رضا سهرابی توجه به وعده صبحانه را بسیار مهم دانست و افزود: صبحانه خوردن، همانند تمام روزهای سال، اثر قابل ملاحظه‌ای بر روی حافظه و فراگیری دارد. گنجاندن کربوهیدارت های پیچیده نظیر نان و غلات به ویژه انواع سبوس دار آنها در وعده صبحانه موجب آزادسازی تدریجی قند خون و ثبات نسبی آن در طول روز می‌شود و کارایی سامانه حافظه‌ای را ارتقاء می‌دهد.

با این غذاها حسابی باهوش شوید

سهرابی ادامه داد: میوه‌جات و سبزیجات به لحاظ دارا بودن درشت مغذی‌ها و ریز مغذی‌های ضروری برای عملکرد مغزی، بسیار مفید هستند.

وی با اشاره به مصرف قهوه و نسکافه در دوران امتحان‌ها توصیه کرد: یکی از روش‌هایی که بیشتر افراد در ایام امتحان‌ها برای افزایش سطح هوشیاری به آن روی می‌آورند مصرف قهوه و مواد حاوی کافیین است. این افراد باید توجه داشته باشند که گرچه مصرف این مواد در کوتاه مدت سطح هوشیاری را بیشتر و خواب آلودگی را کم‌تر می‌کند. اما مصرف مدوام و دراز مدت کافئین اثر معکوسی دارد،یعنی بعد از مدتی نه تنها از اضطراب و استرس فرد کم نمی‌کند که باعث افزایش تحریک‌پذیری می‌شود و به مرور از میزان تمرکز فرد می‌کاهد.

وی تاکیدکرد: تغذیه متعادل و متنوع شامل همه گروه‌ها شامل غلات، انواع سبزی، لبنیات، گوشت و میوه‌هاست که سبب کاهش استرس در دوران امتحان‌ها می‌شود.

بیشتر بخوانید:

271 35

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.