مدیک بلاگ
علمی

امارات از ابتدای 2024 استفاده از کیسه‌های خرید پلاستیکی یک‌بار‌مصرف

امارات متحده عربی از ابتدای سال میلادی 2024 استفاده از کیسه‌های پلاستیکی یک‌بارمصرف را که در هنگام خرید برای حمل اقلام مختلف استفاده می‌شوند، ممنوع می‌کند. خبرگزاری دولتی این کشور اعلام کرد که امارات از سال آینده میلادی واردات، تولید و توزیع کیسه‌های پلاستیکی را متوقف خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری خلیج‌تایمز، این تصمیم مقدمه‌ای بر حذف تمام مواد یک‌بارمصرف پلاستیکی از تاریخ 1 ژانویه 2026 خواهد بود. امارات قصد دارد استفاده از لیوان، بشقاب، کارد و چنگال، ظروف و جعبه‌های پلاستیکی یا فومی را ممنوع کند.

البته این تصمیم استثنائاتی را هم دربرمی‌گیرد. برای مثال، لایه‌های سلفونی که برای تازه نگه‌داشتن مواد غذایی استفاده می‌شوند، ممنوع نخواهند شد. همچنین محصولاتی که برای صادرات تولید می‌شوند، مشمول این قانون نخواهند بود. کیسه‌های تولیدشده با مواد بازیافتی هم دیگر محصولاتی هستند که از این قانون مستثنی می‌شوند.

امارات به‌دنبال جلوگیری از زیان‌های محیط‌زیستی است

هدف امارات از انجام این کار محافظت از محیط‌زیست در برابر آلودگی‌های پلاستیکی است. این تصمیم می‌تواند مصرف پلاستیک را در این کشور کاهش دهد و قوانین سخت‌گیرانه‌ای را در سطح فدرال اعمال کند. براساس این تصمیم، مسئولان و مصرف‌کنندگان باید با یکدیگر همکاری کنند تا وابستگی به پلاستیک‌های یک‌بارمصرف را پایین بیاورند. برای مثال، مسئولان موظف شده‌اند تا لوازم جایگزین را برای حمل اجناس در مراکز خرید و فروشگاه‌ها در دسترس قرار دهند.

تاکنون چهار شهر در این کشور از برنامه‌ای برای ممنوع‌سازی استفاده از پلاستیک خبر داده بودند. برای نمونه، ابوظبی از تاریخ 1 ژوئن 2022 ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یک‌بارمصرف را اجرایی کرده است و دبی هم از 1 ژوئیه 2022 بابت هر کیسه پلاستیکی از فروشگاه‌ها هزینه اضافه دریافت می‌کند.

این کشور غنی از منابع نفتی می‌خواهد با ممنوعیت استفاده از پلاستیک‌های یک‌بارمصرف، حجم زباله‌های خود را کاهش دهند. پلاستیک از جمله زباله‌هایی است که آسیب زیادی به محیط‌زیست وارد می‌کند، چون به‌راحتی تجزیه نمی‌شود.

سلب مسئولیت: منبع این مطلب این سایت بوده و باز نشر توسط سایت مدیک بلاگ بر مبنای تایید بر محتوای آن نمی باشد.

مطالب مرتبط

این چسب زخم الکترونیکی، جذب بدن می‌شود و زخم‌ها را

پزشک
1 سال قبل

دانشمندان با ساخت نوعی هیدروژل به‌دنبال بهبود آسیب‌های مغزی هستند

پزشک
1 سال قبل

آیا می‌توانیم با تکنولوژی مرگ را به تأخیر بیندازیم؟

پزشک
11 ماه قبل
خروج از نسخه موبایل