مدیک بلاگ
اخبار سلامت

با این آبمیوه ها ویتامین روزانه را تامین کنید تا سرما نخورید

۱. پرتقال، گریپ‌فروت و مرکبات دیگر

با مصرف انواع آب مرکبات می‌توانید ویتامین C بدنتان را تأمین کنید. این ویتامین آنتی‌اکسیدان زیادی به بدنتان وارد می‌کند و نمی‌گذارد که مواد خطرناک و مضر برای بدن به سلول‌هایتان آسیبی وارد کنند.

با مصرف آب مرکبات می‌توانید ایمنی بدنتان را بالا ببرید و نگذارید که ویروس سرماخوردگی وارد آن شود. اگر هم دچار سرماخوردگی شده‌اید، با نوشیدن آب پرتقال و گریپ‌فروت، لیمو و ترکیبشان می‌توانید سریع‌تر بهبود پیدا کنید. در ضمن علائم بیماری هم در شما کمتر خواهد شد.

۲. سیب سبز، هویج، پرتقال

ترکیب آب سیب سبز با هویج و پرتقال از آن ترکیب‌های برنده‌ای است که بدنتان را حسابی قوی می‌کند. با مصرف اینها می‌توانید بدن را از عفونت‌ها دور نگه دارید. آب سیب و پرتقال هم خوشمزه هستند و هم مقادیر قابل‌توجهی ویتامین C را راهی بدنتان می‌کنند.

وجود ویتامین A در بدن هم از واجبات تأمین سلامت سیستم ایمنی است. با مصرف هویج می‌توانید نیاز بدنتان به آن را هم رفع کنید. این ویتامین در قالب آنتی‌اکسیدان بتاکاروتن (beta carotene) در هویج موجود است. هویج حاوی ویتامین B هم هست و اگر از طعمش به‌تنهایی خوشتان نمی‌آید، همراهی‌اش با آب سیب سبز و پرتقال راه چاره است.

۳. سیب، چغندر، زنجبیل، هویج

برای سرماخوردگی چه آبمیوه ای بخوریم که هم خوشمزه باشد و هم سرشار از مواد مقوی؟ ترکیب پیشنهادی‌مان سیب، چغندر، زنجبیل و هویج است. این مواد می‌توانند نقش مهمی در تقویت سیستم ایمنی بدن داشته باشند و التهابات آن را کم کنند.

التهاب معمولا پاسخی از سوی سیستم ایمنی در مقابل عفونت‌های باکتریایی و ویروسی است. با مصرف مواد مقوی مانند ترکیبات این آبمیوه می‌توانید از التهابات بدن کم کنید و در زمان سرماخوردگی هم زودتر به روزهای سلامتی بازگردید.

۴. آب گوجه

تعجب کردید؟ آب گوجه سرشار از ویتامین B9 است. این ویتامین که به فولات (folate) هم معروف است، بدنتان را قوی می‌کند و نمی‌گذارد که در مقابل عفونت‌های مختلف کوتاه بیاید. آب گوجه را با غذا مصرف کنید تا برایتان خوشایندتر شود.

یادتان باشد که گاهی باید طعم نه‌چندان مطلوب بعضی از مواد را تحمل کنیم تا بدنمان قوی‌تر به فعالیت خود ادامه بدهد. آب گوجه بدمزه و ناخوشایند نیست اما شاید مانند نوشیدن یک لیوان آب آناناس از آن لذت نبرید.

۵. کلم کالی، کرفس و گوجه

شاید بگویید که چرا با این مواد سالاد درست نکنیم؟ سالاد هم گزینه خوبی است اما گرفتن آب این‌ها و ترکیبشان با هم می‌تواند به‌طور هم‌زمان، حجم مناسبی از مواد مقوی را وارد بدنتان کند.

در این ترکیب، مواد بسیار مفیدی وجود دارد. برای مثال، سرشار از انواع ویتامین‌ها مانند ویتامین A، B، C و K است. در این نوشیدنی مقادیر قابل‌توجهی منیزیم و پتاسیم هم وجود دارد. با خرید آنلاین آبمیوه های تازه و طبیعی از اسنپ هم می‌توانید این نوشیدنی را تهیه کنید و مواد مغذی و مناسب را به بدنتان برسانید.

۶. چغندر و پرتقال

چغندر سرشار از آهن است. با مصرف آن یا آبش می‌توانید به تقویت سیستم ایمنی بدنتان کمک شایانی کنید. برای اینکه نوشیدن آب چغندر کار ساده‌تر و خوشایندتری شود، بهتر است که آن را با آب پرتقال ترکیب کنید.

این آبمیوه هم خوشمزه و مقوی می‌شود و هم بسیار خوش‌رنگ. وجود ویتامین C در آب پرتقال باعث می‌شود که بدنتان راحت‌تر بتواند آهن موجود در ماده‌ای مانند آب چغندر را جذب کند.

۷. انبه و توت‌فرنگی

آب انبه و توت‌فرنگی هم از پیشنهادهای خوشمزه و مقوی است. ترکیب این دو میوه با یکدیگر بسیار خوشایند می‌شود. این گزینه را هم در قالب اسموتی و با همراهی مواد دیگری مانند شیر آماده کنید.

از جمله مواد مغذی موجود در آب انبه و توت‌فرنگی باید به ویتامین E، C و D اشاره کنیم. با خلاقیت خودتان و در نظرگرفتن سلیقه خود از میان میوه‌های دیگر هم گزینه‌هایی مناسب را به این ترکیب اضافه کنید.

۸. نعنا و آب هندوانه

آب هندوانه می‌تواند نقش پررنگی در تقویت سیستم ایمنی بدنتان داشته باشد. از آن گذشته، این میوه خوشمزه حاوی ویتامین C است. با مصرف آن می‌توانید از ابتلا به سرماخوردگی خود را دور نگه دارید.

آب هندوانه را بگیرید و آن را با نعنا نوش‌جان کنید. اگر دلتان بخواهد، امکان اضافه‌کردن میوه‌های دیگر به آب هندوانه هم وجود دارد. با نوشیدن این آبمیوه می‌توانید مقادیر قابل‌توجهی از ویتامین A و موادی مانند منیزیم را وارد بدن کنید.

۹. آب طالبی

کمتر کسی است که از آب طالبی خوشش نیاید. با تهیه آب این میوه می‌توانید مقادیر زیادی ویتامین A و C وارد بدنتان کنید. آب طالبی طعم خوبی هم دارد و نوشیدن آن در طول روز به شما توصیه می‌شود.

اگر دلتان بخواهد، امکان ترکیب‌کردن آن با مواد و میوه‌های دیگر هم وجود دارد. ببینید که از طعم چه میوه دیگری در کنار طالبی خوشتان می‌آید. با مخلوط‌کردن آب آنها با یکدیگر می‌توانید نوشیدنی مقوی و سالمی برای خود تدارک ببینید. بعضی‌ها معتقدند که ترکیب آب طالبی و هندوانه با هم بد از کار درنمی‌آید. اهل امتحان‌کردن این نوشیدنی مقوی هستید؟

۱۰. کیوی و توت‌فرنگی

این دو میوه هم بسیار خوشمزه هستند و هم ترکیبشان با یکدیگر گزینه مناسبی می‌سازد که آن را دوست خواهید داشت. آب کیوی و توت‌فرنگی سرشار از ویتامین C است. تهیه آب توت‌فرنگی به مقادیر زیادی از این میوه نیاز دارد؛ بنابراین، به‌جای آب آن به‌تنهایی می‌توانید اسموتی درست کنید.

کمی شیر را با توت‌فرنگی و کیوی در مخلوط‌کن بریزید و اسموتی مقوی و خوشمزه‌ای آماده کنید که بدنتان را در مقابل ابتلا به سرماخوردگی‌ها مقاوم می‌کند. شیر هم سرشار از پروتئین و ویتامین D است.

در آخر

مصرف آبمیوه‌های مقوی می‌تواند راهی عالی برای تقویت بدن باشد. آبمیوه‌ها خوشمزه‌اند و استفاده از بسیاری از موادی را که به‌تنهایی خورده نمی‌شوند، برایتان راحت می‌کنند. آب چند میوه مطلوب و دلخواه را با آب مواردی ترکیب کنید که به‌تنهایی برایتان خوشایند نیست. با این ترفند، صف ویتامین‌ها و مواد مغذی را وارد بدنتان می‌کنید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

سند “سلامت‌بخش” رونمایی شد/جزییات بستری رایگان بیماران «ارجاعی» در ۳ استان

پزشک
1 سال قبل

دستورالعمل سازمان غذا و دارو برای داروخانه‌ها: سرکردن مقنعه اجباری است

پزشک
1 سال قبل

بحران دارو برای بچه‌‏های بیمار /فوت 650 بیمار تالاسمی به دلیل نبود دارو/هموفیلی هایی که معلول می شوند

پزشک
1 سال قبل
خروج از نسخه موبایل