به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا، رنجبرزاده، معاون سازمان نظام‌پزشکی درباره حقوق پزشکان خانواده اظهار کرد: برنامه پزشک خانواده که از سال ۱۴۰۲ شروع شده مرتبط با همان برنامه پزشک خانواده است که در دو استان فارس و مازندران اجرایی می‌شد.

او افزود: پزشکان خانواده قبلاً حقوق ثابت و مشخصی داشتند؛ اما الان دریافتی آنها بر اساس تعداد مراجعانی است که از طریق سیستم ارجاع به پزشک عمومی یا متخصص مراجعه می‌کنند.

معاون سازمان نظام‌پزشکی گفت: ممکن است که در این طرح اهداف قانون‌گذار تأمین نشود؛ چون اولاً مردم در قدم اول باید به مراقبان سلامت و بعد به پزشک عمومی و متخصص مراجعه کنند در ثانی دریافتی پزشک، غالباً بر اساس تعداد مراجعان است و راه‌های تشویقی و کنترلی و مراقبت‌های ویژه و خاص را نخواهد داشت.

رنجبر زاده اظهار کرد: ما به دنبال این بودیم که جمعیت قابل‌توجهی تحت عنوان پزشکان خانواده تحت کنترل مراقبت سلامت و احیاناً در صورت ضرورت، ارجاع قرار گیرند.

او با اشاره به اهداف قانون‌گذار از پزشک خانواده و سیستم ارجاع گفت: هدف این بود که مردم احساس امنیت و آرامش کنند، هزینه‌های القایی کمتر شود و درمان مسیر قطعی خودش را طی کند تا رضایتمندی مردم هم بالاتر برود؛ اما به نظر می‌رسد که این موارد در وضعیت کنونی محقق نمی‌شود.

معاون سازمان نظام‌پزشکی با بیان اینکه منافع پزشک در سیستم ارجاع تأمین می‌شود نه سیستم کنترل گفت: جمعیت قابل‌توجهی که در اختیار یک پزشک قرار می‌گرفت و سلامت آنها را تضمین می‌کرد الان نه‌تنها در برنامه پزشکی خانواده امکان‌پذیر نیست؛ بلکه هزینه‌های دولت را نیز افزایش می‌دهد.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.