به نقل از گزارش مجله پزشکی لنست (Lancet)، سال ۲۰۱۹ در سراسر جهان، بیش از یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر در نتیجه عفونت‌های باکتریایی مقاوم به آنتی‌بیوتیک جان خود را از دست دادند.

مقاومت فزاینده باکتری‌ها در برابر آنتی‌بیوتیک‌ها به منزله تهدید بازگشت به دوران قبل از آنتی‌بیوتیک است که برای سلامت و امنیت جهانی تهدیدی بزرگ به شمار می‌رود.

پروفسور “لبیلی” از دانشکده داروسازی دانشگاه کاردیف گفت: ما باکتری‌هایی را می‌بینیم که تکامل یافته‌اند، تقریبا به همه آنتی‌بیوتیک‌ها مقاوم‌اند و به مرحله‌ای می‌رسیم که دستمان خالی است. این استاد دانشگاه در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی افزود که تحقیقات دانشگاه در مورد عسل تلاشی برای بازگشت به درمان‌های سنتی است تا ببینیم آیا می‌توانیم از اجدادمان بیاموزیم یا خیر.

عسل حاوی آنتی‌بیوتیک است و قرن‌ها است که به عنوان یک درمان طبیعی برای مبارزه با انواع بیماری‌ها و درمان زخم‌ها استفاده می‌شود.

عسل همچنین مواد شیمیایی گیاهی ضدمیکروبی دارد که برای تولید داروهایی برای درمان عفونت‌های میکروبی منبعی غنی از سرب به حساب می‌آید.

به گزارش ایندیپندنت، متخصصان دانشگاه کاردیف در تلاش‌اند این ترکیب‌های ضدمیکروبی را بیابند و آن‌ها را جداسازی کنند. آنان برای این کار از عسل به عنوان ابزار کشف دارو استفاده می‌کنند تا بینند آیا زنبورها به طرف گیاهی که آنتی‌بیوتیک دارد می‌روند یا خیر. وقتی که گیاه را کشف کردند، می‌توانند ترکیب‌های آن را بررسی کنند.

٢٣٣٢٣٦

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.