترولیز

یکی از روش­ های رفع موهای زائد دائمی، الکترولیز می­ باشد. در این روش از گرمای متمرکز شده استفاده می­ شود که هر بار تنها یک فولیکول مو را تخریب می ­کند.

لیزر برای پیشگیری از جوش بعد از اصلاح

لیزر یک روش دائمی برای خلاصی از موهای زائد می­ باشد. در این روش نور را با طول موج معین به سطح پوست ساطع می­کنند که به طور اختصاصی توسط فولیکول مو جذب خواهد شد. پس از جذب نور، تبدیل به گرما می­ شود که می ­تواند فولیکول­های مو را از بین ببرد.

نکاتی در مورد اصلاح با شمع

برای خلاص شدن از شر موهای زائد بدن و صورت راه های مختلفی وجود دارد که یکی از این تکنیک ها وکس کردن است. شما می توانید در خانه نیز با استفاده از کیت های وکس خانگی این کار را با صرف هزینه کمتر انجام دهید اما باید قبل و بعد از وکس کردن صورت به برخی نکات مهم دقت کنید. اگر وکس نامناسب و رعایت نکردن احتیاط های لازم می تواند باعث تحریک و زخم شدن ، کبودی ، بروز چین و چروک پوستی و ایجاد جوش در نواحی مختلف پوستتان شود.

آماده سازی پوست قبل از اصلاح با شمع

آماده سازی پوست قبل از اصلاح با شمع گر چه بی اهمیت تلقی می شود اما مهم ترین بخش اصلاح با شمع است . برای آماده سازی پوست ابتدا مطمئن شوید که پوست کاملا تمیز است و هیچ گونه آلودگی یا ذرات اضافی روی آن وجود ندارد. برای این کار ابتدا پوستتان را با پاک کننده ملایم بشویید و سپس 10 تا 15 دقیقه مانده به شروع اصلاح با شمع چند تکه یخ روی پوست بمالید تا شما بعد از وکس کردن جوش نزنید .

قبل از اصلاح با شمع لایه برداری ممنوع

قبل از انجام وکس هرگز پوستتان را لایه برداری نکنید زیرا منافذ پوستی صاف تر و نرم تر می شود و شما هنگام وکس احساس دردناکی خواهید داشت.

اصلاح با شمع در زمان قاعدگی ممنوع

در زمان هایی مانند قاعدگی که دمای بدن در حد بالایی قرار می گیرد، وکس نکنید زیرا نوسانات هورمونی و خلقی وکس کردن را برای شما آزاردهنده می کند. همچنین پوست شما در این دوران نسبت به روزهای دیگر حساس تر می شود یکی از دلایل شکل گیری جوش پس از وکس کردن ، انجام این کاردر زمان قاعدگی است. بنابراین برای اینکه دچار جوش های قرمز و آزاردهنده نشوید در این دوران وکس انجام ندهید.

اصلاح با شمع هنگام مصرف برخی دارو ها ممنوع

اگر به بیماری دچار هستید که باید داروی خاصی مصرف نمایید در این زمان وکس انجام ندهید مثلا اگر Retin- A یا Accutane مصرف می کنید، مجاز به وکس کردن نیستند.

قبل از اصلاح با شمع دستکش بپوشید

قبل از وکس کردن حتما دستکش بپوشید و از وکس های گیاهی استفاده کنید زیرا ترکیبات شیمیایی در وکس کردن برای پوستتان اثرات نامطلوبی دارد.

جلوگیری از تشدید خون ریزی حین اصلاح با شمع

اگر با وکس کردن قسمتی از پوست خون ریزی کرد برای جلوگیری از تشدید خون ریزی و جراحت های بیشتر می توانید مستقیما از قالب های یخ کمک بگیرید.

قبل از اصلاح با شمع حمام کردن ممنوع

حمام یا دوش آب گرم نگیرید زیرا حمام سبب نرم شدن فولیکول های مو و منافذ پوستی می شود و وکس کردن را برای شما دردناک می کند.

چه زمان به پزشک مراجعه کنیم؟

در صورتی که هر یک از راه‌کارهای گفته شده در بالا نتوانستند در درمان جوش بعد از اصلاح موثر باشند، می‌توانید به دکتر جوش مراجعه کنید. پزشک می‌تواند با تجویز داروهای مختلف جوش‌های صورت شما را از بین ببرد.

میانگین امتیازات ۵ از ۵

از مجموع ۱ رای

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

28 گیاه طبیعی برای رشد سریع مو + خواص باورنکردنی گیاهان دارویی

پزشک
9 ماه قبل

مراقبت های بعد از لیزر موهای زائد

پزشک
1 سال قبل

بهترین جراح بینی در تهران

پزشک
11 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل