مدیک بلاگ
طب سنتی

این دمنوش‌ها در کاهش فشار خون موثرند

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا؛ دمنوش‌ها از جمله سالم‌ترین نوشیدنی‌هایی هستند که می‌توان نوشید. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های موجود در بسیاری از گیاهان نشان داده‌اند که دمنوش‌ها فواید سلامتی کوتاه‌مدت و طولانی‌مدت را فراهم می‌کنند. دمنوش‌ها می‌توانند جایگزین مناسبی برای نوشیدنی‌های شیرین و کافئین‌دار روزانه شما باشند.

دمنوش‌ها می‌توانند این جایگزینی را نه تنها با طعم دلپذیر و خوش خود انجام دهند، بلکه با استفاده از خواص درمانی و مفید متعدد، استفاده از آن‌ها را محبوب کرده است.

تاثیرات مثبت دمنوش‌های گیاهی و خواص آن، فواید مختلفی برای سلامتی به دنبال دارد. انواع دمنوش‌های گیاهی، با توجه به داشتن ترکیبات و فواید بالا، بسیار برای ایمنی و سلامتی مفید است. البته این نکته را هرگز فراموش نکنید که در مصرف گیاهان دارویی و دمنوش‌ها حتما با پزشک معالج خود مشورت کنید.

برگ زیتون

برگ این گیاه موجب کاهش قند و فشارخون بالا، کاهش چربی و اسیداوریک خون است. روزی دو بار آن را دم و میل کنید. می‌توانید هر روز یک قاشق غذاخوری از آن را در یک وعده غذایی به سالاد اضافه کنید.

همچنین برای از بین بردن طعم تلخ برگ زیتون می‌توانید از نعناع استفاده کنید و یا به جای دمنوش آن از عرق برگ زیتون مصرف کنید.

زرشک

زرشک، طبیعتی سرد و خشک دارد و ضدصفرا، تقویت کننده معده، کبد و قلب، سم‌زدا، برطرف کننده عطش و گرمازدگی و بی‌اشت‌هایی است. زرشک، علاوه بر تصفیه خون، داروی خوبی برای فشارخون بالا در افراد گرم مزاج است.

نعناع

افرادی که سردمزاج هستند، یعنی بدنشان معمولا سرد است و گاهی دچار افت فشارخون می‌شوند، بهتر است از دم‌کرده نعناع استفاده کنند و مقداری عسل به آن بیفزایند.

هل

هل طبیعتی گرم و خشک را دارد و برای پایین آوردن فشارخون مفید است. این دمنوش خاصیت ضدالتهابی دارد و ورم را درمان می‌کند. از دیگر خواص دمنوش هل، می‌توان به پیشگیری کردن از تشکیل لخته‌های خونی، مبارزه با رشد ویروس، قارچ و باکتری، رفع تهوع، تقویت معده و از بین بردن نفخ، تقویت کلیه‌ها، رفع افسردگی، درمان یبوست، ازدیاد ادرار و در نتیجه سم‌زدایی بدن اشاره کرد.

مصرف زیاد دمنوش هل برای روده مضر است و تپش قلب را افزایش می‌دهد، به همین دلیل مصرف آن به بیماران قلبی توصیه نمی‌شود. سی گرم یا یک قاشق از هل را همراه یک و نیم لیوان آب جوش دم کنید. پس از پانزده دقیقه دمنوش آماده می‌باشد. برای سرو این دمنوش از شکر استفاده کنید.

درمان افت فشار

افرادی که سردمزاج هستند و دچار افت فشارخون می‌شوند بهتر است از نسخه دم‌کرده نعناع و عسل استفاده کنند. برای تهیه این دمنوش و درمان فشارخون یک قاشق غذاخوبی نعناع را به مدت ده دقیقه در آب جوش بریزید سپس آن را صاف کرده و با یک قاشق غذاخوری عسل ترکیب و میل کنید.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

برای کاهش فشار و چربی خون روزانه چقدر آبغوره بخوریم؟

پزشک
9 ماه قبل

کواسیا آمارا ؛ تلخ ترین ماده شیمیایی طبیعی جهان که حشرات

پزشک
7 ماه قبل

معجزه چای سیر برای کنترل فشار خون بالا

پزشک
6 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل